Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

KoudbloedKim schreef:Wij moesten dat wel altijd toen wij nog een wei huurden.
Ze moeten er inderdaad vanaf, maar verbruiken ook bezine/diesel (weetikveel) voor hun machines.
. tamary schreef:Ruige mest uitrijden is beter voor je land dan kunstmest of injecteren, al is het prettiger als het wat ouder is en meer richting compost gaat. Injecteren verbruikt trouwens flink wat zuurstof uit de grond en is daarom ook redelijk funest voor je bodemleven en daarmee de veerkracht van je grasmat.
Zou in elk geval wachten met bemesten totdat je zeker weet dat het weer gaat regenen, anders heeft het weining nut.
Kosten al dan niet hoor ik hier niks over, wel dat boeren geen land willen verhuren ivm mestwet. Hoe dat dan zit met uitrijden over land van derden qua wettelijke mogelijkheden en eventuele boetes, etc. weet ik niet.
mistid schreef:Wij laten ons er ook voor betalen. Je bent de gasolie kwijt, de uren, de machine's heb je aangeschaft en moeten onderhouden worden. De mensen bij wie het gratis gedaan wordt hebben dan geluk, maar ik vind het niet meer als normaal eigenlijk.
Injecteren is idd goed voor het land!
trouwens voor wie het denken! het gaat niet om de kosten van een loonwerker dat ik het liever gratis heb hoor!
We laten het echter niet gieren, omdat het eiwitgehalte dan veel en veel te hoog oploopt in het gras. Het schiet werkelijk uit de grond en dat betekend meestal dat het gras wel voor koeien geschikt kan zijn, maar niet voor mijn paarden.....
. Er moet dan een of ander papier ingevuld worden, waarmee de boer kan aantonen waar zijn mest heen gegaan is (geen idee voor welke instantie dat is), en aan de hand daarvan krijgen wij een vergoeding.