Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ibbel schreef:Niemand die je er van weerhoudt je trailer 1x per jaar door de dealer te laten inspecteren...
APK = algemene periodieke keuring. Dat kan je dus helemaal zelf, vrijwillig, doen.
Alles hoeft toch niet eerst verplicht van hogerhand te worden opgelegd voordat je zelf bedenkt: goh, ik vervoer mijn eigen kostbare paard, laat ik zorgen dat de trailer in orde is?
Orlando_ schreef:Ibbel schreef:Niemand die je er van weerhoudt je trailer 1x per jaar door de dealer te laten inspecteren...
APK = algemene periodieke keuring. Dat kan je dus helemaal zelf, vrijwillig, doen.
Alles hoeft toch niet eerst verplicht van hogerhand te worden opgelegd voordat je zelf bedenkt: goh, ik vervoer mijn eigen kostbare paard, laat ik zorgen dat de trailer in orde is?
Lees de link naar het artikel eens en dan zie je hoeveel mensen te laks zijn de paardentrailer na te laten kijken... een handjevol rijdt met een keurig in orde trailer.
Ikzelf laat sowieso als ik een trailer heb de trailer minstens 1x per jaar checken.
Als er geen apk voor auto's was moet je zien hoeveel mensen met nog slechtere auto's rond zouden rijden en dat is imo met trailers idem, vandaar dat ze het van mij mogen verplichten.

aikon schreef:Ik ben voor om de verplichte trailerkeuring weer in te voeren.
Hu? weer invoeren, ja. Er lag enige jaren nog een verplichting op het laten keuren van trailers en vrachtwagens waar levende have in vervoert werd. De wagens hadden een groot rond bord aan de linkerkant die elk jaar een andere kleur had zodat duidelijk te zien was dat de trailer/wagen gekeurd was en dus in orde, had je dit niet volgde een boete van oom agent. Deze keuring is jaren geleden versoepelt. Al lange tijd mag een houder van een vee trailer/wagen zelf bepalen of deze voor hobby gebruik of professioneel gebruik is. Hobby gebruikers hoefden hun trailer/wagen niet te laten keuren, dit was/is vrijwillig om het wel te doen. De meeste hebben sinds dien de kosten niet willen maken om hun paarden vervoer middel te laten keuren. Ook de professionele gebruikers doen het niet of nauwelijks (bedoel dan de bak waar het vee instaat). Er rijden vrachtwagens rond van deze laatste groep waar ik van mijn levensdagen geen beest in wil zetten.

ikke schreef:Oh, dank voor het vooroordeel.
Ik heb mijn trailer nog nooit na laten kijken. Zie ik het nut ook niet van in; je wil niet weten wat ik heb aangetroffen op "perfect onderhouden" trailers!
Beetje vet op de lagers en de remmen stellen kan ik zelf wel. Even over de remmenbank en klaar. Lampjes doe ik standaard voor vertrek. Wat wil je verder nog controleren?
aikon schreef:Pittige reactie van je ikke. Ik weet niet beter dan dat het een technische keuring betrof, geen veterinaire. Ik heb navraag gedaan bij de pensionstal, waar ik ook sta, naar hoe het was. Ik kreeg van mensen die al jaren paarden vervoeren het zelfde antwoord. Ja, er zat een verplichte keuring op. Geen veterinaire keuring, alleen als de AID controle uitvoerde om te zien of de dieren goed vervoert worden. Als ik het niet goed heb, ligt dat aan mijn "informanten".
Sassy4barrel schreef:er staat nu weer een topic van een paard die door de bodem is gezakt... Arm dier
Sassy4barrel schreef:Ja regelmatig en ieder dier dat onnodig zoiets mee moet maken is er 1 teveel ! Eigen verantwoordelijkheid zou goed zijn als iedereen verantwoording zou nemen voor de veiligheid van hun dieren... helaas is dat niet zo
Ga jij er dan eerst onder liggen??