Ik had een vraagje... Ik was mijn rijbroeken elke keer als ik ze heb aangehad, en strijk ze ook (bijna) elke keer... Ik heb er 2, een is wat stugger van stof, die strijk ik sowieso, de andere is heel soepel en zitten niet echt kreuken in als ze niet gestreken is. Dus die moet niet per sé (lees: als ik geen gestreken broek heb liggen, zal ik deze wel aan doen). Nu vroeg ik me af wie ze ook altijd strijkt, of net niet? Ik weet dat ze sneller verslijten dan, maar het zijn ook geen dure.
ElsB
Geplaatst: 28-06-10 11:40
M'n rijbroek strijken? Waarom? Een goede rijbroek zit toch zeker zo strak dat elk potentieel kreukje er gelijk uit is als je 'm aan hebt?!? Maar ja: ik ben niet zo'n huisvrouw, dus misschien ben ik wel de enige op Bokt die dit zonde van haar tijd vindt.
Bienotje
Geplaatst: 28-06-10 11:42
Mijn eerste reactie is: waarom zou je?
Bang dat je paard met kreukels minder goed loopt? Ik haal me dat werk niet op de hals hoor
vanLotje
Geplaatst: 28-06-10 11:42
Rijbroek strijken?? H*ll no. Het enige dat ik strijk zijn bloesjes...de rest zit me wel gebakken
Sabbientje
Geplaatst: 28-06-10 11:47
ElsB, jij bent niet de enige hoor Ik vind strijken sowieso zonde van mijn tijd
Dus nee ik strijk mijn rijbroeken niet en ik was ze ook niet na 1 keer aanhebben. Dan zou ik voor iedere dag een rijbroek moeten hebben. Beetje overdreven zeg maar. Ben ook geen tophuisvrouw, dus ik ga het mijzelf ook niet onnodig moeilijk maken.
Een rijbroek strijken? Dat heb ik nou nog nooit gedaan En volgens mij deed zelfs mijn moeder dat niet!
WashingtonB
Geplaatst: 28-06-10 14:39
Ik strijk mijn rijbroeken ook niet hoor. Als je ze aantrekt, heb je geen kreukels meer. Draag ze meestal ook wel een paar keer, tenzij ze echt smerig zijn.
Mijn rijbroeken hebben nog nooit een strijkbout van dichtbij gezien
ElsB
Geplaatst: 28-06-10 15:20
Gelukkig; ik ben niet de enige ontaarde huisvrouw!
Rooms
Geplaatst: 28-06-10 15:21
Wil je ze persé strijken? Ik heb dat nog nooit gedaan.. ;-p
blauw00gje
Geplaatst: 28-06-10 15:21
Mijn rijbroeken worden nooit gestreken Het is niet eens in me opgekomen dat ik dat eventueel zou kunnen doen
marimba
Geplaatst: 28-06-10 15:22
een strijkbout.....hmmmzzzz ergens achtin een kast verscholen onder 2.5 jaar stof mijn gewone kleding strijk ik al niet laat staan mijn rijkleding
Anoniem
Geplaatst: 28-06-10 15:22
Ik doe het ook niet nee Het eerste wat er op stal gebeurt is dat m'n pony er zijn neus aan afveegt, en dan zijn die kreukels wel het minste dat opvalt
_Cassandra_
Geplaatst: 28-06-10 16:11
Mijn rijbroeken zijn nog nooit gestreken en dat zal in de toekomst ook niet gebeuren. Nergens voor nodig ook. Zodra ik 1 van mijn rijbroeken aan doe, dan is er geen kreukel meer te zien.
UrbanL
Geplaatst: 28-06-10 16:14
STRIJKEN van rijbroeken ???. jeetje heb je tijd over en energie teveel ?.
Ene als mijn broek nog schoon is rij ik er meerdere keren mee waarom eigenlijk niet?. Blijf niet aan de gang met wassen....
Ken ook genoeg mensen die hun spijkerbroek strijken ook iets vreemds na het wassen goed uitkloppen en ophangen. Als je hem in de droger doet op de j uiste stand en niet te hoog komen ze er prima uit.
Rest van strijkwerk laat ik de schoonmaakster doen.
Ik doe het soms wel, maar dat is meer omdat ze anders niet in mijn kast passen en als ze wat platter zijn nog net.
MissRonja
Geplaatst: 29-06-10 16:04
ik strij k mijn rij borek niet (ik kansowieso niet strijken ) maar dat is niet nodig hoor aleen als je rij broek heel erg gekruekd is ofso zou ik het wel doen