Rijbroeken heel erg snel versleten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Almeetje

Rijbroeken heel erg snel versleten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 18:45

Hallo,

Ik heb een probleem, mijn (vrij goedkope) rijbroeken verslijten enorm snel. Ik rijd ong. 3x per week en heb enkele goedkope rijbroeken. Toch moet ik zeker om de 2 maanden een nieuwe kopen. Ze slijten enorm snel af, en scheuren uiteindelijk, tussen mijn bovenbenen waar mijn bovenbenen elkaar raken bij het stappen, en ook mijn fietszadel als ik op de fiets zit. Heeft er nog iemand dit probleem? Ik had al gedacht aan een duurdere broek met lederen zitvlak maar het probleem is dat ik gewoon niet in duurdere broeken pas... Het lijkt wel hoe duurder de broek hoe kleiner de maat. Heeft iemand een tip voor mij waar ik goeie rijbroeken die niet snel verslijten met normale maten kan kopen? Liefst niet extreem duur...

Bienotje

Re: Rijbroeken heel erg snel versleten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:01

Stomme vraag, wat voor merken heb je nu en wat vind je extreem duur? En ik vrees dat als je zelf volle bovenbenen hebt en er ook veel mee fietst/ loopt dat je er ook niet echt aan ontkomt. Als je bovenbenen veel langs elkaar schuren, zal het daar nu eenmaal sneller slijten. Maar na twee maanden al is wel erg snel..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:03

Ik heb 2 broeken al meer dan 14 jaar :o Die beginnen nu echt te slijten. Misschien toch een ander kwalitatief beter merk proberen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:05

ander soort stof proberen?

shay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:06

In vele winkels waar ze rijbroeken verkopen kunnen ze je vast en zeker helpen.. Maar het kan haast bijna niet dat je in duurdere broeken niet past. Deze hebben namelijk een veel betere pasvorm en kwaliteit.succes met het vinden van een passende rijbroek.

celien94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:18

misschien eens een broek van een merk ofso ?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:23

Horka rijbroeken zijn niet duur en slijten amper, misschien moet je die eens proberen?

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 20:02

Ik heb nu rijbroeken van de decathlon. Extreem duur, 100 euro of meer...
Waar vind je Horka rijbroeken?

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:09

Wat dacht je ervan om je rijbroek alleen met rijden aan te doen en niet met lopen/fietsen. Dus voor je opstapt, opzadelt je broek wisselen. Doe ik altijd en het is ook erg handig als het regent, heb je altijd een droge broek bij je ;)

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 20:11

Klinkt handig :) Maar ik heb wel een probleem dan, klinkt echt erg raar, ik weet het, maar het is zo. De toiletten op onze pensionstalling zijn erg klein en ik heb claustrofobie, dus als ik me daar wil gaan omkleden sta ik gelijk te hyperventileren...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:15

Almeetje schreef:
Ik heb nu rijbroeken van de decathlon. Extreem duur, 100 euro of meer...
Waar vind je Horka rijbroeken?

Niet veel winkels hebben die, ligt eraan waar je woont. Ik koop ze meestal op internet omdat ik de maten ken, ze vallen een maat kleiner.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 20:17

Ekeren, in Antwerpen...
Oei, een maat kleiner, mijn probleem is ook dat ik moeilijk rijbroeken pas... (ja ik ben te zwaar, en probeer af te vallen, maar je kan moeilijk veel maten op korte tijd verliezen)
Dus ik zoek eigenlijk kwalitatief goede rijbroeken die groot vallen...

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:17

ik koop de rijbroeken via marktplaats en daar zijn verschillende merken voor leuke prijzen te koop
ik heb laatst pikeur anky en harry horse rijbroeken gekocht zijn perfect en zien er vaak goed uit. je moet alleen even zoeken
sucses

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:18

ik doe al 6 jaar met dezelfde rijbroek en hij gaat ook nooit meer de deur uit :') Ik heb gewoon een Harry's Horse broek, is nog niks versleten en hij is echt wel flink misbruikt.
Misschien dus gewoon een simpele HH?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:19

Ligt er ook aan als je wat 'voller' bent :) dan slijten ze ook sneller omdat je benen dan echt langs elkaar langs schuren :) heb ik zelf ook last van, daarom slijten mijn broeken ook sneller :) Horka slijt bij mij ook vrij snel. maar het is echt uitproberen van verschillende merken :j

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 20:21

Harry's Horse, waar kan je die vinden? :)
Ja idd, mijn benen schuren continu langs elkaar, wel zachtjes maar duidelijk genoeg om mijn rijbroeken direct te laten slijten... :(

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:34

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:46

HH kun je wel in elke ruitersportaak vinden, net zoals op pourcheval.nl enzo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:51

Het ligt vaak ook aan het materiaal. Ik heb nu Harry's Horse en Mondoni rijbroeken van 95% katoen en voor de rest iets van rekstof. Super comfortabel maar niet reuze sterk (wel goed betaalbaar). Eerder had ik een dure Pikeur broek, dat was synthetisch materiaal en die ziet er nu na minstens 5 jaar (4x in de week rijden, fietsen, dragen op stal etc) nog keurig uit. Wel vind ik de stof iets minder lekker zitten dan katoen.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 23:30

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Blijheid, ja dat kan wel eens de oorzaak zijn, ik neem altijd katoen omdat dat zo goed zit. Zal eens iets synthetisch proberen.
Ik had gedacht om eens naar de Clerck in Berchem te gaan, heb nog korting daar, iemand ervaring met broeken die ze daar hebben? Aan/afraders?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:47

Ik weet niet tot welke maat Eurostars gaan , maar ik heb twee Eurostar Klara's en die zijn echt oerdegelijk. Het materiaal is polyamide/katoen, het is vrij dik maar elastisch materiaal. De naden zijn ook zeer sterk, ik vind ze beter dan bij mijn Pikeur rijbroeken. Enige nadeel is dat ze in de loop der tijd wat kunnen pillen. Ik vind Eurostar trouwens tts vallen.
Ik sluit me helemaal bij Blijheid aan, je kunt dan beter een rijbroek met synthetisch materiaal nemen. Het kan in de zomer alleen wel iets warmer zijn.
Als ik uit werk naar stal ga, doe ik trouwens gewoon een rijbroek aan terwijl ik in de stal sta. Plastic tasje op de grond, staldeur dicht en daar vlak achter gaan staan.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:06

zelf heb ik gewoon Harry's Horse :)
die van mijn kostte 35,- euro, dus niet duur (:
ik heb m gekocht in Kiela, @ Emmen.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 12:23

Ze hebben mijn maat besteld, merk Cavallo (ze hadden nog maar 3 maten oi. in huis...)
Iemand ervaring met dat merk?

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:26

ik heb een eurostar sprinter en die heb ik nu al zo'n 3 jaar. nog niks mee gebeurt en ik loop, fiets en rij ermee.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 12:27

Ik hoor wel erg veel positiefs over eurostar, verkopen ze dat ook in BE?