Wanneer mag je te paard op het strand ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Wanneer mag je te paard op het strand ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 20:37

Hallo,
Ik wou met nog een paar stallers in de zomervakantie eens een strandrit maken,
maar we weten niet precies wanneer het mag,welke tijden etc.
we zouden dan waarschijnlijk naar Schoorl gaan, dus voor de bokkers
die daar dichtbij wonen, weten jullie hoe en wat ? :D

Groetjes Lotte
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 27-06-10 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

EAW

Re: Wanneer mag je te paard op het strand in schoorl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:39

Ik woon in Schoorl :).
vanaf maart t/m september mag je vanaf 7 uur in de avond tot 7 uur in de ochtend, en de rest van het jaar de hele dag, behalve op feestdagen.

_Bitje_

Re: Wanneer mag je te paard op het strand in Schoorl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 20:41

oke dankje, weet je toevallig ook stranden waar je zo op kunt zonder vaste tijden? :)

Anoniem

Re: Wanneer mag je te paard op het strand in Schoorl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:42

Volgens mij geldt die regel voor de meeste stranden in Noord-Holland. Ik ken iig geen stranden waar je 's zomers wel gewoon overdag op kunt met je paard.

djiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:43

@noortje_444
klopt aleen op bepaalde stukeen van het strand.

EAW

Re: Wanneer mag je te paard op het strand ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:49

Nee, volgens mij niet bitje ;)

@djiri, dat klopt, het strand tussen bergen en schoorl, als ik het goed heb, is officieel eigenlijk verboden de gehele zomer.

djiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:57

nee tegenwoordig is het volgens mij in kleinere stukken ingedeelt

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:20

_Bitje_ schreef:
oke dankje, weet je toevallig ook stranden waar je zo op kunt zonder vaste tijden? :)

Hier was ie al ;) (ik ga ook mee naar het strand!)
Maar Lotte, het maakt toch niet uit dat we of 's avonds of 's ochtends moeten, we moeten alleen weten waar. Want we wonen boven in Friesland, dus het moet niet al te ver weg zijn..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 17:30

dan word het wel een latertje :j
als we om 7 uur er pas op mogen :)

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:38

Eerder gaat het ook gewoon echt niet, als jij overdag het strand op wilt op een mooie dag, dan liggen er zoveel mensen op het strand dat het gewoon echt niet veilig meer is om met je paard daar doorheen te gaan. Zelfs toen ik gisteren in Den Helder om acht uur 's avonds op het strand was lagen er nog een boel mensen. Ga maar gewoon 's avonds ;). In Den Helder mag je ook om zeven uur 's avonds erop.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:43

_Bitje_ schreef:
dan word het wel een latertje :j
als we om 7 uur er pas op mogen :)

Valt toch wel mee, als je zorgt dat je er ook om 7 uur bent. Reken dat je daar ongeveer 2 uurtjes bezig bent. Dan is het 9 uur, uurtje naar huis rijden. dus dan kun je 10 uur weer thuis zijn..

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:20

vanaf friesland naar het strand gaat wel iets langer duren als een uur.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:23

biancavos schreef:

Dat hangt er helemaal vanaf waar je in Friesland woont en waar je naartoe gaat ;).. Vanuit *pak 'm beet* Harlingen naar Den Helder is makkelijk te doen in een uur ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 18:25

Inujojo schreef:
biancavos schreef:

Dat hangt er helemaal vanaf waar je in Friesland woont en waar je naartoe gaat ;).. Vanuit *pak 'm beet* Harlingen naar Den Helder is makkelijk te doen in een uur ;)

wij doen er ong. 1 en een half uur over :j
wij wonen ong. 20 km van harlingen af (wij wonen meer naar boven :D)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:22

Citaat:

wij doen er ong. 1 en een half uur over :j
wij wonen ong. 20 km van harlingen af (wij wonen meer naar boven :D)[/quote]

Dat hangt er ook vanaf waar we heen gaan he, slimpie ;)
Op routenet kom ik op 1 uur naar Schoorl toe..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:02

7 uur op het strand kan, maar ga dan niet op een mooie dag. Je kunt dan nog over de hoofden lopen en dat levert gevaarlijke situaties en irritaties op. Neem een dag met rotweer, dan heb je het strand redelijk voor jezelf.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:13

In Den Helder mag je vanaf 1 mei t/m (volgens mij) 1 oktober tussen 9 uur sochtends en 7 uur savonds niet op het strand komen. Tenzij je met lessen vanaf de manege mee gaat, die hebben hier "vrijstelling" voor.

