Boos op dierenarts, rechtvaardig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Boos op dierenarts, rechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 19:30

Ik vroeg mij toch af hoe jullie zouden reageren op deze situatie,

Ik ben zelf nogal moe, dus misschien snel geirriteerd :7

Vandaag zouden mijn 2 pony's ingeent worden. In het begin van de week heb ik met mijn vaste dierenarts afgesproken dat hij om 3 uur vandaag de pony's zou komen inenten.
Ik kon er helaas niet bij zijn omdat ik stage had, maar aangezien mijn vader thuis was en ik de dierenarts goed vertrouw voorzag ik geen problemen.

Het probleem echter :Y)

Ik keek vanmiddag in de paspoorten zie ik een andere naam staan van een andere dierenarts.
Dus ik naar mijn vader en hij vertelt doodleuk dat er om 11 uur 's ochtends een dierenarts en staigiare voor de poort stonden om in te enten. Mijn vader heeft dit toegelaten ( hij is helaas veel te makkelijk) en nou heeft de staigiare ook nog mogen enten :( .

Ik vind dit echt niet oke, het allemaal buiten mijn medeweten om. Dat er iemand anders zou komen, dat het vroeger werd, maar waar ik echt boos om ben is dat een staigiare ingeent heeft, Hier zou ik echt nooit toestemming voor geven, en heeft mijn vader trouwens ook niet gedaan. Mijn vader ging er vanuit dat alles goed kwam, dus heeft zich er niet mee bemoeid :x

Ben ik nou gek? Want mn vader is boos op mij omdat ik het slecht geregeld heb :?

Hoe graag ik ook aanwezig wilde zijn, mijn dierenarts kon helaas op dat tijdstip niet ( was pas om 7 uur op zn vroegst bij de paarden en ze moesten voor morgen ingeent zijn!)

Moet ik dit tegen mijn dierenarts zeggen? hoe zeg ik dit op een nette manier, want op het moment komt er stoom uit mn oren ;)

Wijze les: Er toch altijd bij zijn hoeveel je je dierenarts ook vertrouwt. |(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:32

Waarom mag een stagaire niet enten dan bij je pony?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:33

Pff... Waar maak je je druk om?
Je paarden zijn nu geent toch?

Misschien kan je je DA bellen, en vertellen dat je het liever niet meer hebt? Of verhaal halen, misschien kan ie de situatie uitleggen.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:34

Waarom niet? Een staigere moet het toch ook leren?
Als je dierenarts denkt dat de staigere er nog niet aan toe is, zal hij het vast nog niet toe laten. Hoe denk je dat een dierenarts het heeft geleerd?
Vind dat je nogal overdrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:34

Ik vind dat je vreselijk overdrijft, enten is een hele simpele ingreep waar ik niet eens een da voor laat komen maar de spuiten ophaal en gewoon zelf doe...

Jools

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:35

Als je je dierenarts vertrouwd, waarom vertrouw je er dan ook niet op dat zijn stagair nauwlettend in het oog wordt gehouden?
Ze moeten het ook leren.. Je dierenarts laat zijn stagair echt geen dingen doen die hij/zij nog niet kan !

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:36

idd ben ik ook benieuwd naar. ik heb als stagiare ook veel entingen gezet en het gebeurd onder toezient oog van de da. soms zetten we wel meer entingen dan een da.
wat idd niet netjes is dat er zo vroeg opeens een andere stond. maarja het is natuurlijk ook niet zo netjes om op de laatste dag dat het kan ze te laten enten. had dan een paar weken eerder gebeld. ook een da kan het druk hebben en enten is een standaart iets.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:36

Ik snap ook niet waar je je druk om maakt. Inenten is zo simpel dat je het zelf ook kan doen. Het is dat je het zelf niet mag, maar niets is simpeler.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:37

Jools schreef:
Als je je dierenarts vertrouwd, waarom vertrouw je er dan ook niet op dat zijn stagair nauwlettend in het oog wordt gehouden?

Precies. Adem in en adem uit. :)

Ik zie het probleem ook niet.

Breghje

Misschien dat jou dierenarts ooit ook stage heeft moeten lopen, of zou is als da geboren zijn misschien? Waar máák je je druk om. Paarden zijn geent, klaar amen uit.

chocobroodje

Jeetje ja waar maak jij je druk om zeg, denk dat je inderdaad moe en geïrriteerd bent! Een staigere moet het toch ook leren? Als je dat niet wilt moet je het inderdaad beter regelen en zorgen dat je er zelf bij bent. Maareuh overdrijven is ook een vak hoor, hoe denk je dat jouw DA het heeft geleerd?

_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:38

Een stagaire mag toch niks doen zonder toestemming van de eigenaar?

Maarja, je DA was er zelf bij dus die zal heus wel hebben gekeken of ze het goed deed.. Zij zal het toch ook moeten kunnen. En inenten is nou ook weer niet het moeilijkste dat zal ze vast al wel geleerd hebben.

