zou ze lekker terug sturen en gaan passen in de winkel, kun je wat meer passen weet je ook wat je fijn vind
Laatst bijgewerkt door mara1 op 22-06-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt
x_Quinta_x
Geplaatst: 22-06-10 18:10
Zijn het lederen laarzen? Die zitten altijd slecht in het begin, dat je denkt 'ojee wat heb ik nu gekocht' Maar ze rekken en ze zakken nog, dus als je ze terugstuurt voor een maat groter zitten ze in het begin wel goed, maar als ze zichzelf een keergezet hebben naar je been niet meer. Ik heb mijn laarzen nu dik 2 mand en ik loop nu nog rond alsof ik 'stalen poten' heb. Kwestie van ff doorzetten denk ik
_Evelien
Is dat niet altijd in het begin?? Dat je ze in moet lopen?
123321
Hoeveel te hoog zijn ze? Denk je er wel aan dat ze altijd nog iets inzakken?
wake_up
Geplaatst: 22-06-10 18:13
Maar is het wel normaal dat ze al zo pijn doen? ik had een tijdje terug ook nieuwe leren laarzen gekocht, en lopen ging wel stijf, en de laars zat wel wat strakker, omdat het leer nog niet was uitgerekt, maar hij deed niet pijn. Waar zit de pijn? bij je voet, kuit of knieholte? en is het echt knellen, of doet het bij het bewegen pas pijn?
Lien_dv
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-10 18:13
Ze zijn van het merk Horka, model Anna. is het ook normaal dan ze in het begin wat zeer doen waar je je voet plooit als je stapt of is dat dan ook een teken dat ze gewoon niet goed van maat zijn ? Want vaak als je ze in de winkel koopt mag je ze niet meer omruilen toch ?
Bedoel je, dat als je loopt, het leer vlak achter je tenen inbuigt en tegen je voet aankomt? of op een andere plek?
x_Quinta_x
Geplaatst: 22-06-10 18:16
Ik vind het juist fijn als mijn laars strak rond de enkel zit. Maar strak is 1 en te strak is 2. Het rekt allemaal wel en het zakt ook nog wel, maar ja te strak dat je er nog niet meer van kan paardrijden is ook niet fijn. Maar te groot, en dat je laars bij elke pas dubbel zit tegen het zweetblad, is ook maar niets...
Lien_dv
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-10 18:17
waar het pijn doet: aan mijn voet waar ik hem plooi vanvoor, als ik stap zit het precies wat te strak aan m'n enkel-knobbel, en mijn knieholte; als ik stap een beetje maar als ik zit doet het wel pijn en zit het erg vervelend !
Zal even meten hoeveel ze te hoog zijn, denk iets van 2cm ofz
Sammetje_
Geplaatst: 22-06-10 18:18
Volgens mij is dat wel normaal hoor! Toen ik mijn leren rijlaarzen net had, kreeg ik echt kleine kneuzingen bij mijn voet en mijn knieholtes kregen blauwe plekken. Nu, zo'n 3 maand (denk ik) verder heb ik nergens geen last meer fijn... Kwestie van inlopen!
Edit: Precies die plekken inderdaad
Laatst bijgewerkt door Sammetje_ op 22-06-10 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt
wake_up
Geplaatst: 22-06-10 18:18
hmm, dat klinkt wel als dezelfde dingen die ik had met mijn laars. Maar onthou dat ze rond je voet, en vooral rond je enkel, nog een stukje ruimer worden. De laarzen zakken ook iets in, dus dan zitten ze ongeveer een centimeter lager bij je knieholte.
Esther_r20
Geplaatst: 22-06-10 18:19
open knieholtes, blaren bij de enkel.... en nu.... heerlijk!!! Even doorzetten en dan heb je mooie laarzen!!
En anders als het echt niet te houden is een klein stukje laten oprekken...
Enya
Geplaatst: 22-06-10 18:21
Heb ik ook gehad hoor. Ik had zelf een keer dat mn knieholtes openlagen na 't rijden Ik dacht in het begin echt 'waar ben ik aan begonnen', maar nu heb ik er zeker geen spijt van! Ze zitten nu heerlijk!
