Jury bepaald vrijwillig afgegroet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Jury bepaald vrijwillig afgegroet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 15:40

Ben benieuwd wat bokkers hier van vinden:

Ik had laatst een keer een wedstrijd in het M1.
Mijn paard kan nogal raar doen in de ring en zich dan erg op gaan spannen.
Deze wedstrijd was dit ook weer een beetje zo, ik heb er voor gekozen om mijn proef gewoon uit te rijden omdat het naar mijn idee niet heel erg slecht was.
Op het moment dat ik klaar ben met mijn proef en richting C stap komt de jury uit de auto en zegt dat ze maar 5 punten voor het einde niet meer heeft mee gepunt en op het protocol heeft geschreven dat ik vrijwillig afgegroet heb.

Dan denk ik dat kan toch niet? ik wil dat niet en een verliespunt maakt mij echt niets.

Dit heb ik aan de betreffende jury medegedeeld en haar antwoord hierop was dat ik blij mag zijn dat ze me gematst heeft en ze me liever niet meer met dit paard in de ring ziet en nog wat andere dingen waar me oren van aan het klapperen waren wat ze overigens heel slim niet op het protocol heeft gezet.

Reden waarom ik het niet wil is dat ik graag onderin wat commentaar erop zie en gewoon de onderste cijfers

Frantic

Re: Jury bepaald vrijwillig afgegroet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:14

nou... ik zou me toch eerst achter de oren krabben....

Gewoon dank je wel zeggen en je les eruit leren.
En het al zeker niet voor iedereen op www pleuren.....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:16

Nee, dat kan zeker niet. Je moet echt duidelijk zelf afgroeten.
Overigens als je wel op een verliespunt afging vind ik het wel attent van deze jury. Jij ben wsch een van de weinigen die het niet erg vindt om een verliespunt te krijgen. Mogelijk dacht deze jury dat jij niet van de mogelijkheid wist om zelf af te groeten. Ik merk dat een heleboel ruiters dit nog steeds niet weten.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:17

Ik zou de jury juist heeeel dankbaar zijn
Een verliespunt, of de jury helpt je er vanaf ;)

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:18

als je het zo bekijkt, is het niet als belediging bedoelt, maar wilde z je helpen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:18

Hoezo?

Nogal wiedes om hier te gaan beoordelen dat ik me achter mijn oren moet gaan krabben, heb je mij weleens zien rijden?
Daarnaast stel ik hier een normale vraag of een jurylid voor mij mag bepalen dat ik de proef vrijwillig beeindig?

Ik betaal geld om te mogen starten dus dan zou ik ook graag als ik dat wil mijn proef uit willen rijden met het nodige commentaar.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:18

Ik zat trouwens niet op een verlies punt dan had ze me allemaal 0en onderin moeten geven

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:19

sandra1986 schreef:
als je het zo bekijkt, is het niet als belediging bedoelt, maar wilde z je helpen.

Nou het commentaar wat ik er bij te horen krijgen was zeker wel een belediging ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:21

Ik snap de irritatie wel. Als je als ruiter ZELF wilt afgroeten is het vrijwillig beeindigd. Nu heeft de jury dit besloten zonder de proef stop te zetten. Dat is op zich al vreemd maar ook nog eens niet eerlijk tegenover de ruiter. Deze denkt gewoon haar proef gereden te hebben en overal een punt voor gehad te hebben. Ik zou hier zelf ook niet bepaald blij mee zijn. Als ik wil stoppen met de proef hoort de jury het wel, wil de jury dat ik stop dan stoppen ze de proef maar.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:22

Misschien even over je eigen ego heenstappen, en het commentaar van de jury niet als belediging zien, maar als leerpunten. Misschien ging het echt wel heel slecht, en wilde de jury je behoeden voor verlies, en met het commentaar dat ze toch nog gaf je verder op weg helpen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:22

ene kant snap ik wat je bedoelt omdat Orienta soms heel lastig kan zijn, maar denk dat ze het goed bedoelde.
En op zo'n moment maken de onderste punten weinig meer uit, want die beoordelen ze nav de gehele proef.
En jij weet wat ze kan als ze wel in een goede bui is, dat is belangrijker! Toch Otje?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:23