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:39

Ik kan me dit heel goed voorstellen. Over zulke dingen maak ik me ook altijd druk.
Het is in dit geval ook niet haar eigen dierenarts maar een ander die ene stagaire mee neemt. Zou het nu mijn eigen dierenats zijn met een stagaire was het al minder erg.
Hoe ik het zou oplossen. Weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik denk dat ik me flink boos om maak en het vervolgens laat zitten. Maarwel bij de volgende keer vraag om mijn eigen dierenarts.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:40

_Naomi schreef:

Maarja, je DA was er zelf bij dus die zal heus wel hebben gekeken of ze het goed deed.. Zij zal het toch ook moeten kunnen. En inenten is nou ook weer niet het moeilijkste dat zal ze vast al wel geleerd hebben.

Haar vader was er toch? Hij zal wel hebben toegestemd, omdat de pony's geent moesten worden.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:40

Ook ik zie het probleem niet. Je dierenarts is zelf ook stagiaire geweest, hoe had hij in hemelsnaam zijn vak kunnen leren als eigenaren hem niet in de buurt van hun paarden hadden gelaten? Om een enting te kunnen geven hoef je trouwens geen raketgeleerde te zijn. :+ Neem ook aan dat die stagiaire goed begeleid is door de dierenarts, dus ik zou er echt geen probleem van maken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:41

@frisjasje; maar wat is het probleem dan? Het gaat hier om een inenting he? Gewoon prikje, stempel, handtekening en klaar...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:42

frisjasje schreef:
Ik kan me dit heel goed voorstellen. Over zulke dingen maak ik me ook altijd druk.
Het is in dit geval ook niet haar eigen dierenarts maar een ander die ene stagaire mee neemt. Zou het nu mijn eigen dierenats zijn met een stagaire was het al minder erg.
Hoe ik het zou oplossen. Weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik denk dat ik me flink boos om maak en het vervolgens laat zitten. Maarwel bij de volgende keer vraag om mijn eigen dierenarts.

Als je een dag voordat je paarden geent moeten worden nog een da moet regelen, denk ik dat je blij moet zijn dat er uberhaupt eentje komt die tijd heeft. Het is een enting, niet bepaald raketkunde zeg maar... Ik zou het de volgende keer niet op de aller laatste dag aan laten komen, lijkt me veel wijzer.

_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:44

EngeltjeS schreef:
_Naomi schreef:

Haar vader was er toch? Hij zal wel hebben toegestemd, omdat de pony's geent moesten worden.

Er staat toch bij dat haar vader hier geen toestemming voor zou hebben gegeven? Of lees ik nou verkeerd?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:45

Wat een druktemakerij om niks zeg, stel je niet zo aan. Een stagiair zal het ook moeten leren. Het is maar enten, als het nou een operatie o.i.d was zou ik mij er veel erger druk om maken.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:46

Pelryo schreef:
Ik vind dit echt niet oke, het allemaal buiten mijn medeweten om. Dat er iemand anders zou komen, dat het vroeger werd, maar waar ik echt boos om ben is dat een staigiare ingeent heeft, Hier zou ik echt nooit toestemming voor geven, en heeft mijn vader trouwens ook niet gedaan. Mijn vader ging er vanuit dat alles goed kwam, dus heeft zich er niet mee bemoeid :x

Hier lees ik een enorme twijfel, als hij geen toestemming had gegeven, hadden ze nooit geent toch?

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:47

Zoals ik de openingspost lees. Heeft ze begin van de week de afspraak gemaakt. Ruim op tijd dus.

Ze verwacht dat haar eigen dierenarts haar paarden komt enten. Maar er komt een andere dierenarts die de stagaire laat enten.

Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Ik heb een merrie gehad die compleet flipte bij het zien van de dierenarts met spuit. Mijn eigen dierenarts wist hoe hij dit moest oplossen. Maar wat bij een dierenarts die mijn paard niet kent. En waar ik zelf niet bij aanwezig ben om het uit te leggen hoe het het beste gaat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:48

Zelfs als doodgewone groom heb ik nog paarden gespoten, zowel in de spieren als in de aders, dus ik zou me niet druk maken als er een stagiaire komt enten ipv een DA. Als ze op tijd komen en ze doen hun werk : ik = blij.

ikke20

Re: Boos op dierenarts, rechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:50

vaak zeggen eigenaren er niks van. als we aankwamen werd ik altijd keurig voorgesteld als de stagiar. en da vroeg mij dan om spuit te zetten en eigenaren zeiden daar nooit iets van. da stond daarbij op mn vingers te kijken en er zijn nooit klachten over geweest.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:51

Jeetje is het niet een beetje te warm om je zo druk te maken? dat de DA om elf uurkomt is zijn verantwoordelijkheid, als ie pech heeft is er niemand thuis. Misschien was hij in de buurt en dacht laat ik het alvast proberen dan hoef ik niet helemaal terug vanmiddag? \en waarom zo een stageair niet mogen enten? Wat kun jij moeilijk doen zeg, je bent gewoon naar problemen aan het zoeken, je had bij de politie moeten gaan..... ;(

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:52

nee ik vind het niet terecht. Jammer dat die dierenarts niet kon, maar jij had de enting vandaag nodig en gekregen waar je om vroeg.

Wat vervelend dat je je druk maakt om zulke dingen!