Mijn handen zijn overal! :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

Mijn handen zijn overal! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 14:24

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik een noordzweed van vier jaar oud. Nu zag ik foto's dat ik op hem rij en het valt me heeeel erg op dat ik mijn handen zo ver uit elkaar heb. Hij heeft geen bakervaring en misschien dat ik hem onbewust ondersteun, maar volgens mij is het niet zo goed. Hoe kan ik leren dat ik mijn handen dicht bij zijn schoft hou en bij elkaar? Ik weet dat mijn handen mijn grootste minpunt zijn, maar ik rij met vrij losse teugel gelukkig.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 14:26

Ik zou graag een foto plaatsen, maar weet niet hoe...

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:29

Iemand bij je in de bak zetten die steeds herhaald dat jij je handen naast elkaar moet zetten. Op een gegeven moment wen je er aan en doe je het uit jezelf. :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:31

(Lang) elastiekje om je polsen? :+

EliseLukas

Re: Mijn handen zijn overal! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 14:37

Foto's komen eraan... ben het aan het uitvogelen.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 14:53

Een beetje gelukt... snap er niks van hoor. Heb nu op internet een fotoalbum en dan maak ik de foto kleiner via bokt (maar bij de foto die ik wilde kon hij dan niet meer in het fotoalbum omdat hij te weinig pixels had) en nu komt hij zo klein te staan...

Afbeelding

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:54

misschien handig om de foto wat groter te plaatsen als dat gaat? Want er is eigenlijk amper wat te zien

Sorry zie dat je zegt dat dat niet lukt. Misschien kun je de foto beter niet verkleinen?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:55

Afbeelding

Even de foto vergroot, mini uit de link gehaald, et voila ;)

Rij je nu zonder zadel? Want dan kan het best eens zijn, dat je steun zoekt met je handen?

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:59

heb je dat ook als je met zadel rijd?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:02

Pak eens een stokje van +- 25 cm vast met beide handen, zodat je een verbinding hebt tussen je rechter en linker hand, gewoon tussen duim en wijsvinger vast houden.
Heeft bij mijn dochter ook fijn geholpen, alleen had zij onrustige handen.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 15:04

Ik heb het altijd. Ook met zadel en steun absoluut niet op de teugels. Ik rijd ook moeiteloos met een losse teugel zonder zadel (dit ligt niet zozeer aan mijn rijkunst maar aan mijn heerlijk dikke paardje). En ik hou ze ook nooit netjes zoals je ziet. Het vervelende is dat ik het weet maar het lukt me niet het af te leren. Het stokje is idd een goed idee, wellicht samen met het elastiekje anders ligt het stokje al na de eerste bocht op de grond. Mijn handen zijn wel heel stil.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 15:11

Afbeelding

Afbeelding

Gelukt :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:13

Bij een jong paard mag je best met je handen wat wijder uit elkaar rijden, inderdaad ter ondersteuning en het duidelijker maken van de teugelhulpen.
Kans is groot dat wanneer het paard wat meer balans krijgt jij je handen automatisch dichter bij elkaar gaat brengen.

Zorg er wel voor dat je ze niet te laag houdt ( heuphoogte en lager) dan geef je namelijk snel te veel druk.
Als je zelf je handen wat hoger brengt (ca. 10 cm boven de schoft) en ze zelf meer draagt is de kans ook groot dat je ze dichter bij elkaar brengt.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:15

EliseLukas schreef:

via; www.tinypic.com
-> het 2de linkje (:

x

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 15:27

ElCid schreef:
Als je zelf je handen wat hoger brengt (ca. 10 cm boven de schoft) en ze zelf meer draagt is de kans ook groot dat je ze dichter bij elkaar brengt.

