Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sammetje_ schreef:Waarom glijden je teugels uit je handen? 'Hangt' je paard te veel? Laat je zelf te snel los? Als je weet waar het aan ligt, is de oplossing al dichterbij! Als je paard bijv. te veel 'hangt' kun je het rijtechnisch oplossen!
Siets_x schreef:Ik had daar ook last van, en bij mij hielp het om mijn handschoenen uit te laten..Ik weet niet of je ook handschoenjes heb met antislip?
Ik had dat wel, maar ik had toch meer grip zonder die dingen
woeliej schreef:probeer eens een springteugel, met van die stopjes. je merkt veel sneller dat die uit je hand glijdt als je stopje (richtpunt) ineens niet meer op de zelfde plek in je hand zit. dus ga je er meer op letten en zal het vast beter gaan. werkte voor mij best prettig

Bij mij helpt het als ik écht een harde vuist maak, en die echt dichtgeknepen houd, handen netjes rechtop en zelfs een heel klein ietsiepietsiebeetje naar buiten gedraaid. Maar als ik even niet oplet gaan ze alweer .. Heeft bij mij te maken dat ik met te zachte handen rij, ik wil echt niet tot last zijn in de mond van mijn paard en heb m'n teugels dus maar wat flauwtjes vast en draai m'n handen onbewust wat naar binnen.
.