Rijbroek: 1 dure of meerdere goedkope?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

Rijbroek: 1 dure of meerdere goedkope?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 21:00

Hoeveel rijbroeken hebben jullie?
Ik heb nu 2 rijbroeken (heb er al heel wat weg gegooid / gegeven) maar deze slijten best snel.
Ik rijd bijna iedere dag en vind het wel fijn om te kunnen wisselen. Daarom heb ik goedkopere rijbroeken gekocht (daarbij zitten ze ook nog eens heerlijk en dat is ook super belangrijk!).
Nu zit ik toch aan een rijbroek met (kunst)lederen zit te denken, maar wel één waar beweging in zit want ik heb een broek met stugge zit gehad en dat vond ik echt afgrijselijk.
Kiezen jullie voor duurdere broeken, gaan deze langer mee? Of toch een paar goedkopere voor de afwisseling?
En welke raden jullie aan?

Olikea

Re: Rijbroek: 1 dure of meerdere goedkope?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:47

Ik heb er nu 4, een dure met kunstleren zitvlak, een hele fijne broek. Deze gebruik ik vooral als ik lange tochten maak.
Voor dagelijks gebruik heb ik er nog 3, goedkoopjes, aanbiedingen en zo.. Die slijten wel sneller dan de dure, maar ja, die draag ik ook vaker.

Hier heb je niks aan denk ik, maar dat is mijn ervaring.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:50

ik heb er 2. 1 met leer en 1 zonder. dus een dure en een goedkope. die met leer zit wel echt super! Ik zou er alleen toch zelf voor kiezen om goedkope broeken te kopen. en trouwens, een goedkope broek kan soms nog lekkerder zitten als een hele dure!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:52

Ik vind er wel verschil in zitten, ik heb bv wel eens een broek gehad van Global, was met leren zit geloof ik, maar die heeft het nog geen halfjaar volgehouden.
Verder heb ik vaak Eurostar broeken, zitten bij mij heel fijn en gaan echt jaaren mee, ook bij meerdere paarden per dag. Met de echt dure merken bv kentucky, anky heb ik geen ervaring, vind ik persoonlijk echt teveel geld. Maar de pasvorm verschilt ook per merk, evenals materiaal, het is net wat je fijn vind. Dus gewoon even proberen, en dan zou ik de hele goedkope (HH, Horka ed) laten liggen, imo zijn die kwalitatief meer geschikt voor bv een of tweemaal per week. Maar dat is misschien ook persoonlijk...

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:52

Veel goedkope!
Misschien ook wel een aantal duurdere, omdat ik ze leuk vind of lekker zitten.
Ik slijt genoeg paardrijbroeken en worden bij mij heel snel vies.
Heb er dus wel een aantal nodig aangezien mijn moeder niet elke dag mijn paardrijbroeken wil wassen :o

Ik kan niet meer zonder kunstleren zitvlak eigenlijk, als ik die zonder zitvlak aan heb, heb ik het idee dat ik niet stevig in mijn zadel zit..
Beetje verwend :Y) }:0 :7

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:54

Ik kijk zelf altijd of er gewoon een goede kwaliteit/prijs verhouding is. Dan kan het zijn dat ik een goedkopere broek koop die ik dan wel mooi vind maar dan weet ik dat die gewoon wat minder lang mee gaat. Wel heb ik vaak de wat duurdere rijbroeken omdat ik die het fijnste vind

Maar ik heb geen rijbroeken die over de 100 euro kosten, de meeste kosten vaak 80/90 euro :j

Ik heb vaak eurostar en de goedkopere HH en 1tje van redhorse. En me wedstrijd broek is van kentucky en ik heb ook een eurostar

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:58

Weinig goedkope, mag dat ook? :P Mijn duurste rijbroek was €59,95, de goedkoopste €20 en een heb ik gekregen. 3 in totaal dus, en ik red me prima. Heb een eigen paard dus ben vaak genoeg bij de paarden, maar ik was ze gewoon niet elke dag ;)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:00

1 (ok, 2 toevallig) dure. Ik krijg echt snel plekken op mn knieën enzo, dus wil een broek die echt goed zit, lang mee gaat, enz en voor mij kom ik dan altijd op een dure broek uit. Dan maar liever weinig keus en een broek die me echt lekker zit :)

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:04

Heb 1 goedkope en 2 dure. De goedkope draag ik eigenlijk nooit (wedstrijdbroek, moet nog met wedstrijden beginnen :') ) En 1 van de dure (van Kentucky) draag ik heel vaak, zit heerlijk en gaat heel lang mee.
Dus 't ligt denk ik aan jou, wat je ervoor wil betalen en wat je ervan verwacht. Als van plan bent vaak te rijden met die broek, zou ik een wat duurdere kopen :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:02

Ik heb een stuk of 9 rijbroeken waarvan 8 goedkope (Premier, 30 euro) en 1 dure (Nedhorse, 80 euro). Moet zeggen, ben helemaal fan van Premier broeken, zitten echt top! Die van Nedhorse zit ook heerlijk maar kan nou niet zeggen dat ie lekkerder zit dan die van Premier. Nedhorse heeft alleen leukere kleuren/ruitjes etc, Premier alleen effen kleuren (bij ons in de ruitersportzaak alleen zwart en blauw)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:05

Ik ga dan toch voor de dure.. Ik heb dure en goedkope rijbroeken, maar mijn Pikeur gaat gemiddeld zo'n 6 jaar mee, terwijl harry's horse maar 1 jaar meegaat.. Daarbij zit de Pikeur ook veeel lekkerder bij mij. Maar ik wissel gewoon af, heb dus ook dure en goedkope door elkaar.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:07

Had eerst altijd wat duurdere broeken, maar was het zat als die er na een jaar al niet meer uitzagen, dus koop nu liever wat goedkopere en dat bevalt prima. Heb er nu 2 van Harry's horse en die zitten heerlijk en blijven mooi. Heb er 3 die ik afwissel.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:07

Ik heb nu 2 goedkope (27 en 56 euro)
ik rijd 6 x per week en hè de broeken nu 2 jaar
zijn nog helemaal goed en mooi.