Dat vind ik zo moeilijk. Als je je handen hoger houdt kun je toch niet meer 1 lijn hebben tussen het bit en je elleboog? Ik dacht altijd dat dat moest of is dat alleen als ze al opgericht lopen (want dan kan het wel toch)? Of heeft dat er niks meer te maken? Opgericht rijden kunnen we zoiezo (nog) niet hoor.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:29

LOLLYYwood schreef:
EliseLukas schreef:

via; http://www.tinypic.com
-> het 2de linkje (:

x

het is haar al gelukt ;)

bnalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:32

EliseLukas schreef:
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik een noordzweed van vier jaar oud. Nu zag ik foto's dat ik op hem rij en het valt me heeeel erg op dat ik mijn handen zo ver uit elkaar heb. Hij heeft geen bakervaring en misschien dat ik hem onbewust ondersteun, maar volgens mij is het niet zo goed. Hoe kan ik leren dat ik mijn handen dicht bij zijn schoft hou en bij elkaar? Ik weet dat mijn handen mijn grootste minpunt zijn, maar ik rij met vrij losse teugel gelukkig.

je moet je zadeldekentje een periode vast houden,
dat helpt! Heb ik ook moeten doen,
of als je dat een stom zicht vind - ga je de manen van je paard vasthouden
ze voelen het toch niet! Noordzweed is écht een prachtig ras!

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:35

bnalover schreef:
EliseLukas schreef:
Hallo allemaal,

ze voelen het toch niet! Noordzweed is écht een prachtig ras!

Misschien is zo'n riempje voor aan het zadel dan een betere oplossing, dan heb je meer houvast. Tenminste, ik neem aan dat ts niet altijd zonder zadel rijdt. :)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:47

Ik deed het ook. Ik heb het opgelost met een elastiekje om allebei mijn handen heen(serieus) Hier reed ik een maand mee en was het opgelost :D

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:36

RT-P >> RUI

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 20:36

Hallo allemaal,

[/quote]

ze voelen het toch niet! Noordzweed is écht een prachtig ras![/quote]
Misschien is zo'n riempje voor aan het zadel dan een betere oplossing, dan heb je meer houvast. Tenminste, ik neem aan dat ts niet altijd zonder zadel rijdt. :)[/quote]

Ja, rij 'altijd' (heb hem pas twee weken) zonder zadel omdat het zadel wat erbij zat echt niet past! Maar ik ga een barebackpad van Christ kopen om tijdelijk mee te rijden, want er moet zoiezo nog 50 kg af en dan kunnen we eens naar een zadel gaan kijken. Maar hij is zooooooooooo ontzettend braaf.

Bedankt dat je het een prachtig ras vindt! Ik vind hem ook zo stoer. En je ziet me nu zonder zadel rijden maar hij is vorig jaar in juni in nederland gekomen en toen is hij gecastreerd en hij is in september verkocht (ik weet niet hoeveel ze hem hebben geleerd in de tussentijd) aan een mevrouw die nog maar een paar rijlessen had gehad. Hij heeft bij haar bijna alleen maar stil gestaan en ongeveer eens in de twee weken kwam een meisje voor hem (hij stond bij haar aan huis dus werd wel gewoon goed verzorgd). Maar moet je kijken hoe lief hij is op de foto's! Geen idee wat hij gewend is, maar hij doet alles braaf. Voor die mevrouw was het te lastig, maar dat kwam omdat hij wel duidelijke hulpen nodig heeft (rechts = rechts).

Maar ik ga idd maar eens met het elastiek/touw aan de slag. En de manen zijn ook een goede tip (hoewel ik die af en toe zoiezo weleens pak als hij 'schrikt' van een vrachtwagen of tractor op de weg).

Switch_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:50

Miss. 2 touwtjes aan de ijzere ringetjes van je zadel maken?
Die kun je dan vasthouden terweil je op je paard zit, zo hou je ze laag en zet je ze niet breed ;)

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:08

Zet je elebogen in je zij(niet heeloverdreven wel ontspannen)
en dan een soort hardje van je handen maken (tegen elkaar aanzetten dan zie je een soort hardje)
dit heeft mij heel erg geholpen

sucses!

GirlBK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:52

Iemand vragen om buiten de bak te staan en elke keer zeggen dat je je handen goed moet doen als ze weer fout zijn?

xEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:56

Ik hoorde idd ook een keer iemand z'n instructie zeggen dat ze met een zweepje/of stokje dan horizontaal moest rijden.
Alleen bedenk ik me net dat dat was om der handen recht te houden :o