Rekening Inschrijfgeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Rekening Inschrijfgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 08:50

Wat vinden jullie terecht betreft het voldoen van inschrijfgeld als je minimaal 1 week van te voren laat weten dat je niet kan starten. Ik snap dat de KNHS daar regels voor heeft. Maar als je ruim van te voren afmeld met een goede reden, dan vind ik dat een vereniging ook kan meedenken. Zij hebben nog alle tijd om mensen van een wachtlijst of dergelijke te laten starten.

EllyC

Re: Rekening Inschrijfgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:52

Als er geen wachtlijst is dan vind ik het volledig terecht dat je de rekening krijgt.
Als die lijst er wel is dan niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:54

zolang je afmeldt voor sluitingsdatum hoef je niets te betalen. Daarna wel, en dat vind ik niet altijd redelijk. Bij een lange wachtlijst vind ik administratiekosten reeel, maar niet het volle bedrag.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 08:54

Ik snap best dat je mensen een rekening stuurt als je 1 of 2 dagen voor of op de wedstrijddag zelf afmeld.
Maar ruim 1 week van te voren, met een geldige reden. Ik vind het trouwens ook heel raar dat er tegenwoordig ook
geen gebruik gemaakt mag worden van een Dierenartsverklaring.

jury schreef:
Als er geen wachtlijst is dan vind ik het volledig terecht dat je de rekening krijgt.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 08:56

Ja, idd. Alleen die sluitingsdatum. De ene sluit 1 week van te voren en de andere weer 2-3 weken. Als de grens daar dan ook eens vast gesteld wordt.

Lielle schreef:
zolang je afmeldt voor sluitingsdatum hoef je niets te betalen. Daarna wel, en dat vind ik niet altijd redelijk. Bij een lange wachtlijst vind ik administratiekosten reeel, maar niet het volle bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:57

Ik denk dat verenigingen bang zijn dat mensen er makkelijk mee weg komen als ze pas laat afmelden. Als je tot een week voor de wedstrijd "vrij" mag afmelden (dus zonder alsnog te betalen) krijg je denk ik dat heel veel mensen zich dan pas afmelden. Dat gooit de hele startlijst overhoop, je weet als vereniging niet waar je aan toe bent qua prijzen maar ook bijvoorbeeld het aantal jury's zou dan op het laatste moment kunnen veranderen omdat je een ring minder te vullen hebt.

Overigens geld dat van een dierenarts verklaring al langer. Het was (tot 3 jaar terug, misschien nog steeds?)zelfs zo dat je (volgens de reglementen) verplicht bent te starten, en je alleen met een DA of HA verklaring MAG afmelden. Verenigingen zijn dus eigenlijk al soepel.
Betalen moest altijd (na de sluitingsdatum)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-10 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:58

Als je afmelden gaat toestaan toe een week van tevoren krijg je dat bijv 50 zich opgeven, maar door bijv het weer maar 20 starten. Maar het werk heb je er wel van even als het zoeken naar juryleden etc ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:10

Sterker nog, ik kreeg een rekening omdat ik 26 dagen van tevoren had afgemeld, terwijl de sluitingsdatum op 4 weken stond. Ze stonden in hun recht maar ik vind het echt volkomen belachelijk! Ik ga hier nog een mailtje aan de KNHS aan wijden want een sluitingsdatum van 4 weken van tevoren is niet meer van deze tijd.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:31

dat laatst is wel heel flauw |(

zelf hanteer ik altijd de volgende "regel": zodra ik startlijsten heb gemaakt en gepubliceerd, betekent afmelden gewoon betalen. En dat is inderdaad o.a om te voorkomen dat iedereen zich opgeeft en maar gewoon afmeldt omdat
a) ze liever iets anders gaan doen,
b) de starttijd ze niet bevalt
c) de jury ze niet bevalt
d) een nog creatievere reden bedenken ;)
Laatst bijgewerkt door Kelan op 16-06-10 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:37

Ik vind het ook niet terecht dat je nog moet betalen als er nog gewoon een wachtlijst is en die plaats dus in wordt gevuld.

