wat nu??? Trailer probleem!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

wat nu??? Trailer probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 12:18

nu had ik met iemand via hyves gepbt over dat ik wel intresse had om haar trailer van haar over te nemen , in termijnen te betalen en we werden het eens. De trailer werd gebracht. Kreeg de papieren er niet bij en het bleek dat alle 4 de banden ontzettend aan vervanging toe zijn en de dissel met koppeling kompleet krom is, kortom een kosten plaatje van heb ik jou daar. Ik heb haar gezegd dat ik de trailer niet meer wilde maar ze weigert om hem terug te nemen en zegt gewoon dat het nu mijn trailer is , terwijl ik nog geen papieren heb en niks heb getekend... .nu dreigt ze met haar rechtbijstandsverzekering.. Wie heeft nu wat voor rechten in deze vreselijke situatie??? |(

WolinLotte

Re: wat nu??? Trailer probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:21

Volgens mij heeft zij geen poot om op te staan, want het zou dan geregistreerd moeten staan dat jij 'm op jouw naam hebt gezet neem ik aan?

Eerlijk gezegd vind ik het niet handig gedaan, je gaat allereerst kijken hoe de trailer is voordat je toezegt dat je 'm overneemt. En je laat 'm ook keuren, er moet immers een paard van 5 á 600 kilo in kunnen staan.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 12:36

het was achteraf ook dom van me om hem niet eerst te bekijken ed maar ik kende haar en had de trailer al eens op stal zien staan...ik kon de trailer niet op naam zetten omdat zij de papieren nog heeft..dus theoretisch is ie ook nog van haar.. Maar zij zegt dat de berichten via hyves rechtsgeldig zijn..???

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:40

mhh zou de trailer op een foute plek neerzetten vlak bij haar huis. Mochten er dan problemen komen zijn die voor haar rekening (boetes haahha).

heb je al wat betaald?.

Zou een aangetekende brief sturen dat je NU de trailer terug komt brengen en dat het daarmee afgehandeld is. Vooral omdat allesnog op haar naam staat is het vrij makkelijk.

Trouwens waarom laat je haar rechtsbijstand niet komen?. Dan valt er tenminste te praten nu niet?.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:54

Zij heeft naar mijn idee geen poot om op te staan. Een koop is pas voltrokken als deze op jouw naam is gezet. Hetzelfde met een auto. Als je een auto koopt en nog niet op je eigen naam hebt gezet en je maakt een ongeluk o.i.d dan is dat nog wel voor de eigenaar, degene die op papier heeft staan dat de auto van hem/haar is.. Daarom ook altijd direct overzetten na keuren en betalen.

Er is niet afgesproken met haar via hyves dat je 'm na goedkeuren wilt overnemen? Ik denk niet dat zij veel heeft om op te staan ;) . Pas als er wat is getekent door jou en overgezet op papier is de trailer van jou.. tot die tijd is zij nog steeds de rechtmatige eigenaar.

Mensen gaan vaak dreigen met de rechtsbijstandverzekering als ze in paniek zijn en al hun zinnen hebben gezet op iets anders.. dus ik zou gewoon de rechtsbijstandsverzekering er bij halen, als zij dit zo zou willen.. Beetje kinderachtig wel, maar schijnbaar moet het wel zo bij haar.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 13:15

tja en zij blijft volhouden dat de berichten via hyves rechtsgeldig zijn en dat ze zelfs al een jurist heeft gesproken blabla.. Ik zat er zelf idd ook aan te denken om dat ding gewoon aan de straat te zetten ergens en dat de politie dan wel contact met haar opneemt.. Weet echt niet wat ik nu moet doen. Ik kan m dus verkopen aan iemand maar die wil de papieren zien en die geeft zij me pas als ik geld heb betaald..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:17

niet geloven tolines..das allemaal bluf van de verkoper!! om je bang te maken..

tenzij je al een contractje hebt getekend over de betaling van het maandelijkse bedrag..

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 13:18

ik heb niks getekend!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:21

Volgens mij heeft de verkoopster wél een poot om op te staan, en TS niet!
Jullie zijn tot een overeenkomst gekomen. Een mondelinge overeenkomst is al rechtsgeldig, maar deze heeft ze ook nog eens op mail staan. Ts heeft overduidelijk niet aan haar onderzoeksplicht voldaan, dat kan de verkoopster niet verweten worden. Als ik dit zo hoor, zijn het ook absoluut geen verborgen gebreken, dus ook daar kan het niet op geschoven worden.

Verkoopster is, zolang er niet betaald word en de trailer dus nog op haar naam staat, inderdaad verantwoordelijk voor wat er met de trailer gebeurt, maar als ik de zaken zo eens op een rijtje zet, heeft TS gewoon een koopplicht. Je bent toch zelf de overeenkomst aangegaan????

Edit: Niks getekend wil niet zeggen dat er geen overeenkomst is!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:22

Hoe is het precies gegaan dan?
Want was je erbij toen de verkoper de trailer bracht?
Je kon toen natuurlijk ook al zeggen dat hij niet zo is zoals je verwacht had???
Laatst bijgewerkt door 01San op 20-07-10 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:22

Maar als de papieren niet op TS d'r naam staan is de verkoop nog niet 100% rond.
Dus blijft de verkoper in gebreken, en is deze tot de overdracht verantwoordelijk voor het ding.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:25

Psydoxy schreef:
Dus blijft de verkoper in gebreken, en is deze tot de overdracht verantwoordelijk voor het ding.

