dat had ik ook, heb toen een Indra seatsaver gekocht. het zit nu wel veel beter (geen open plekken meer) maar denk dat ik toch voor een bontje zou gaan. hoor ik erg goede vehalen over.
Hallo, Ik ken het probleem maar al te goed. Heb tijdje terug een topic hierover gestart en daar staan een hoop goede tips in. Kijk maar eens in de link. Ik heb nog niet alle tips uitgeprobeerd, maar wat bij mij goed werkt is een onderbroek met kleine pijpjes/shorts. Daardoor blijft de onderbroek beter op zijn plek zitten, en minder schuiven is minder wrijving, dus minder open plekken. Succes ermee!
MarcR
Geplaatst: 06-07-10 10:12
Wielrennersbroek of onderbroek met zeemvel onder je rijbroek, maar dan wel op je blote kont dus zonder ondergoed.
Herkenbaar, ook last van gehad toen ik een verzorgpaard kreeg. Nu is het over. Kan het dan ook niet iets te maken hebben met wennen aan meer paardrijden of b.v. aan een ander zadel? Het zadel van mijn verzorgpaard is namelijk best hard.
_helga_
Geplaatst: 09-07-10 12:43
ik heb het een keer gehad gingen we buitenrit maken van 2 uur en had een rijbrok met leren zit en een string aan. is ook geen goede combi. heb nu altijd bjorn borg of pieces bockershorts aan en heb er geen last meer van
antje_vip
Geplaatst: 09-07-10 15:40
Bedankt voor de tips, ik heb er zelf ook altijd zo'n last van
Ik had het altijd in het begin, dat is gewoon een kwestie van wennen! Maar als je al langer rijd en het gaat nog niet over, hier 2 tips: Koop een rijbroek met een leren zitvlak erin, dat zi veel fijner dan een rijbroek zonder. Of koop een soort gelpad voor óp je zadel (Ja die bestaan ook. )
Ik hoop dat je hier wat mee kunt !
TheFreak
Geplaatst: 14-07-10 22:33
Het zou misschien ook aan je zadel kunnen liggen. Ik heb hetzelfde probleem gehad en met mijn nieuwe zadel ging het beter. En sinds ik daarnaast nu ook een rijbroek zonder leren zitvlak en een string draag rijd ik me helemaal niet meer open.