Sinds ongeveer 1,5 jaar heb ik een shetlander hengstje, die op het moment dus twee jaar is.
De afspraak was toen ik de shet bij de stal ( waar mijn andere paard ook staat ) op wei heb gezet, zodra die gecastereed zou kunnen worden zouden wij dat doen. Helaas is de ene bal al goed in gedaald en de andere nu bijna volledig, maar ik ga niks overhaasten!
Nu blijft mijn hengst netjes in de wei lopen, 's nachts alleen en overdag met 2 andere pony's en mijn paard.
Op stal hebben wij nog enkele shetlanders, 3 merrie's die staan in de andere weide. Enkel kruipt nu een van die shetlanders onder de stroomlijnen door en gaat die of in de bak staan ( die tussen de twee weides ligt ) of gaat ie naar mijn shetlander.
Nu vind dus de stal eigenaares dat ik er maar wat aan moet doen, want het is mijn verantwoording? Terwijl mijn shetlander eigenlijk niks verkeerd doet en netjes in zijn wei blijft. Maar zodra dat merrie'tje natuurlijk in de wei komt kun je het al raden
.Die merrie shetlander is namelijk ook van een van de klein dochters van de staleigenaares, maar ik vind hun pony doet wat fout die van mij *eigenlijk* niet.
Nu vind de staleigenaares dat het mijn verantwoording is? maar klopt dat wel?
Ik vind eigenlijk dat zij er wat aan moet doen, omdat mijn pony netjes in zijn wei blijft.
Alvast bedankt
.
.