Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rowie1993 schreef:Idd gewoon de cleanerset van Petrie.. Eerst de cleaner en dan de cream en goed uitpoetsen! Werkt ideaal.
Ook heb je nog van die soort van sponsjes, moet je maar op Divoza.com oid kijken, wat vaak wordt gebruikt voor vóór wedstrijden e.d. Gaan ze ook prima van glimmen!
.

nellasammie schreef:ik doe het gewoon met een flesje schoenpoets die je met een sponsje opbrengt werkt perfect. ze glimmen als een nieuwe.

nellasammie schreef:ik doe het gewoon met een flesje schoenpoets die je met een sponsje opbrengt werkt perfect. ze glimmen als een nieuwe.

Sjuimpje schreef:nellasammie schreef:ik doe het gewoon met een flesje schoenpoets die je met een sponsje opbrengt werkt perfect. ze glimmen als een nieuwe.
Als je ècht goed poetst glimmen je laarzen beter als nieuwe
Ik maak ze altijd schoon met een zachte handdoek, evt. licht vochtig. Laat ze goed drogen, smeer ze dan heel dun in met kiwi schoenpoets uit een blikje, welke ik eerst laat smelten door het even in de fik te steken, doven gaat heel simpel door het dekseltje er weer op te doen. Dat flinterdunne laagje poets ik uit met een zachte schoenpoetsborstel en als finishing touch ga ik er overheen met een oude panty, heel snel en niet te hard drukken.
Eindresultaat: Laarzen die wel van lak gemaakt lijken en die geen stof aantrekken of snel vegen oplopen.
Is een heel ander looi proces dan bij het zadel leer.