Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Reneee_ schreef:Ikzelf stap meestal gewoon op en bijt door mijn spierpijn heen. Hoe zeer het ook doet, ik bijt er doorheen. Ik ken ook mensen die als ze op het paard stappen zichzelf een warming-up geven, met hun armen zwaaien, enkels draaien, knieën optrekken enz.
.doerakje schreef:Zelf doe ik zo min mogelijk voor ik opstap omdat ik anders geen energie meer heb.
Anders zou ik misschien ook wel wat opwarmen, maar op het paard kun je ook opwarmen toch? Tegelijk met het opwarmen van je paarD?
Reneee_ schreef:Janine1990 schreef:Maar jullie hebben nooit dat je lichaam niet helemaal lekker soepel is, dat je op het paard gaat zitten en denkt: Neeeh, vandaag gaat het niet lukken voor mezelf.
Dat wel maar daar bijt ik door heen. Dan heb ik zoiets van het gaat niet lukken, maar het zal wel moeten.
doerakje schreef:Nou nee als ik zo op mijn paard zou gaan zitten heeft het geen zin hoor dan kan ik meteen weer afstappen dat zou wat worden :S
MyWishMax schreef:Ik loop elke maand bij een manueeltherapeut/osteopaat om mezelf los te houden. Daarbij sport ik 2 keer per week om mezelf fit te houden.
Als ik dat van mijn paard vraag, wil ik zelf ook fit en soepel zijn
Vroeger was het elke week, nu 1 keer per maand.
MyWishMax schreef:Fitnessen om conditie op peil te houden. Plus beetje beenspieren en buikspieren.
Ik loop al vanaf mijn 6e met rugklachten dus móet wel naar therapeut elke keerVroeger was het elke week, nu 1 keer per maand.
Als ik erg stijf ben hoef ik ook niet op te stappen, dan gaat het gewoon niet.
Maar het is wel effectief, dat zal ik wel bekennen.
En eerlijk vind ik het ook niet.MyWishMax schreef:Oh haha, het opstappen gaat dan wel, maar idd dat rijdenEn eerlijk vind ik het ook niet.
Misschien is fietsen dan iets voor je? Of is dat belastend voor je knieen?