Ongeacht of je op een verliespunt af stevende of niet ben ik het met je eens dat de jury die beslissing niet namens jou mag maken.
Eigenlijk had je ter plekke bij het secretariaat een klacht in moeten dienen. Of je dat nu achteraf nog bij de KNHS aan kan kaarten weet ik niet. Ik zou er iig een telefoontje aan wagen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:24

orienta schreef:
Ik zat trouwens niet op een verlies punt dan had ze me allemaal 0en onderin moeten geven

Misschien was ze dat wel van plan en wilde ze je dat besparen :+

Nu even zonder dollen, ik vind het een vreemde gang van zaken. Echter, leg het naast je neer en probeer haar te ontwijken. Ik heb ook juryleden waarbij ik liever niet start.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:24

Nogmaals, ik kon absoluut niet aan verlies komen.

Daarnaast kies ik er voor om de proef uit te rijden en mis ik inderdaad nu al het commentaar onderin.

Dat heeft niets met ego te maken, als ik bang ben dat ik mijn ego schaad dan groet ik zelf wel af

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:24

Het mag niet, maar ik denk dat de jury het met goede bedoelingen heeft gedaan. Heeft ze de laatste vijf te rijden onderdelen niet meer gepunt of de laatste vijf punten op het protocol?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:25

De reden dat ik dit vraag is dat ik zoiezo een klacht wil indienen over dit jurylid en dit mij ook aangeraden is door het jurylid van de andere ring aangezien die op volle sterkte heeft mee kunnen genieten wat zij na de proef tegen mij gezegd heeft

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:25

De jury had je naar mijn mening gewoon stop moeten zetten en met je moeten overleggen over het beeindigen van de proef, dan wel vrijwillig ofwel gediskwalificeerd...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:26

Roxx schreef:
Het mag niet, maar ik denk dat de jury het met goede bedoelingen heeft gedaan. Heeft ze de laatste vijf te rijden onderdelen niet meer gepunt of de laatste vijf punten op het protocol?

Vanaf dat punt heeft ze niet meer gepunt en er stond geen commentaar op het protocol

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:27

friendly schreef:
De jury had je naar mijn mening gewoon stop moeten zetten en met je moeten overleggen over het beeindigen van de proef, dan wel vrijwillig ofwel gediskwalificeerd...

Diskwalificatie op welk punt?

Ik heb gewoon een heel heet paard en probeer hem in alle rust door een proef heen te rijden, ik ram hem niet de proef door ofzo hoor }:0

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:27

En je weet zeker dat het vrijwillig afgegroet is en niet uitgesloten?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:28

orienta schreef:
De reden dat ik dit vraag is dat ik zoiezo een klacht wil indienen over dit jurylid en dit mij ook aangeraden is door het jurylid van de andere ring aangezien die op volle sterkte heeft mee kunnen genieten wat zij na de proef tegen mij gezegd heeft

moet je doen! Want officieel mag dit helemaal niet

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:29

orienta schreef:
friendly schreef:

Diskwalificatie op welk punt?

Ik heb gewoon een heel heet paard en probeer hem in alle rust door een proef heen te rijden, ik ram hem niet de proef door ofzo hoor }:0

Dat weet ik niet. Ik ben niet zo into the reglementen maar deze gang van zaken is gewoon niet de juiste, erg vervelend en niet nodig. Het had sowieso niet op deze manier moeten gaan. Op z'n minste een overleg over het stoppen van de proef had wel aardig geweest en had je er wellicht meer begrip voor gehad. ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:29

Fitzroy schreef:
En je weet zeker dat het vrijwillig afgegroet is en niet uitgesloten?

Nee absoluut vrijwillig beeindigt stond ook duidelijk vermeld op zowel protocol en coupon

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:30

Ik denk dat overigens dat je op de wedstrijd zelf een officieel protest had in moeten dienen. Achteraf kan de KNHS er weinig mee is mijn ervaring.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:31

Dat weet ik nog zo net niet, want niet op iedere wedstrijd is een KNHS vertegenwoordiger aanwezig