Edit: wanneer het wat minder mooi weer is en het is rustig dan doet niemand er moeilijk over als je overdag toch op het strand te vinden bent :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:33

KimENlinda schreef:

slimpie, een trailer mag max. 90 rijden en ik had laatst een wedstrijd in schoorl en toen deden we er wel ong.
1 1/5 uur over ;)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:36

Is bv Callantsoog dan niet dichterbij als Schoorl?
Grote Keeten (ieniemini dorpje boven C'oog) heeft een hele mooie ruime parkeerplaats direct bij de opgang met ook goed plek voor trailers :)
Je mag hier tussen 9 en 7 niet het strand op, net als zowat overal...

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:34

_Bitje_ schreef:
KimENlinda schreef:

slimpie, een trailer mag max. 90 rijden en ik had laatst een wedstrijd in schoorl en toen deden we er wel ong.
1 1/5 uur over ;)

Nou dan zijn we half 11 terug, dat valt toch ook wel mee?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:34

Kaka schreef:
7 uur op het strand kan, maar ga dan niet op een mooie dag. Je kunt dan nog over de hoofden lopen en dat levert gevaarlijke situaties en irritaties op. Neem een dag met rotweer, dan heb je het strand redelijk voor jezelf.

hmm.. Dan is er ook niet veel aan op het strand, het is juist fijn met mooi weer.
Als je om 7 uur gaat valt het vast wel mee. En we rijden heus niet iedereen plat, haha ;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:30

KimENlinda schreef:
hmm.. Dan is er ook niet veel aan op het strand, het is juist fijn met mooi weer.
Als je om 7 uur gaat valt het vast wel mee. En we rijden heus niet iedereen plat, haha ;)

Daar vergis je je goed in ;) Je wilt echt niet op het strand zijn als het druk ik, en ja op een mooie zomerdag is het echt nog relatief druk op het strand (zeker in het weekend) want dan blijft iedereen eten op het strand en gaat daarna nog lekker wandelen langs de vloedlijn. Galopperen kan je dan gewoon echt niet en dat is nou juist leuk van op het strand rijden :D .

Verder heb je ook nog met mensen te maken die paarden al eng vinden als ze niets doen en dan zijn er ook nog paarden die heeeel erg fris worden van het strand en dan met draaiende paarden tussen die mensen is echt niet veilig je moet ook een beetje denken om de mensen die daar lopen/liggen. Ook zijn mensen not amused als er een paard zn mest laat vallen vlak voor hun neus :Y) .

Het lijkt zo leuk met mooi weer op 's avonds op het strand maar in de praktijk werkt t vaak niet. Enige mogelijkheid wat je kan doen is een strand zoeken die NIET toeristisch is, op een niet al te mooie werkdag na 8 uur, dan heb je de minste kans op mensen en anders op 1 oktober kan je je de hele dag uitleven. Of op 31 maart 2011 weer.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:20

Citaat:
Daar vergis je je goed in ;) Je wilt echt niet op het strand zijn als het druk ik, en ja op een mooie zomerdag is het echt nog relatief druk op het strand (zeker in het weekend) want dan blijft iedereen eten op het strand en gaat daarna nog lekker wandelen langs de vloedlijn. Galopperen kan je dan gewoon echt niet en dat is nou juist leuk van op het strand rijden :D .

Verder heb je ook nog met mensen te maken die paarden al eng vinden als ze niets doen en dan zijn er ook nog paarden die heeeel erg fris worden van het strand en dan met draaiende paarden tussen die mensen is echt niet veilig je moet ook een beetje denken om de mensen die daar lopen/liggen. Ook zijn mensen not amused als er een paard zn mest laat vallen vlak voor hun neus :Y) .

Het lijkt zo leuk met mooi weer op 's avonds op het strand maar in de praktijk werkt t vaak niet. Enige mogelijkheid wat je kan doen is een strand zoeken die NIET toeristisch is, op een niet al te mooie werkdag na 8 uur, dan heb je de minste kans op mensen en anders op 1 oktober kan je je de hele dag uitleven. Of op 31 maart 2011 weer.

Later is voor mij niet echt een optie. Ik wou graag voor de laatste keer met mijn pony (gaat over een een paar weken naar nieuwe eigenaar) naar het strand.
Ik heb op ponykamp eens een strandrit gemaakt in Schoorl, toen hadden we geen last van mensen.
Vraag me alleen wel af hoe laat dat was..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 15:23

ze zeggen alleen wel dat het in schoorl heel zwaar zand is, kan iemand hier wat over vertellen? :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:26

djiri schreef:
@noortje_444
klopt aleen op bepaalde stukeen van het strand.

Hoe kom je er dan achter welke stukken je wel mag?
Is hier een site voor?