Vind het wel terecht dat je moet betalen zodra de startlijst al online is, om de redenen die Kelan al noemt. Mensen melden soms te makkelijk af en dat brengt voor een wedstrijd alleen maar werk en kosten met zich mee. Imo mag daar ook best een bedrag aan administratiekosten bij op :j

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:50

Om nog even op de sluitingsdatum 4 weken van te voren terug te komen: ook ik doe voor onze outdoorwedstrijden een sluitingsdatum 4 weken van te voren.
En dat is niet om mensen die 3 weken van te voren af zeggen een rekening te sturen, maar om op tijd een goede inschatting te hebben van het aantal ringen dat ik nodig heb, en daarmee het aantal juryleden.
3 a 4 weken van te voren kan ik evt. nog extra juryleden bij regelen, of als ik er te veel heb nog op tijd afzeggen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:56

Udo2001 schreef:
Ik snap best dat je mensen een rekening stuurt als je 1 of 2 dagen voor of op de wedstrijddag zelf afmeld.
Maar ruim 1 week van te voren, met een geldige reden. Ik vind het trouwens ook heel raar dat er tegenwoordig ook
geen gebruik gemaakt mag worden van een Dierenartsverklaring.

jury schreef:

Tegenwoordig wordt er gewoon zo slordig omgegaan met opgeven (en afzeggen).
Aan de ene kant motiveer je mensen door ze een rekening te sturen niet echt om tijdig af te zeggen.
Aan de andere kant heb je soms zo veel gaten in een startlijst zitten dat je als je geen rekening stuurt je gewoon verlies gaat draien.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:56

en toch vind ik 4 weken van tevoren niet realistisch om dit bij mensen in rekening te brengen.

als ik bekijk wat mij dit anders zou hebben gekost vorig jaar :=
had een merrie die een flinke longonsteking had gekregen en 6 maanden uit de running is geweest.
maar had NET alle buitenconcoursen opgegeven.

was anders behoorlijk in de papieren gelopen aan geld als die 4 weken regel toen bij al die concoursen van kracht was geweest.
en met alle respect.. NIET iedereen heeft bakken geld om zomaar even pak hem beet 100 euro extra neer te leggen voor eigenlijk niets.

aan de ene kant snap ik wel dat concoursen streng moeten zijn,omdat er genoeg mensen rondlopen die inderdaad anders te makkelijk erover denken.
maar de mensen die WEL altijd trouw komen, en dus echt een keer vastzitten wegens omstandigheden... die moeten daar weer voor boeten.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:51

Vind het terecht wanneer je een week van te voren afmeld dat je dna moet betalen. Er zijn ook wedstrijden waar helemala geen wachtlijsten zijn, en jou plaats wel vrij gehouden is.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:06

Ik vind de regel na sluitingsdatum afmelden = betalen wel goed. Vind dat er wel een verschil mag zijn aan bijkomende kosten tussen afgemeld en niet op komen dagen, zodat dat ook wat meer gestimuleerd word.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:13

Een aantal jaar geleden deden ze nog wel dat je geen startgeld hoefde te betalen als je een dierenartsverklaring kon overleggen. Misschien werd hier iets teveel mee gefraudeerd, maar ik vond het wel een fijne regel.

Laatst moest ik een concours afzeggen vanwege een blessure, als ze me een rekening stuurden kwamen daar 5 euro administratiekosten overheen. Ik wilde er gaan kijken, dus dacht ik meteen maar te betalen, scheelde me weer 5 euro. Maar nu komt het, er was een entree-geld van 10 euro voor dat concours, wilden ze me mooi dat entreegeld ook nog laten betalen. Gelukkig lukt het me om ze te overtuigen en hoefde ik alleen het startgeld te betalen. Was ook zo apart iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:17

Letten jullie met opgeven op de sluitingsdatum dan? Ik gaf altijd gewoon op eens in de zoveel tijd een paar wedstrijden. Ik keek nooit naar de sluitingsdatum :n

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:44

Ik let eigenlijk zelden op de sluitingsdatum maar ga dat nu zeker doen.

