omgaan met oude eigenaren van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

omgaan met oude eigenaren van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 11:48

Ben benieuwd hoe jullie omgaan met de oude eigenaren van je paard, mijn paard heeft er nogal wat en het contact is van nooit wat horen tot regelmatig langskomen. Ben ook benieuwd of de oude eigenaar nog mag poetsen een rondje rijden enz.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:49

oude eigenaar van mn ene paard rijd niet en komt ook niet poetsen :P was de fokker. wel ziet hij me regelematig in het dorp met het paard en zie hem ook wel eens en dan is het altijd even kletsen over hem

eigenaar van mn ander paard ga ik wel eens op bezoek om naar rest van zn paarden te kijken/wat te verzorgen. verzorgster van die paarden is al wel eens komen kijken bij die van mij nu maar rijden op een twenter wordt zo lastig

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:51

Ik heb nog contact met de vorige eigenaresse via hyves. Af en toe stuur ik haar foto's van hem door en krijg ik altijd een leuke enthousiaste reactie terug! Ze mag van mij best een keer langs komen om te kijken en hem nog een keer te rijden, dit moet alleen niet een wekelijks iets worden. Gelukkig is die intentie er ook absoluut niet van haar kant.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:52

De vorige eigenaar was een oudere boer, hij is afgelopen jaar overleden helaas. Met hem had ik nog wel contact, al verwaterde dat wat meer naar het einde toe. Hij is nog wel eens langsgekomen, maar dat was ook geen kwestie van rijden hoor :+

De eigenaar daarvoor heb ik nog eens opgebeld, maar die toonde niet echt de interesse en intentie om langs te komen oid. Ik heb aangegeven waar ze staat en ik heb mijn telefoonnummer gegeven, that's it.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:52

vorige eigenaresse is 1 keer langs gekomen om te kijken waar ze staat. Ze mocht toen ook rijden, als ze wil mag ze komen, heb ik geen probleem mee :)
Wel heb ik nog regelmatig contact via hyves, zo kan ik ook nog wel eens iets vragen over dr wat ik niet weet ed...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:53

als de oude eigenaar van mijn paard langs zou komen zou ik hem met open armen ontvangen ;)

en als ie wil rijden (al zie ik dat er niet van gebeuren gezien het een ouder stel is) mag dat ook :D
misschien dat mijn aapje ooit nog voor de wagen komt dan maken we wel een rondje bos :D

maar dat komt ook omdat ik de vorige eigenaar ook zeer dankbaar ben
gezien ik eerder kwam heeft hij een hoger bod afgeslagen :D
en met betaling is hij heel erg coulant geweest

dus dat zou het minste zijn wat ik kan doen
al denk ik niet dat het er ooit van zal komen gezien ik hun in de 7a8 jaar dat ik sil hem hun 1 keer gesproken heb gezien we er toevallig langs reden :D

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:56

Ik heb nog regelmatig contact met de vorige eigenaren, tevens ook de fokker van mijn paard. Ze zijn beiden nog eens wezen kijken bij mij op stal laatst na 2,5 jaar en ik stuur ook per e-mail regelmatig foto;s door naar ze. Ze proberen altijd nog contact te houden met de paarden die ze verkocht hebben als fokker. Dat vind ik wel leuk. En daardoor ken ik dus ook heel de gescheidenis van mijn paard.

Ze hebben beiden niet gereden nog..maar heb het wel aangeboden dat ze dat een keer moeten komen doen. Andersom ben ik uitgenodigd eens terug op de stal te komen en langs het strand te komen rijden daar. Dus dat gaan we nog eens doen..het is leuk om zulk contact te hebben. Het is niet heel intensief zoals met vrienden maar wel super leuk om alles van je paard te weten en of bepaalde karaktereigenschappen die hij nu heeft van de moeder af komen of de vader..dat weten zij allemaal. De moeder hebben ze ook nog steeds.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:57

De vorige eigenaar van mijn paard komt ongeveer 1x per jaar langs en dat wordt op foto vastgelegd.
Ze zou van mij best even mogen rijden, maar ik denk niet dat ze dat van plan is.
Verder mail ik af en toe een foto en als er iets heel leuks of heel vervelends is gebeurd mail ik dat ook. Ze vindt het wel leuk om zo toch nog een beetje op de hoogte te blijven.

Goof

Re: omgaan met oude eigenaren van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:02

Ik ben een oude eigenaar en mag nog steeds langskomen bij mijn paard en haar nieuwe eigenaren. Ik ga er wel een paar keer per jaar heen, help haar met rijden en rijd zelf ook nog wel eens.

