Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar misschien kan je hem lokken met wat lekkers? Als dat lukt een tijdje vol houden, misschien werkt het.
)
toch is er 1 die dit ook wel es doet, als je er bijjjjna bent, snel een schijnbeweging en weg issie
maar na een paar x komt ie dan naar je toe gelopen.
. En als ik dan achter haar aan bleef lopen begon ze naar me te bokken enz. en dan hield ik er maar mee op, want ik heb geen zin om raakgebokt te worden
. Maargoed, ik ben toen gewoon een keer op een zonnige dag in de wei met een boek gaan zitten en heb alleen aandacht aan haar gegeven als ze naar me toe kwam, maar ik pakte haar niet. Ik gaf haar soms alleen een paar snoepjes. De volgende dag ben ik weer in de wei gaan zitten maar nu met het halster in mijn hand. Weer pakte ik haar niet, maar gaf ik haar alleen wat aandacht als ze naar me toe kwam gelopen. De dag daarna, ben ik in de wei gaan staan. De pony kwam vanzelf naar me toe gelopen. Ik haar wat snoepjes en aandacht geven en haar aaien en vervolgens mijn arm om haar nek slaan. Ze bleef gewoon staan. Dus weer de volgende dag ben ik weer in de wei gaan staan met een halster om mijn arm. Ze kwam naar me toe gelopen en ik gaf haar snoepjes en aandacht. Ik deed mijn arm om haar nek en deed langzaam het halster om. Ze bleef gewoon staan!
Sindsdien kan ik gewoon naar haar toe lopen, geef haar een snoepje, sla mijn arm om haar nek en doe het halster om. Klaar is kees!
Meestal komen ze vanzelf wel naar je terug of kun je m zo pakken
suus_ schreef:Heb idd ook vaak gelezen dat dat werkt Verafjord .
Wat vast ook helpt is het ritme ietwat door elkaar te halen, als je haar uit de wei haalt zet haar dan niet meteen op stal maar ga wat leuks doen.
Mijn paard komt ook blij naar me toe gelopen als we de vorige keer wat hebben gedaan wat wel errug leuk was.
)