@kelan, 4 weken vind ik echt te vroeg. Het betrof hier een indoorwedstrijd met maar 1 ring.
En dan voelt het als een manier om extra geld binnen te halen. Indoorwedstrijden met 2 binnenbanen zitten over het algemeen hartstikke vol en er is altijd wel een reservelijst. Om dan een sluitingsdatum op 4 weken te zetten vind ik nogal ver gaan.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:41

Dit deed ik dus ook. Maar een goede les omdat niet meer te doen. Ik vind het namelijk erg jammer als je meerdere wedstrijden op deze manier moet gaan betalen omdat die sluitingsdatum zo vroeg is. Ik doe het niet meer. Eerst maakte ik een lijst waar ik naar toe wilde dat seizoen. Maar je weet zelf hoe het gaat met paarden, die kan je niet vooruit plannen. Een ongelukje zit in een klein hoekje.

Relaxed schreef:
Letten jullie met opgeven op de sluitingsdatum dan? Ik gaf altijd gewoon op eens in de zoveel tijd een paar wedstrijden. Ik keek nooit naar de sluitingsdatum :n

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:07

Ik let nu sinds 2 jaar ook erg op de sluitingsdatum, heeft me klauwen vol geld gekost :o Enthousiast outdoorwedstrijd opgegeven en dan dus een (pees)blessure bij paardlief. Waren de eerstkomende natuurlijk net de duurste ... dat werd dan dus 4x 10 euro op 1 dag (2x dressuur en 2x springen), 40 euro voor helemaal niet starten. Dressuur wachtlijst, springen heb je zoooooo ontzettend veel deelnemers dat daar ook een wachtlijst voor was ... en nog mocht ik niet alleen de dressuur of alleen het springen betalen -O-
Dit jaar is m'n paard begin mrt geblesseerd geraakt, erg lichte maar erg hardnekkige blessure. Had toevallig wat geluk met die paar wedstrijden die ik had opgegeven, verder voor mei/juni wel al wat opgegeven .. want ja, je wil toch wat als je weer kunt.
Maar gelijk een lijst erbij gemaakt met alle sluitingsdata, tjaaaa :o
Daarvan uiteindelijk 2 voor de sluitingsdatum afgemeld en 2 in juni 1 proef afgemeld (kon mss net wel net niet rijden), uiteindelijk dus die 2 in juni maar 1 proef gestart. Och, ook lekker rustig en mooi qua belasting voor het opbouwende paard :)

Ik zou zo 123 ook niet weten hoe je de regels kunt veranderen, zodat het voor ons ruiters die vanwege een geldige reden af MOETEN melden beter is ... en dat het voor de organisaties beter is (de 'makkelijke' afmelders ...).

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:19

Voor zo ver ik weet mag je als je de eerste rekening stuurt geen administratiekosten rekenen, dat staat geloof ik in het reglement.

10 euro entreegeld vind ik ook niet kunnen, daar trek je toch geen publiek mee?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:25

Ik zal het jullie eens mooi vertellen ;)

Ik had laatst een wedstrijd, voordat ik me inschreef, extra gevraagd naar de dag (was tweedaags concours) Op internet stond, zondag B paarden, ook via de mail kreeg ik dit te horen. Ik daarop mij ingeschreven. Vervolgens werd deze wedstrijd 3 dagen voor de startdag, verplaatst naar zaterdagavond. Omdat ik dan moest werken, kon ik niet, maar ik kreeg wel mooi de rekening! En dit terwijl ik het extra had aangegeven.

Ik heb nog niet betaald, was dit eigenlijk vergeten, maar als ze me inderdaad een herinnering sturen, dan ga ik daar mooi niet mee accoord!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:01

@denice, contact opnemen met de knhs, zeker als je je mails e.d. bewaard heb

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:07

heb ik ook hoor! Ik voelde al nattigheid zodra ik zei dat ik toen niet kon.

liesje193

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:02

als de startlijsten al online zijn vind ik het wel terecht dat je moet betalen ten zij je het medisch kan verklaren waarom je niet kan starten en je dus niet hoeft te betalen.