Hartstikke fijn om zo contact te houden. Paard staat daar prima en ik mis haar niet, maar het is toch fijn om te weten dat alles goed gaat.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:04

met de eigenaar van mijn vorige paard heb ik nog een heel goed contact, ga met enige regelmaat langs, we chatten veel en als ik langs ga mag ik hem ook rijden. Toen hij nog van mij was had ik ook veel contact met degene waar ik hem van kocht. Heb altijd begrepen dat ze dat wel fijn vond.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:05

ik kom nog 1x in de week naar mijn oude paardje toe.
Bij de verkoop is er afgesproken dat ik 1a2x pw kom rijden.
heerlijk als je je paard verkoopt wegens tijd gebrek

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:05

Ik heb weinig contact met de oud eigenaren, ik mail wat foto's door eens per jaar. Toevallig zijn ze laatst langsgeweest, vrij uniek want ze wonen aan de andere kant van de wereld :)

Het bleef in dit geval bij een filmpje maken, knuffelen en het veulen bewonderen. Meer hoeft ook niet vind ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:06

De oude eigenaar van united zit er nog regelmatig op, ze is namelijk mijn instructrice :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:07

vorige eigenaar van mijn paardje is nog 1 keer langs gekomen, en verder hebben we af en toe contact via hyves.

een andere voormalig eigenaar van mijn paardje ben ik hier op bokt tegengekomen, daar heb ik eens mee gepbt en ben haar een keer op de keuring tegengekomen.

Ik heb mijn vorige verkochte paardje ook nog een keer opgezocht, en verder geen contact meer met de nieuwe eigenaren.... ik google soms nog wel eens op de naam, en hoor via via wel eens wat over hem.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:07

Ik heb mijn paard als veulen gekocht, ik heb nog maandelijks contact met de vorige eigenaar (fokker), via telefoon of mail.
En 1 x per jaar ga ik daar op bezoek (Groningen) en 1 x per jaar komen ze de kant op (Brabant)!

Rijden doet de fokker niet, zijn vrouw wel maar recreatief, dus ik denk niet dat ze behoefte hebben om erop te klimmen ;-)

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:08

De fokker en tevens vorige eigenaar van mijn paard staat inmiddels ook weer bij ons op stal.
Zij ziet mijn paard dus bijna dagelijks. Ze heeft er inmiddels één keer opgezeten. Maar dit was meer omdat we gingen ruilen in de les. (Voelen hoe het paard van een ander is.)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:08

Ik vind het altijd fijn om als oude eigenaar jaarlijks (bv met kerst een kaartje) wat te horen.
Als ik in de buurt was en tijd had ging ik meestal wel even kijken. Maar rijden en/of innig contact hoeft van mij dan niet meer.

De oude eigenaren van mij huidige paard zijn bij verkoop niet helemaal eerlijk geweest en daar heb ik eigenlijk van het begin geen contact meer mee. Wel kom ik ze af en toe nog tegen op een wedstrijd.
Mijn pony heeft 7 eigenaren voor mij gehad in zijn eerste 3 levensjaren. Met 1 heb ik een tijd geleden even contact gehad en met een ander mail ik af en toe. Degene waar ik hem van gekocht had is 1 x komen kijken maar dat was een beetje apart meisje. Had pony ook maar 3 mnd gehad, had geld nodig en kocht na de verkoop gelijk een hondje.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:09

De oude eigenaar van mijn Friezel (fokker) stuurt af en toe eens een mailtje hoe het met haar gaat, en om nieuwe veulens te laten zien. Erg leuk, zijn ook erg aardige mensen. En de (half) zusjes en broertjes van mijn merrie te zien is ook erg leuk!
De dochter wilde een keertje langskomen, en ze is ook erg welkom. Ze had het er erg moeilijk mee toen de merrie verkocht werd. Maar daar heb ik de laatste 6 maanden al niets meer van gehoord, het is een eind rijden en misschien heeft ze zich er inmiddels overheen gezet.

De nieuwe eigenaresse van mijn veulen (is ook een Bokster) heeft me meerdere malen gezegd dat ik welkom ben te komen kijken, erg leuk! Alleen woont zij ook een heel eind weg en zal dat er waarschijnlijk niet van komen.