Lien_dv
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-10 18:21
het zijn ook de eerste leren rijlaarzen die ik nu heb, zal even foto's maken, aangewijst waar het pijn doet
CoRiNa1983
Geplaatst: 22-06-10 18:23
je kan bij jezelf geen laarzen aanmeten? heb je het iemadn laten doen of het je bij jezelf gemeten?
maar ik zou goed nameten en kijken of ze kloppen met wat je opgegeven hebt bij het bestellen. klopt dit niet terug sturen en dan zullen ze ze moeten aanpassen.
kloppen de maten die je hebt opgegeven bij bestellen wel dan kan het zijn dat ze moeilijk doen om ze te vermaken, maar als je dan wel goed de maten doorgeeft kunnen ze ze ook vermaken maar zul je er misschien iets voor meten bijbetalen. ligt eraan waar je ze bestelt hebt.
met rijden zakken ze nog wel iets in en je kan ze evt, iets op laten rekken
Lien_dv
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-10 18:24
heb ook een heel raar gevoel als ik stap :p gelijk ik met klompen of iets raars loop:p
Nu buiten mijn enkels zitten ze bij mijn voeten wel ruim genoeg, gaan ze dan niet te groot/ruim worden?
Bzoem
Geplaatst: 22-06-10 18:26
Wat ik in het begin deed was m'n sokken extreem hoog optrekken en over de laars heen vouwen. Katoenen voetjes en panty achtige stof daarboven. En op de plek waar me laars 'indeukte' een flink stuk tape plakken Overigens heb ik de eerste maanden nog met een hakje erin gereden (nog geen cm) en die er uit gehaald toen m'n laarzen gingen zakken
*Maar bij mij waren de laarzen rond m'n achillespees/enkel juist te wijd eigenlijk..
Laatst bijgewerkt door Bzoem op 22-06-10 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt
CoRiNa1983
Geplaatst: 22-06-10 18:27
als ze er een bredere leest in doen, dan worden ze bij je tenen wijder.
wat je evt ook kun doen ze goed nat maken buiten op en dan aandoen en ze aanhouden tot ze droog zijn dan rekken ze ook al iets meer uit. maar het nadeel is als ze zeer doen dat dat niet meevalt.
Ik heb ook wel eens gehoord: een zak water, op de plaats waar je (lederen) schoenen knellen (in dit geval bij de enkels) een dag je in de vriezer. Dat zou ook goed helpen om de laarzen iets op te rekken. Let op, ik heb het gelezen, nog niet zelf uitgeprobeerd.
Hartstikke normaal, maar wat Quinta zegt zou je beter niet kunnen doen. Daarmee ruïneer je ze denk ik
Maar even doorzetten en op je tanden bijten, over een tijdje zitten ze vast heerlijk
diam0nd
Geplaatst: 22-06-10 18:37
@ TS er is best wel een kans als ze nu al ruim zitten dat ze na een paar keer rijden echt niet meer prettig zitten. Ik zou er in ieder geval nog even goed over nadenken. Dat je raar loopt is niet meer als normaal trouwens. Die pijn hoort er echt bij!
Mijn laarzen zaten met het passen in de winkel super goed en netjes ik heb ze toen dus ook gekocht. Zijn petrie standaard. Na zo'n 2 a 3 keer rijden zaten ze dus al erg los en zakte m'n laars echt een flink eind af naar mijn gevoel. Fijn rijden ging dus niet meer. Ik ben ermee terug gegaan en nu heb ik er zooltjes in & hakverhogers. Nu zitten ze eindelijk goed.
Het is dus nogal een gedoe allemaal en het is ook erg persoonlijk.
x_Quinta_x
Geplaatst: 22-06-10 18:37
Bizzybijtje schreef:
Hartstikke normaal, maar wat Quinta zegt zou je beter niet kunnen doen. Daarmee ruïneer je ze denk ik
Maar even doorzetten en op je tanden bijten, over een tijdje zitten ze vast heerlijk