Niet tevreden met instructie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Niet tevreden met instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:59

Ik wil dit graag even kwijt.

Vorige week kwam ik na weken weer een keer de les in van de rijvereniging. Mijn 5 jarige draver was een tijd kreupel geweest en we waren weer lekker een week of 2 a 3 'begonnen'. Ik rij met martingaal, maar heb die niet heel strak zitten. Ik had al even lekker ontspannen gestapt met een lange teugel en ging de les in. De instuctie kwam naar me toe en zag iets aan het hoofdstel dat niet helemaal goed zat. Ik ben een gaatjes tang gaan halen en toen ik terug kwam stond ze mijn pony al een beetje aan de hand naar beneden te vragen. Toen ik in het zadel zat en ging rijden kreeg ik in de gaten dat ze de martingaal heel kort had gemaakt. Ik moest ook gelijk de teugels korter pakken en toen nog korter totdat ze best wel erg kort waren. Ze zei: Je komt hier binnen met je teugels veel te lang en de martingaal te lang. Zo wil je toch niet rijden meisje?!. Ik was echt even uit het veld geslagen. De les begon...mijn pony ging in verzet omdat alles zo kort en strak zat. Ze begon een beetje te klooien met haar hoofd. Ook had ik het idee dat ze onregelmatig liep. Had dat aangegeven en toen zei instruktie: Ze is niet kreupel, ze loopt zuiver, ze is bitkreupel. Ook zei ze: het is dat het mijn paard niet is, maar als mijn paard zo zat te klooien met haar hoofd...ze zet zich helemaal vast in haar lichaam en ook had ze het over het rijden met sporen. Dat bijna geen enkel paard goed te rijden is zonder sporen en zeker de mijne niet. Allemaal van die rare opmerkingen zodat ik het gevoel krijg dat mijn pony een pony van niks is en ik haar verpest. Ik heb op een gegeven moment gevraagd of ze het zelf even wou proberen op mijn pony, maar dat wilde ze niet. Ik zit er sterk over te denken om niet meer bij haar de les in te gaan. Ik vind dat ik mijn pony te veel in de krul moet rijden zonder dat ze lekker kan ontspannen. Het is een gevoelig paardje en kan al gespannen zijn van zichzelf. Wat vinden jullie hier nu van?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Niet tevreden met instructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:01

Daar ben je toch verdorie zelf bij? Sorry is het eerste wat ik dacht, je kan ook gewoon zeggen van nee ik wil mijn paard niet op deze manier rijden, en opstappen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:05

Inderdaad Miss_Malfoy... Daar zou ik dus echt geen les van willen hebben....

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:06

Ik had tijdens de les toch echt gezegd dat ik zo mijn paard niet wil rijden. Is ze het daar niet mee eens, jammer dan, maar dan ga ik toch echt op zoek naar iemand anders.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:07

Goeiemorgen zeg!!!!
Wat een slechte instructeur!! :(
Bitkreupel !! Ja dat krijg je wanneer je een pony naar beneden dwingt met je hand. :(
Zou lekker een andere instructeur zoeken.Iemand met wat meer verstand van zaken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:07

Stoppen met die les, zoek een andere lesgeefster die wel weet waar ze mee bezig is.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:09

niet meer lessen daar! Ik was wrs ook terplekke afgestapt en de martingaal losser gedaan.. Maar dat is makkelijk zeggen vanaf hier ;) je wordt dan toch overdondert..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:10

Als je al ziet dan de martingaal langer gemaakt had ik m (is me eigen pony toch dan?!) meteen persoonlijk langer gemaakt. En de teugels.... Korter oke... Maar het kan ook te kort. Maar net als wat de anderen zeggen. Je bent er toch zelf bij?! Waarom ondernam JIJ niks dan? Je had kunnen weigeren. Ik had zelfs de les uitgegaan denk ik... Je hebt t nu zelf te ver laten komen vind ik...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:10

Jeetje wat een kenau!
Niet meer bij haar lessen hoor.

Hebben andere mensen op de vereniging ook klachten over haar?

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:12

Ik zou al meteen met mijn paard zijn weggelopen als ik zie dat mijn instructrice m'n paard met de hand naar beneden loopt te vragen! Maargoed ja, je staat in eerste instantie natuurlijk ook met open mond te kijken als dit je overkomt. Ik zou inderdaad niet meer bij haar gaan lessen, stoppen ermee! Ik hoop dat je een instructrice/instructeur weet te vinden die wel weet waar zij/hij mee bezig is :j.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 17:16

Ik ben vrijwilliger bij een stichting waar mensen rijden met een beperking. De hoofdinstuctie gaat Z-starten met haar paard. Zij geeft ook elke week les aan de vrijwilligers. Afgelopen week ben ik bij haar de les in gegaan. Mijn pony liep echt zo fijn die les. Zo onspannen en nageeflijk. Ik zat er nog maar net op en kreeg al complimenten dat we zo lekker ontspannen bezig waren. Zo'n verschil met die andere instructie. Deze instuctie past gewoon beter bij ons. Ik weet dat ik bij die andere gelijk mijn mond open had moeten doen, maar was echt een beetje dichtgeslagen. De meeste mensen willen heel graag les van haar en er zijn zelf lessen bijgekomen omdat er steeds meer mensen les van haar willen. Ook geeft ze veel privelessen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:21

Het eerste wat ik dacht : wat kan jij je goed inhouden zeg..
als ik van haar leskreeg, nou ik zou meteen afgestegen zijn en zonder pardon de bak uit.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:22

Lekker bij deze blijven rijden. :D

Mensen die bij die andere rijden komen naar verloop van tijd er wel achter dat de manier van rijden niet goed is.
Misschien op de korte termijn maar die paarden krijgen stuk voor stuk problemen. :(
Arme dieren. :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:28

Waar bemoeit ie zich ermee zeg??? zo krijg je een paard kapot. Ze had het eerst aan je moeten vragen ipv zomaar strakker en korter te zetten (martingaal).