De nieuwe eigenaren van mijn andere merrie (de moeder van het veulen) daar heb ik geen contact mee, maar dat is alleen maar goed. Anders neem ik haar weer mee naar huis :D

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:11

Mijn ex-paardje mag ik niet meer zien!!!
Ze waren van mening dat ik hem niet goed had behandelt |(
Het waren de oude eigenaren die hem weer terug gekocht hadden.Toen ik hem kocht van hun, stond hij al geruime tijd stil en was een beetje rond :D
Van mij mochten ze altijd langskomen als ze dat wilde maar dat wouden ze niet.
Bij mij is hij getraind en heeft hij wedstrijden gelopen.Hij was in top conditie.
Jammer genoeg vonden ze dat ik al zijn spieren er af getraind had????

Nieuwe paardje heb ik ook tegen de eigenaren gezegd dat ze langs mochten komen.Ze zijn 1X geweest en vonden het goed zo.Heb ze nog wel gemailed toen er een veulen geboren was maar heb nooit meer wat van ze gehoord.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:13

Voordat ik mn paard kocht, heb ik haar 5 jaar verzorgd, dus ik heb wel een behoorlijke band met de vorige eigenaar. Toch vind ik het jammer dat sinds ik haar heb, ze nog steeds niet bij haar zijn wezen kijken en we eigenlijk nog maar heel weinig contact hebben.
Dat heeft wel redenen, zoals drukte met werk en bouw van huis, maar misschien vinden ze het ook wel erg moeilijk, omdat ze haar eigenlijk niet kwijt wilden.
Binnenkort komen ze wel langs, dus ben erg benieuwd.

Zelf stuur ik regelmatig een update of foto's van hoe het gaat etc. Geen idee of ze dat echt waarderen, vast wel. Zelf zou ik ook wel willen weten hoe het gaat, zeker de eerste tijd. Dan is het nog vers en dan kun je het mss beter een plekje geven.

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:18

Ik sta op de stal van vorige eigenaar, en zij verzorgt mijn paardje ook als ik er niet ben..Reuze handig! Die twee hebben nog steeds een leuke band. Sterker nog: ze rijd wedstrijden met hem (ik zelf heb geen wedstrijd ambities)..Voor ik hem kocht had ze al een startkaart aangevraagd, en toen haar eigen paard geblesseerd raakte en ze dus niet kon starten heb ikzelf aangeboden om dan met mijn paard te gaan, is goed voor hem, nieuw terrein, nieuwe ervaringen..Ook heel leuk dat je ze beiden zo ziet genieten en winst na winst ziet binnen halen. Doordat ze hem ook goed kent, kan ze me heel goed helpen met zaken waar ik tegen aan loop met rijden. Ik heb wel eens gevraagd of zijzelf het niet vreemd vond haar oude paardje elke dag te zien, tewijl ie dus niet meer van haar is. Haar antwoord was toen: ze vond het leuk te zien dat paard en ik zo'n goede band hadden, en errug leuk te zien dat we samen ook genieten. Eerst paard wat ze had gekocht & aangereden voor de verkoop, was dit wel een heel leuk vervolg.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:18

Ik heb goed contact met de nieuwe eigenaar van mijn vorige paardje. Ik vind het leuk om op hyves nog eens foto's van hem te zien. :j De vorige eigenaar van mijn huidige paard stond tot een week geleden nog bij mij op stal. Toch heeft ze zich nooit met me bemoeit (gelukkig) :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:19

Ik heb in het begin contact gehad met Vjesta haar oude eigenaar. Ze is ook nog een keer langs geweest en heeft gereden. Op het moment vind ik het niet zo boeiend meer, Vjesta is nu 4 jaar van mij en ze heeft haar nu 3,5 jaar niet meer gezien. Ze is wel een keer naar de keuring gekomen en was daar ook heel erg enthousiast.

Ze is natuurlijk wel welkom om langs te komen.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:19

Hier ook contact met de oude eigenaar , altans het meisje op zich niet maar met haar moeder .
Heb 1 keer wedstrijd gereden , en ze was er ook .

Veel richting veearts geweest de laatste tijd, en ze steunde me hierbij via sms en bellen .
Ik vind het een topwijf, en zei is hemelsblij dat ik de nieuwe eigenaar ben .
Ze vind ons een super combi, en had geen beter huis kunnen bedenken voor der .

Al met al , oude en nieuwe eigenaar blij...... en goed contact

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:14

de oude eigenaresse van mij haffie is een goede kennis van mij, dus ze komt minstens 1 x in de maand nog een keer mee.
maar rijden kan ze niet meer, daarom heeft ze dit paardje toen ook verkocht.

de eigenaren van mijn oude pony vinden het geen probleem als ik langs kom. ben alleen nog niet geweest omdat ik het te moeilijk vind.
ik krijg wel zo af en toe foto's en dat vind ik echt heel erg leuk!