Heb ooit eens een broek van 150 euro gekocht, heb ik een half jaar mee kunnen doen..

Doe mij maar de wat goedkopere broeken, kun je nog eens afwisselen en er zitten hele mooie tussen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:08

Ik heb allemaal rijbroeken in de middenmoot.
Af en toe spot ik een goedkope en dan is die leuk voor de zomer.
Ik vind sommige rijbroeken echt belachelijk duur dat vind ik zonde van mijn geld want ik draag hem ook maar 1/2 dagen en danmoet ie ook gewassen.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:11

Ik had ook altijd meerdere goedkope rijbroeken.
Voor de afwisseling.
En ik vond ze altijd lekker zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:13

Ik heb alleen goedkope rijbroeken zo'n 35 euro. Ze slijten best snel maar dat maakt mij niet uit omdat ik een 2jarige heb en bijna nooit rij maar heb ze wel elke dag aan aangezien ik mijn normale kleding niet wil verzieken.

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:20

ik heb er best wel veel... maar ik heb 2 echt dure. een van euro star ik wete even niet hoe duur die was en 1 van kingsland van 185.
Nou je merk echt wel verschil hoor... Die kwaliteits broeken zitten veel fijner en de stof is een stuk beter.
Neem nou de broek van epplejack. Ik dekn dat ik hem een keer of 30 aan heb gehad.
Nou heel veel naden laten los en de knoop is ook al stuk.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:34

Ik heb liever een paar simpele dure waar ik een paar jaar mee kan doen. Ik ben niet zo shopperig en mode/setjes hoeft voor mij helemaal niet.
Comfort en duurzaamheid vind ik veel belangrijker.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:36

Ik heb er wat van Pikeur, die gaan ongeveer een jaar mee dan is de rits kapot en zijn de knievlakken door. Eurostar heb ik er eentje zelfs al zo'n 8 jaar van. En nog een stel mondoni's die heel fijn zitten en best goed meegaan tot nu toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:37

Moet trouwens zeggen dat ik ooit bijna 7 jaar lang met een rijbroek van HH heb gedaan die ik dagelijks aan had.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:39

ik heb allemaal goedkope rijbroeken (waarvan sommige ooit wel duurder waren, maar ik heb die dan in de uitverkoop gekocht) Ik heb er liever ook meerdere zodat ik ook eens wat anders aan kan trekken

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:42

ik heb meerdere goedkope broeken :)
mijn ervaring is dat ze allebij kapot gaan en bij mij even snel.

moet dan ook zeggen dat ik niet oplet wat ik doe als ik op stal ben.
en ik sta hobby bob, dus ergens achter blijven hangen is makkelijk gebeurd.

kan me voorstellen als je luxe staat, je ook eerder luxe spullen koopt als je knip dat toelaat :)
had zelf dat ik op de manege stond ook "duurdere" spulletjes

ik ben trouwens zelf helemaal fan van de mondoni rijbroeken.
alleen moet er wel even een riem om want ze hebben een lichte neiging tot afzakken.
of ik heb hem gewoon te ruim, maar het zit echt zalig. ( vallen alleen wel klein voor mijn idee had gelukkig een maat groter besteld )

breezy302 schreef:
Moet trouwens zeggen dat ik ooit bijna 7 jaar lang met een rijbroek van HH heb gedaan die ik dagelijks aan had.

Ik idd ook 6 jaar toen was ik er uit gegroeid en is hij zelfs nog 3 a 4 jaar mee gegaan bij mijn buurmeisje die op les mocht :x maar daarna was hij ook wel echt GAAR en keek je er bijna doorheen haha

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 13:03

__Nicky schreef:
Ik heb een stuk of 9 rijbroeken waarvan 8 goedkope (Premier, 30 euro) en 1 dure (Nedhorse, 80 euro). Moet zeggen, ben helemaal fan van Premier broeken, zitten echt top! Die van Nedhorse zit ook heerlijk maar kan nou niet zeggen dat ie lekkerder zit dan die van Premier. Nedhorse heeft alleen leukere kleuren/ruitjes etc, Premier alleen effen kleuren (bij ons in de ruitersportzaak alleen zwart en blauw)

Ik ben ook echt fan van Premier! Alleen is mijn favoriete rijbroek overleden (en weg gegooid) en de tweede begint ook al gaatjes te vertonen :o
Vandaar dat ik eens rond ging kijken en me afvroeg hoe anderen dat doen.
Ben nl wel geneigd om weer 2 Premiers te kopen (of een met kunstleer van een ander merk) omdat deze altijd goed zitten.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:16

Mijn broekies van Premier leven alweer 2 jaar ofzo. Wel heel erg verkleurd maar ja, ze zitten nog prima :j Je moet er alleen niet mee vallen over stenen want dan zijn ze erg snel kapot :=

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:18

Ik heb er 3, 2 goedkopere die ik vooral gebruik als ik op stal moet werken, en slijten ook wel heel snel. En een duurdere, deze heb ik vooral aan als ik alleen ga rijden :)