Zonnebril/sportbril

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Zonnebril/sportbril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 22:42

Gebruiken jullie dit ook?

Ik wilde vorige week buiten rijden, maar het zand daar is nogal wit... En ik had geen zonnebril bij me, dus heb ik maar even binnengereden. Gelukkig ben ik van die luxe voorzien.
De volgende dag een oude zonnebril meegenomen naar ander paard waar ik geen luxe binnenbak heb. Dus met zonnebril gereden, alleen is dat een trendy zonnebril, en niet bedoeld om mee te sporten.
Ben nu een beetje aan het kijken naar een sportzonnebril.
Ik ben benieuwd of jullie hier ook gebruik van maken? Waar hebben jullie 'm weg? En wat kostie???

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:46

Ik zou in dat geval gewoon mijn skizonnebril gebruiken, in oosterijk gekocht, kostte iets van 18 euro.
is gewoon zo'n slank model zegmaar, hartstikke lelijk ding vind ik zelf :+
EDIT: even gekeken welk merk het is; Xtrem ofzo ;)

Doughall_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:07

Janine1990

Re: Zonnebril/sportbril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 11:54

Zo hé, dat zijn wel dure zonnebrilletjes... :wow:

Ik ben niet zo netjes met mijn spullen dus ik wil als het stuk is ook wel eens een nieuwe kunnen kopen...

Doughall_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:56

Haha, nee, dan kun je beter geen Uvex kopen... :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:58

Ik heb toendertijd een zonnebril op sterkte bij mijn eigen bril genomen, en die zet ik gewoon op met het rijden :) Dat gaat eigenlijk best goed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 11:59

Tsjah, ik heb geen bril, dus ook geen zonnebril op sterkte.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:01

Gewoon een goed passende normale zonnebril.
Meestal al neem je er zo een met wat grotere glazen zitten ze lekker stevig.
Ik rij altijd met normale (grote) zonnebrillen...

Doughall_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:03

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:04

Heb je een voorbeeld van een zonnebril??
Ik rij met deze: http://94.100.114.114/38700001-38750000 ... _imwX.jpeg
En dat zit gewoon niet lekker stevig. Het is een trendy zonnebril met zelfs voor mijn cap te grote glazen...

Vanmiddag ga ik naar de stad, dus hopelijk kan ik iets vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:04

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:08

Ik heb een sportbril van Brunotti toendertijd rond de 50 euro.
Heb hem al jaren het ziet er niet uit maar er is geen 1 bril die net zo lekker zit als deze :=

Doughall_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:10

Heb ik je toch nog een beetje op weg kunnen helpen, gelukkig! :D

Cadanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:20

ik heb een zonnebril op sterkte werkt perfect

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:25

Er zijn heel veel site's waar je zonnenbrillen kunt bekijken.
Zoek gewoon een wat ronder model, dan en dan bedoel ik rond om je gezicht dat is het prettigst rijden ivm het stuiven van het zand. Merk maakt niet uit. Brunotti is best goed en hoeft niet duur te zijn.
Kijk anders gewoon is in een optiek zaak. Daar kun je prima zonnebrillen passen zodat hij goed zit. ook daar verkopen ze niet alleen zonnebrillen voor de hoofdprijs hoor.

Ik reed voorheen overigens ook altijd met zonnebril. Gewoon een moderne, dus schaam je niet, gewoon lekker mee rijden hoor.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:28

Ik heb geen goede ervaringen met "gewone" zonnebrillen tijdens het rijden. Nu heb ik een zonnebril voor wielrenners, merk weet ik niet, maar ik ben een gierigaard dus duur was ie absoluut niet! :D
Een wielrennersbril zit lekker stevig, is niet zo groot en is lekker licht. Kan er zelfs een parcourtje mee springen en flinke buitenritten maken (inclusief takken ontwijken dus hoofd naar beneden etc.)
Eén nadeel (als je er om geeft, ik absoluut niet): hij is spuuglelijk, ik lijk wel een vlieg met dat ding op :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 13:29

shantivk schreef:
ik heb een zonnebril op sterkte werkt perfect

Ja, daar heb ik toch niets aan??? :Z Beetje een onnuttige opmerking zeg... Heb al eerder aangegeven dat ik geen bril nodig heb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 13:31

