Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maritje1991 schreef:dat vind ik ook wel een goeie! en krijg je haar wel achteruit als je er naast loopt? dan afstappen en in zn achteruit zetten;)
appelflap2 schreef:wij doen altijd als een paard in zijn achteruit gaat het paard nog meer achterwaarts laten lopen op een gegeven moment vind hij daar ook niks meer aan en loopt hij wel weer door dus gewoon laten doen niet afstraffen maar nog meer aw laten doen tot hij weer vooruit wil
Ulrika schreef:Maritje1991 schreef:dat vind ik ook wel een goeie! en krijg je haar wel achteruit als je er naast loopt? dan afstappen en in zn achteruit zetten;)
ja het rare is ze vind achteruit lopen heel moeilijk ze heeft een slappe achterhand en een lichte vorm van wobbler...maar buiten gaat ze zo hard in zijn achteruit dus in principe als ze het wil moet ze het kunnen maar dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid afstappen en dan achteruit...mja ik stap persoonlijk liever niet af dan heeft zei weer gewonnen
Kirrr schreef:Niet afstappen!
Paard in een 'brute' achteruit voorbij het object rijden.
Daarmee bedoel ik, niet lief vragen of hij achteruit moet, dan heeft ie het direct door, gewoon zelfzeker hem in achteruit zetten en hup er voorbij.
Elke keer opnieuw, totdat je paard terug normaal doet.
Cirkeltje maken helpt ook wel eens, de moment dat hij achteruit vliegt, direct een kleine cirkel, je maakt er een 10tal en dan stuur je je paard eruit op de plaats waar hij dus verder moet.
Paard mag kiezen, of hij loopt rustig vooruit voorbij het object of hij gaat weer in protest wat dus betekend, dat jij weer voltes draait.
Geloof me, je hebt veel geduld nodig, tijd en plaats, maar dit werkt.
paard wordt die voltes zo beu, dat hij er liever voorbij draaft dan de volgende keer in protest te gaan.
Maritje1991 schreef:waarom heeft zij gewonnen als je afstapt? mijn paardje kreeg altijd meer vertrouwen en later ging ze met mij erop ook gewoon langs!
Ulrika schreef:Maritje1991 schreef:waarom heeft zij gewonnen als je afstapt? mijn paardje kreeg altijd meer vertrouwen en later ging ze met mij erop ook gewoon langs!
Dat heb ik nu al een paar keer gedaan maar dan valt er helemaal niks meer mee te beginnen en ook omdat ik denk dat dit een of ander uitprobeersel is hoever ze kan gaan

Maritje1991 schreef:Ulrika schreef:
waarom heeft zij gewonnen als je afstapt? mijn paardje kreeg altijd meer vertrouwen en later ging ze met mij erop ook gewoon langs!
Dat heb ik nu al een paar keer gedaan maar dan valt er helemaal niks meer mee te beginnen en ook omdat ik denk dat dit een of ander uitprobeersel is hoever ze kan gaan
Daar ben ik het dus niet mee eens! als je paard vetrouwen in je heeft kun je hem juist steunen door er naast te gaan lopen en er dan langs te gaan..
voor mij heeft het paard pas gewonnen als we er niet langs gaan...

IKbenEllen schreef:ijssnuiver schreef:Een paard denkt ook helemaal niet zo "yes ze is eraf, ik heb gewonnen".
Mijn ervaring is dat welOf in ieder geval dat ie er de volgende keer weer op weigert...
.