Ik was eraf gegaan en gelijk alles weer op maat gezet zoals ik het wil en de les uit gegaan.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 17:29

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:33

Hey ik zie dat ze DAKOTA heet!
Bekende naam bij de dravers, heb je haar zelf toevallig DAKOTA genoemd of heette ze al zo? Wat is haar volledige naam als ik vragen mag :D

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 17:41

Ze heet Yvette Dakota. Haar moeder is Fajolie Dakota en vader CastletonBass. Er zitten idd allemaal Dakota´s in haar familie. Haar jongste halfbroertje van moeders kant heet Arjan Dakota en doet het goed op de baan. Ik geloof dat ze 1 volle zus heeft en dat is Vera Dakota.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:43

Wat leuk wij hebben een KLM Dakota gehad. Zal het is aan me opa vragen of het hem wat zegt!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:26

Heel fijn dat je bij de hoofdinstructrice kunt gaan rijden :)

Tja, het is heel makkelijk om te zeggen: ik zou zijn afgestapt om de martingaal weer langer te maken enz. en ik stond op het punt om dat op te schrijven. Maar ik begrijp heel goed dat je nogal overdonderd was. Misschien ook doordat je de instructrice niet kent. Ik moet zeggen dat mijn lesgever soms dingen zeg waar ik me over verbaas maar ze legt het me altijd uit en ze heeft ook altijd gelijk :j En ik rijd bij haar niet op mijn eigen paard (ik kijk wel uit := ), dat scheelt denk ik ook. Het is toch een soort vertrouwensband die je met je lesgever moet kweken, aan jouw kant door te laten zien dat je wat doet met wat je te horen krijgt en aan de andere kant zal de lesgever moeten kunnen inschatten of de manier van lesgeven wel aanslaat, en zo niet waarom niet. En als het niet klikt kun je maar beter bij iemand anders les nemen :)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:06

Het was niet de eerste keer dat ik bij haar in de les zat. Had er al een paar keer in gereden, maar toen was ze nooit zo fel als nu. Het moet wel leuk blijven voor mij en voor Dakota.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:14

Hoi Debbie!
Ik heb het nagevraagd, maar onze Dakota was van Anna Dakota.

Mijn opa wist ook wie de ouders van jou Dakota zijn...

Veel succes samen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:19

Nouja dat noem je toch geen instructrice meer.
Wat erg zeg dat je nog zulke botte mensen hebt die er zo mee te koop lopen.

Ik snap je reactie ik zou ook met stomheid geslagen zijn denk ik.
Het is makkelijk roepen ik was weg gegaan. Maar je wordt zo wel erg overdonderd. Maar ik denk dat ik daarna dus paar dagen daarna naar haar toe was gegaan om te zeggen dat ik haar manier ronduit dieronvriendelijk vind en dat ik me paard niet wil verpesten.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:24

Euh ik snap de foto's van de kitten in dit topic niet helemaal ???

Maar goed ontopic: Ik was per direct uit de les gegaan.... wat een maffe instructrice. Wij hebben ook zoiets meegemaakt met mijn bijrijdster die heeft toendertijd (ze was toen 14 dus was heel trots op der dat ze der mond opendeed) tegen der instructrice gezegt dat ze niet op die manier ging rijden omdat de eigenaar ook niet zo reed.

Ik snap ook wel dat je niet meteen weet wat je erop moet zeggen hoor dan moet je wel ff sterk in je schoenen staan. Ik zou idd nog wel even laten weten aan haar wat je ervan vind en ook zeker aan de vereniging laten weten wat er voor gevallen is. Voor hetzelfde geld zijn er meer mensen die er zo overdenken en loopt straks de verenging leeg door slechte instructie. Een vereniging draait op leden en niet op instructeurs dus die zijn gewoon vervangbaar (als ze dit soort uitspraken doen zijn er wel zat te vinden die het beter doen)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:34

Ik snap de kittenfoto's ook niet zo goed, verkeerd geplaatst misschien :+

Ik kan me voorstellen dat je er niet direct tegenin durfde te gaan, al was het je goed recht geweest! Je wil er toch vanuit kunnen gaan dat een instructrice weet waar ze mee bezig is en dat dat is om jou en je paard verder te kunnen helpen.
Ik zou van zulke acties en uitspraken zeker niet gediend zijn, kom nu zeg.

Als jij je niet prettig voelt bij je instructrice wordt het tijd om een ander te zoeken. Zelfs al zou de instructrice 'goed' zijn, als jij je niet goed voelt bij de manier waarop de lessen gegeven worden en denkt dat het niet bij jou en je paardje past (wat duidelijk blijkt uit je verhaal) is een andere instructeur/-trice de stap die je moet maken.
Het is toch heel fijn juist, dat je die instructrice al gevonden hebt? Dat je paardje daar wel lekker liep en dat jij ook met een goed gevoel af kon stappen na de les?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:35

sorry ging niet helemaal goed nee