Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Urnie85 schreef:Staat ze bij jullie thuis? Kun je ze altijd in de gaten houden? Weet je miss of er iemand anders bijgeweest is? Kan er iets gebeurd zijn dat jij dat niet hebt gezien? Wel jammer! Hoop maar dat het overgaat! Miss met extra verwennen? Ik vind een join up uit de boeken ook wel eens leuk al ben ik niet iemand die dan precies de regeltjes naspeelt maar een beetje spelen met je paard. Longeren vind ik ook altijd goed, ik gebruik wel een zweep maar als hulpmiddel. Ze zijn er bij mij ook echt niet bang voor.
ellepel schreef:ik heb wel wat aanvullende vragen voor je om het beeld wat duidelijker te maken:
mag ik vragen hoe je paard staat?
staat het alleen??
als het in ene groep stata kan het dan met de andere paarden goed overweg?
en krijgt het ook krachtvoer?
soms kunnen ze tekort hebben aan bepaalde mineralen of vitamines en daardoor kunnen ze heel nerveus worden...
of juist andersom als ze veel te veel krachtvoer krijgen kunnen ze ook nerveus worden
kun je wel normaal opzadelen?
zie je dat je paard ergens pijn heeft?
misschien een idee om de veearts je paard te latn nakijken of er iets mis is?
Zilfstar schreef:xmarliez: ze heeft het paard al 4 jaar. Dan lijkt het mij toch raar als hij van de een op andere dag zo bang voor haar wordt. Na 4 jaar kent je paard je wel lijkt mij. Het is prima haar tips te geven hoor (bedoel het niet aanvallend), hoe ze hem weer terug krijgt zeg maar. Maar een oorzaak proberen te achterhalen lijkt mij een goede tweede. Toch?
. bo0tjeee schreef:Trainingen van dravers staan er volgens mij om bekend dat die niet erg zachtaardig aan toe gaan.
Hopelijk kan je met een hoop rust, geduld en liefde de band weer versterken. Ik zou zeggen, veel wandelen, bij d'r zitten, langs de wei zitten, knuffelen en op d'r gemak stellen.
Chantalll schreef:bo0tjeee schreef:Trainingen van dravers staan er volgens mij om bekend dat die niet erg zachtaardig aan toe gaan.
Hopelijk kan je met een hoop rust, geduld en liefde de band weer versterken. Ik zou zeggen, veel wandelen, bij d'r zitten, langs de wei zitten, knuffelen en op d'r gemak stellen.
Dat is onzin ... Weer speculatie ... waarom houdt dat nooit op ... eerst je erin verdiepen voor je iets blert !

Heeft bij mij wonderen verricht! Chantalll schreef:Ben je bij hum trainingen geweest en hoe sla in hemelsnaam de galop eruit dame ?
Dravers worden netjes terug genomen totdat ze de draf weer pakken ... en er zijn meerdere entrainementen waar ze galoptraining toe voegen aan het werk.
Ik heb jarenlang op een entrainement gewerkt en zit nog steeds in het wereldje ... de Grootste onzin ! Alsjeblieft zeg ... Maar goed daar gaat dit topic niet over ...