Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mensen mensen, straf je paard nooit maar dan ook nooit met je eigen agressie!! Doe je dit wel? Kom je geen steek verder bij de paarden en al helemaal niet bij ezels. Ik ben begonnen met gewoon heel neutraal naar hem toe te lopen en DIE plek willen waar hij staat. Zwaai een keer met je touwtje als lichaamstaal niet genoeg is. Doe je dit goed loopt het paard voor jou weg. Helemaal geen intresse in hem alleen in die plek waar hij staat. Als je 3 keer die plek veroverd hebt blijf je daar gewoon een hele tijd staan/zitten. Hij moet jouw persoonlijke ruimte accepteren. Hij zal uiteraard komen kijken dus laat duidelijk ziet tot waar hij kan komen. Komt hij te dicht bij? Niet boos worden maar gewoon een meetje schaapachtig uitkijken en denken niet fel gaan kijken want we willen niet dat hij bang wordt. Dan zwaai je een keer met het touw zo van tot hier en niet verder. Het touw dient dan als staart voor je. Doe dit 2 weken lang achter elkaar. Gaat dit goed? Dan typ ik weer een verhaaltje
nanette1 schreef:Dit deed mijn ezel ookMensen mensen, straf je paard nooit maar dan ook nooit met je eigen agressie!! Doe je dit wel? Kom je geen steek verder bij de paarden en al helemaal niet bij ezels.