breggeltje83 schreef:
Er zijn heel veel site's waar je zonnenbrillen kunt bekijken.
Zoek gewoon een wat ronder model, dan en dan bedoel ik rond om je gezicht dat is het prettigst rijden ivm het stuiven van het zand. Merk maakt niet uit. Brunotti is best goed en hoeft niet duur te zijn.
Kijk anders gewoon is in een optiek zaak. Daar kun je prima zonnebrillen passen zodat hij goed zit. ook daar verkopen ze niet alleen zonnebrillen voor de hoofdprijs hoor.

Ik reed voorheen overigens ook altijd met zonnebril. Gewoon een moderne, dus schaam je niet, gewoon lekker mee rijden hoor.

Nou, ik schaam me niet met een moderne bril, maar het zit gewoon voor geen meter, kan me niet volledig richten op het rijden, ben telkens bezig mijn bril goed te zetten :P
En ik heb heel snel last van de zon, dus vandaar dat ik echt een sportbril moet hebben.

GamblersCup schreef:
Ik heb geen goede ervaringen met "gewone" zonnebrillen tijdens het rijden. Nu heb ik een zonnebril voor wielrenners, merk weet ik niet, maar ik ben een gierigaard dus duur was ie absoluut niet! :D
Een wielrennersbril zit lekker stevig, is niet zo groot en is lekker licht. Kan er zelfs een parcourtje mee springen en flinke buitenritten maken (inclusief takken ontwijken dus hoofd naar beneden etc.)
Eén nadeel (als je er om geeft, ik absoluut niet): hij is spuuglelijk, ik lijk wel een vlieg met dat ding op :D

Hmm, dat klinkt heel erg goed. Ik heb een site gekregen van Eeyore55, ik denk dat ik er daar wel uit kom. Eerst vanavond in de stad nog even kijken. Ze lijken me echt ontzettend fijn zitten!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:08

Ik rijd ook met zonnebril als ik buiten rijd zodat er niet allerlei stof bij m'n lenzen kan komen. Ik vind het er niet echt charmant uitzien, maar liever dat dan een paar keer af moeten stappen om lenzen opnieuw in te doen. Het is gewoon een simpele H&M zonnebril, maar ik vind het wel prima :P Een wielrennersbril, zoals GamblersCup al zei, is inderdaad erg handig.

Afbeelding

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:21

Wij verkopen veiligheidsproducten en ik heb gewoon zo'n veiligheidsbrilletje. Die zijn er in blanc en smoke. Kosten 3 euro :D

Draag ze zelfs met snelwerken, zit lekker stevig achter mijn oor en nog comfortabel ook. Helemaal safe en ik zit niet voor paal.

Vera_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:25

Ik rijd nooit paard met zonnebril ofzo.
Lijkt me eerlijk gezegt best irritant rijden. :X

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:21

Vera_Horses schreef:

Van een goedzittende bril ondervind je geen irritatie :P
Weet je wat ik irritant vind, de hele tijd moeten knijpen voor de zon die schijnt :D

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:31

je moet gewoon een bril met een rechte boven kant en anders klink misschien stom maar neem je cap mee en passen welke het fijnt is en er ook nog leuk uit ziet

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:15

ik heb een zonnebril zonder sterkte laten maken. kan bij iedere opticien . vraag bij verschillende er zit namelijk wel prijsverschil in. die van mij was 65 euro compleet met montuur

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 11:21

miep1979 schreef:
Vera_Horses schreef:

Van een goedzittende bril ondervind je geen irritatie :P
Weet je wat ik irritant vind, de hele tijd moeten knijpen voor de zon die schijnt :D

Of niet kunnen zien wat je doet omdat je met je ogen dicht zit... :+

Cap mee en passen is niet zo'n gek idee, maar ik ga eerst maar gewoon bestellen op de site die hiervoor werd genoemd.

NOGMAALS: IK HEB GEZONDE OGEN, DUS IK HOEF GEEN ZONNEBRIL OP STERKTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier word ik echt heel erg moe van............