Hij is inderdaad verantwoordlijk voor het ding, maar verkoper blijft niet in gebreke, de koper blijft hier in gebreke!! Verkoper heeft geleverd. Dat hij er anders uitziet dat de koper verwachtte, tja, dan had ze moeten gaan kijken voor ze tot een overeenkomst kwam of dat duidelijk moeten afspreken.

TS, ik zou als ik jou was je eigen rechtsbijstands er ook naar laten kijken, want dit zit echt nog niet zo simpel in elkaar! En de trailer ergens neerzetten en straks ook nog voor de kosten daarvan en een eventuele gerechterlijke procedure op moeten draaien, kost alleen maar meer geld.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:25

er zit tegenwoordig toch een eigen kenteken op een trailer en die hoort op het postkantoor toch overgedragen te worden?
ik moet zeggen dat ik deze hele gang van zaken erg vreemd vind en ik vind ts een beetje [erg] naief om zonder onderzoek zo een trailer te willen kopen,je gaat er tenslotte geen aardappels in vervoeren neem ik aan ? dus een beetje onderzoek had wel terecht geweest denk ik. daarnaast denk ik dat je als consument wel zou mogen bedenken en dat je je dus terug mag trekken uit de verkoop,voor ie echt gesloten is dmv overdracht eigendom,overschrijving op naam en betaling

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 13:34

ik had met haar gemaild dat ik wel intresse had in haar trailer en dat ik in maandelijkse termijnen zou betalen. De trailer werd gebracht door iemand anders dan haar en die zei dat er wel lucht in de banden moest omdat die wat week waren door het lange stilstaan.. Toen ik de trailers banden had opgepompt kwam ik erachter dat 1 band een compleet andere maat had dan de rest en dat rechtsvoor de band compleet versleten was. Ook bleek dat de koppeling compleet krom was en er dus samen met 4 nieuwe banden ook een nieuwe koppeling en dissel opmoesten. Ik heb haar gebeld en verteld dat ik de trailer zo niet wilde en toen zei ze dat ik de trailer had gekocht en dat zij hem absoluut niet terug wilde en dat was het... En dan zegt ze nu dat ze haar rechtsbijstand in gaat schakelen omdat ze vind dat ik me aan de afspraken moet houden en gewoon moet betalen. 1000 euro wil ze voor dat ding hebben terwijl ie hooguit 500 waard is met alle kosten wat erop zitten!!en het is niet dat ik haar niet ken en dus van een wildvreemde wat kocht.. Ik ging er met mijn domme goed vertrouwen in mensen vanuit dat dat ding goed was...

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:46

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:13

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:18

ja zou ik ook zijn hoor!
en zo erg dat er met de verkoper niet te praten valt!
die is natuurlijk blij dattie er vanaf is!!
mja ik ben benieuwd!!
ik vind zelf dat je helemaal niet tot kopen verplicht bent.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:19

Moeilijke situatie.........eigenlijk ben jij de koop al aangegaan via mail contact.
Ben benieuwd hoe dit af zal lopen.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:28

Zij heeft niet verteld aan jouw dat de dissel krom was en dat de banden slecht zijn.
Had ze dat wel gedaan was de koop wel rechtsgeldig en nu niet.
Want de trailer is niet in de staat zoals een trailer hoort te zijn om er mee op de weg te kunnen rijden.

Dus ze heeft geen poot om op te staan.
Gewoon terugbrengen en voor haar deur zetten.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:35

nee het is idd een levensgevaarlijk ding met die slechte banden en kromme dissel. Als ik er mee rijd en wordt aangehouden ben ik dubbel wat wel 3 dubbel het haasje. 1. Slechte banden 2.kromme dissel 3. Geen papieren erbij.. Al met al is het een moeilijke situatie die enorm mijn dag verpest
ikzelf ben ook erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Moet ik nu nog wel of niet contact met haar opnemen want ze blijft onredelijk zeggen dat zij gelijk heeft en ik word daar zooo onzeker van!! Was ik maar wat stoerder..

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:40

Een aangetekende brief versturen naar haar met de tekst en uitleg dat de trailer niet in de staat is die zei heeft gezegd,en dat je in deze staat het niet koopt van haar en sommeert om de trailer van jou terrein afhaald met een uiterlijke datum.

En vooral niet onzeker overkomen want dan heeft ze je.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:41

Gewoon niets betalen en vertellen waar die op te halen is!!
En je niet gek laten maken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:15

TolineS schreef:
Ik ging er met mijn domme goed vertrouwen in mensen vanuit dat dat ding goed was...

helaas voour jou heb je dus ongezien een slechte trailer gekocht, ben je echt helemaal niet wezen kijken??

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:18

nee, ik had de trailer al wel eens op stal zien staan en iemand van stal gebruikte hem steeds en dus ging ik er daarom van uit dat ie in veilige staat was.. Ik weet het, erg dom... Maar ja , daar heb ik dus nu niks meer aan...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:19

Hebben jullie het wel over de staat van de trailer gehad? Zo ja, dan heb je misschien iets, maar dan nog heb je niet aan je onderzoeksplicht gedaan. Zo nee, dan blijft er echt heel weinig voor je over!!

Echt, leg dit bij je rechtsbijstand neer. Mensen hier kunnen heel veel vinden, maar het gaat eruiteindelijk om wat de wet is, en die is niet altijd redelijk of zoals mensen denken of vinden dat hij zou moeten zijn.