Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dakario schreef:tja, het hangt ook van elk paard af. een paard met veel talent en kwaliteit in springsport zijn ook meer waard. jonge paarden zijn in algemeen goedkoper omdat ze nog niet alles kennen. maar wat me wel opvalt is dat paarden met bekende vaderkant of moederkant altijd voor hogere prijs worden verkocht. maar toch letten meeste kopers nu wel op kwaliteit van de paarden.
een paard die 130 cm loopt met goede techniek, groot genoeg is ongeveer 7000 waard.
een paard dat 160 cm springt en supervoorzichtig en gemakkelijk in omgang kan zeker 15000 waard zijn.
dus zoals ik zeg het prijs is afhankelijk van het soort paard.
Dakario schreef:een paard die 130 cm loopt met goede techniek, groot genoeg is ongeveer 7000 waard.
een paard dat 160 cm springt en supervoorzichtig en gemakkelijk in omgang kan zeker 15000 waard zijn.
dus zoals ik zeg het prijs is afhankelijk van het soort paard.
En een 160 paard voor 15 duizend
Wie weet moeten we allemaal paarden gaan kopen in Belgie
muc schreef:Nou ja Dakario lijkt goeie paarden te hebben als je in haar profiel kijkt.Wie weet moeten we allemaal paarden gaan kopen in Belgie
. Ook hier in België gaan ze voor die prijs normaal de deur niet uit. Op een vierjarige van een kennis die met een goeie techniek een parcours van 110-120 rondsprong en de potentie heeft, zijn biedingen op gekomen tussen de 15000 en 20000€.. Dus nee, voor eentje met een goede leeftijd (<10) die met een goeie techniek de 130 vlot rondspringt, leg je ook in België wel wat meer geld op tafel dan 7000€. Silly1972 schreef:Wat zouden jullie dan geven voor een 8 jarig allround paard.
1.70, L dressuur,nog niet uitgebracht in springen en cross, maar zeker potentie om daarin uit te blinken, parcours van 1,30 en denk nog wel hoger moet makkelijk haarbaar zijn
Iorrr schreef:Apple schreef:Het paard dat Silly aandraagt zou ik ook denken zo rond de 4000, 4500. Gezien de maat en potentie denk ik eigenlijk dat als je er goede foto's bij zou maken (springen onder zadel!) en een goede advertentietekst op zou stellen dat je dan ook wel 6000-7000 kunt vragen.
Tja vragen kun je altijd...
smeetjoew schreef:En dat omrekenen naar guldens is zo zinloos... we leven al jaren niet meer in het Gulden-tijdperk. Alles is anders, dus het is te kort door de bocht om het even om te rekenen naar guldens en dan te roepen dat het zo duur is.
muc schreef:Silly1972 schreef:Wat zouden jullie dan geven voor een 8 jarig allround paard.
1.70, L dressuur,nog niet uitgebracht in springen en cross, maar zeker potentie om daarin uit te blinken, parcours van 1,30 en denk nog wel hoger moet makkelijk haarbaar zijn
Met deze info. zou ik zeggen tussen de €3500,- en €4500,- Maarja misschien is die bloedmooi, super makkelijk of door omstandigheden niet verder dan L. Dat een paard thuis 1.30 kan springen zegt mij eigenlijk niets. Tuurlijk kijk ik daar ook naar maar uiteindelijk moeten ze het op wedstrijd doen.
Wat vindt jijzelf?
Een paard is i.m.o. slachtprijs waard, maar het is inderdaad wat een gek ervoor geeft. Ikzelf had liever ook voor een dubbeltje op de eerste rang gezeten, maar dat gaat gewoon niet. De paarden waar ik naar heb gekeken waren zadelmak en toch zeker > €5000.