petrie's laten glimmen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

petrie's laten glimmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 11:01

Wie heeft tips om mijn petrie's mooi te laten glimmen? Ik vet ze nu met rapide ledervet en borstel ze daarna op met zo'n borsteltje.

Groetjes

bobolien

Re: petrie's laten glimmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:04

met een panty kous de laatste restjes uit smeren

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 11:06

bobolien schreef:
met een panty kous de laatste restjes uit smeren

oja die was ik er vergeten bij te zetten, maar hielp ook niet echt. De kant van de laars die niet op je zadel zit en over je been zit(niet het stuk op je voet) dat wil wel glimmen maar de rest niet.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 09:17

Je laarzen poetsen met kiwi schoenpoets, met een borsteltje goed uitvegen en daarna met een pantykous eroverheen.

Appiehappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 01:16

Klinken als Petrie Perfects, verschillende soorten leer voor voet en schacht. Vond het waardeloze gevallen. Maar wat wel helpt is -komt ie weer- Urad No. 2 Creme kopen en met dat bijgeleverde sponsje dun opbrengen.

Krijg je zelfs voornoemde laarzen nog mooi mee. Probeer het maar.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 01:41

Ik heb het reinigings en verzorgingssetje van Petrie zelf. Een cleaner om de laars te reinigen en een creamer voor verzorging en glans. Werkt prima in weinig tijd. Er wordt een doek bijgeleverd.
Pas op met vet en olie, het wordt gauw mat en trekt stof aan.

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:17

Idd gewoon de cleanerset van Petrie.. Eerst de cleaner en dan de cream en goed uitpoetsen! Werkt ideaal.
Ook heb je nog van die soort van sponsjes, moet je maar op Divoza.com oid kijken, wat vaak wordt gebruikt voor vóór wedstrijden e.d. Gaan ze ook prima van glimmen!

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:54

Rowie1993 schreef:
Idd gewoon de cleanerset van Petrie.. Eerst de cleaner en dan de cream en goed uitpoetsen! Werkt ideaal.
Ook heb je nog van die soort van sponsjes, moet je maar op Divoza.com oid kijken, wat vaak wordt gebruikt voor vóór wedstrijden e.d. Gaan ze ook prima van glimmen!

Ja gebruik ik ook :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:56

Kiwi schoenpoets verwarmen,smeren en met een panty uitpoetsen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:02

Met dit spul, werkt super :).

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:49

Zelfde als ambre, werkt bij mij ook goed!

laffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:01

Ja eerst goed schoonmaken en je hebt ook nog van dat speciale spul want echt bedoelt is om je laarzen te laten glimmen.. weet alleen de naam ff niet ;)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:06

Met stubben zadelzeep, in zo'n pot. Dat is geloof ik nog het goedkoopste en je kunt het voor alles gebruiken, als je een leren bank hebt, dan zou je die nog kunnen schoonmaken. Het is beter om maar 1x in de zoveel maanden je laarzen in te vetten, en gewoon steeds je laarzen schoon te maken. Als je steeds doet vetten doe je vetten - stof - vetten - stof, daardoor gaan ze ook zo mat lijken omdat er steeds een laag stof onder word gevet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:08

Zadelzeep is juist niet geschikt, daar blijft stof aan plakken en een veeg en het is weer mat.

Kiwi is idd de beste, alleen ik kan m nergens meer vinden , de oude variant daarvan.

Goed inborstelen, even laten drogen en napoetsen met een panty !

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:16

Ik heb altijd geleerd dat vetten helemaal niet goed is voor de laarzen. Schoonmaken met een vochtige doek laten drogen en dan met schoensmeer (kiwi) insmeren even laten intrekken en dan goed uitwrijven en opwrijven met een pantykous. Glimmen als een spiegeltje!!

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:17

Ik heb altijd geleerd dat vetten helemaal niet goed is voor de laarzen. Schoonmaken met een vochtige doek laten drogen en dan met schoensmeer (kiwi) insmeren even laten intrekken en dan goed uitwrijven en opwrijven met een pantykous. Glimmen als een spiegeltje!!

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:19

setteke schreef:
Ik heb het reinigings en verzorgingssetje van Petrie zelf. Een cleaner om de laars te reinigen en een creamer voor verzorging en glans. Werkt prima in weinig tijd. Er wordt een doek bijgeleverd.

Heb ik ook! Werkt inderdaad prima en dan zien ze er weer zo goed als nieuw uit :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:21

Ik heb een spuitbus glansspray met Glanoline van Tana. Werkt perfect en het maakt meteen waterafstotend!

nellasammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:47

ik doe het gewoon met een flesje schoenpoets die je met een sponsje opbrengt werkt perfect. ze glimmen als een nieuwe.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:21

Het ligt ook aan de leersoort. Ik heb bruine Lipica's, daar kan ik eerder genoemde glanoline opspuiten, maar dan gaan ze nog niet erg meer glimmen.

butterfly18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:52

de cleaner en cream van petrie zelf gebruiken en dan uitpoetsen met een panty, dat wordt echt super mooi.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:19

Max_ schreef:
de cleaner en cream van petrie zelf gebruiken en dan uitpoetsen met een panty, dat wordt echt super mooi.

Ja, das waar

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:10

nellasammie schreef:
ik doe het gewoon met een flesje schoenpoets die je met een sponsje opbrengt werkt perfect. ze glimmen als een nieuwe.

Als je ècht goed poetst glimmen je laarzen beter als nieuwe :j

Ik maak ze altijd schoon met een zachte handdoek, evt. licht vochtig. Laat ze goed drogen, smeer ze dan heel dun in met kiwi schoenpoets uit een blikje, welke ik eerst laat smelten door het even in de fik te steken, doven gaat heel simpel door het dekseltje er weer op te doen. Dat flinterdunne laagje poets ik uit met een zachte schoenpoetsborstel en als finishing touch ga ik er overheen met een oude panty, heel snel en niet te hard drukken.
Eindresultaat: Laarzen die wel van lak gemaakt lijken en die geen stof aantrekken of snel vegen oplopen.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:16

nellasammie schreef:

Ik ook, werkt echt super!
Afbeelding
zo eentje, maar dan zwart.

Invetten is wel goed voor het leer, maar dat trekt in dus blijft het niet glimmen.
Met deze is het supersimpel, ik doe het altijd even voor concours.
Eerst met water even schoonmaken met een doekje of sponsje, dan Kiwi en daarna nog even met een pantykousje erover idd, ben altijd in 10 minuutjes klaar en ze glimmen echt als nieuw :j

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:18

Sjuimpje schreef:
nellasammie schreef:

Als je ècht goed poetst glimmen je laarzen beter als nieuwe :j

Ik maak ze altijd schoon met een zachte handdoek, evt. licht vochtig. Laat ze goed drogen, smeer ze dan heel dun in met kiwi schoenpoets uit een blikje, welke ik eerst laat smelten door het even in de fik te steken, doven gaat heel simpel door het dekseltje er weer op te doen. Dat flinterdunne laagje poets ik uit met een zachte schoenpoetsborstel en als finishing touch ga ik er overheen met een oude panty, heel snel en niet te hard drukken.
Eindresultaat: Laarzen die wel van lak gemaakt lijken en die geen stof aantrekken of snel vegen oplopen.

En nooit meer met vet aan je laarzen komen :o Is een heel ander looi proces dan bij het zadel leer. :D