rendac

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

rendac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:29

Na bijna een half jaar aanmodderen met een hoefbevangen paard, hebben we besloten haar te laten inslapen. Vanmiddag is er weer een dierenarts geweest en het bleek dat het hoefbeen nog verder gezakt was en zonder pijnstillers kan ze geen stap verzetten.
Het is de bedoeling dat we haar en haar maatje naar buren brengen waar een erf is waar de vrachtwagen van rendac haar ophaalt. Haar maatje kan dan bij hun in de kudde komen.
Het probleem is dat er voor het erf een poort is van 3 meter 95 en volges rendac zijn hun vrachtwagens 4 meter hoog. Weet iemand of dat inderdaad zo is, of geven ze gewoon eeen standaard hoogte aan.
Als de auto er niet onderdoor kan moeten we haar langs de kant van de weg laten inslapen of daar naar toe slepen en dat zie ik niet zitten.
alvast bedankt voor het meedenken...

Animal_ABC

Re: rendac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:30

Mijn ervaring is dat ze inderdaad aan de rand van de weg moeten liggen. Informeer anders even bij Rendac zelf...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:31

Je moet het paard idd afgedekt langs de kant van de weg leggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:31

Hebben jullie geen trekker of shovel?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:32

de stal waar ik gewerkt heb kwamen ze voor een veulen gewoon het pad op rijden dus het is wel mogenlijk...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:37

Bij mijn pony kwamen ze ook het erf oprijden en hebben hem vanuit het weiland opgehaald. Hek is daar 1.50 hoog denk ik. Lag dus ook niet aan de weg.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:37

Bel ze even. Ze halen de dieren ook van het erf, als het maar goed begaanbaar is. Zou voor deze vraag gewoon even met ze bellen, dan weet je het zeker.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:38

Ze kunnen het pad wel oprijden, maar daar moet je wel een specifieke aanvraag voor doen.
En vrachtwagens van 4.00 meter zijn een normale vrachtwagen-afmeting. Dan kan die 5 cm dus wel echt te laag zijn.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:57

Ik had ze dus al gebeld, anders had ik niet gezegd: volgens rendac....
Ze willen het erf wel oprijden, maar ik zit dus met de hoogte van de poort.
En als het niet anders kan, kunnen we haar wel naar de kant slepen of takelen, maar als het even kan, liever niet.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:09

volgens mij hebben ze bij rendac ook een service dat ze je paard met een aparte trailer, dus niet met een vrachtwagen, op komen halen. De kosten hiervan zijn echter wel aanzienlijk hoger.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:17

http://www.rendac.com/nl/pdf/tarieven2010.pdf
Erfabonnement houdt in dat het kadaver van een erf wordt gehaald en niet bereikbaar hoeft te zijn vanaf de openbare weg.
Bereikbaar zijn vanaf de openbare weg houdt in dat het dier op te laten is wanneer de vrachtwagen op de weg of in berm van de openbare weg staat geparkeerd.
Totale kosten voor een paard die vanaf een erf of weiland gehaald moet worden € 40,60 excl. 19% btw.

Dier aanmelden via 0900-9221, overdag is het mogelijk om iemand aan de lijn te krijgen zodat eventuele afwijkende laadplaatsen zijn door te geven.

Dieren worden normaliter 's ochtends vroeg, een uur of 6, half zeven opgehaald indien ze de vorige dag zijn gemeld.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:19

gaucho schreef:
volgens mij hebben ze bij rendac ook een service dat ze je paard met een aparte trailer, dus niet met een vrachtwagen, op komen halen. De kosten hiervan zijn echter wel aanzienlijk hoger.

€ 500 excl 19 % btw, paard wordt dan op een aanhanger gelierd.
Rendac vraagt meestal wel of het op deze manier moet of met de reguliere ophaaldienst.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:23

4 meter hoog?? Nee hoor, want dat zouden ze bijna nergens kunnen komen!
De meeste viaducten zijn minder dan 4 meter n.l!
Bij mij moeten ze ook onder een viaduct door om op de stal te komen ( trein viaduct) en die is geen 4 meter.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:09

4 meter hoog ja zeker wel ;) Rendac heeft verschillende wagens kleine en grote, de kleintjes zijn allemaal dag cabine wagentjes meer voor de stad dus en de grote kom je haast niet tegen in de stad die worden meer ingezet voor bedrijfen die moeten ruimen of voor de kadavers naar de verzamel plaats te brengen. De maximale hoogte is 4 meter zo hoog is mijn vrachtwagen incl. trailer erachter.De vrachtwagen zelf is ongeveer 3,95 dus dat klopt wel. Ik zou je niet druk maken hoor. Ik rijdt zelf met een mega en die is 4,14 hoog en dan nog kan ik onder de meeste viaducten en tunnels door, maar dat gaat voor rendac niet op.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:12

aerdenhout1 schreef:
4 meter hoog?? Nee hoor, want dat zouden ze bijna nergens kunnen komen!
De meeste viaducten zijn minder dan 4 meter n.l!
Bij mij moeten ze ook onder een viaduct door om op de stal te komen ( trein viaduct) en die is geen 4 meter.

Dat viaduct is zeker wel 4 meter, hoger zelfs nog ;) Een tip mocht er een viaduct of tunnel zijn lager dan 4 meter wordt dat aangeven doormiddel van borden.Hoe denk je dat de bulk wagen bij je kwam dan :D :D

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:26

Ik heb nog een foto gevonden :o met de kraan erbij zal hij tegen de 4 meter aanzitten Afbeelding
TS Komen er mischien ook andere vrachtwagens door die poort of landbouw voertuigen?

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:30

ons paard moest langs de weg liggen ze lag in onze paardrijbak maar daar wilde de rendac haar niet ophalen helaas

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 20:39

Zo aan de foto te zien, kon hij best eens 4 meter zijn. Sommige vrachtwagens kunen wel door de poort, andere weer niet. Ik ben bang dat we haar toch moeten verplaatsen. Het risico dat ze later weer moeten komen wil ik niet lopen, dan zou ze daar het hele weekend liggen.
bedankt, iedereen.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:48

Ik durf te zeggen dat hij geen 4 meter hoog is, maar als je toch twijfelt zou ik het zekere voor het onzekere nemen en haar verplaatsen. Heel veel sterkte in ieder geval.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:08

Netjes inslapen, op een zeil leggen en dan met een traktor naar de weg slepen, netjes afdekken met een zeil en een paar stenen.
Zelf laten we ze op het terrein liggen en sleen we ze pas als het 's avonds laat is naar de weg...

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:55

Ik heb mijn paard bijna een jaar geleden laten inslapen en ben toen bij rendac
gaan informeren je kan uit 3 soorten ophaal diensten kiezen
1. Algemeen, paard moet aan een gemeente weg liggen (dus niet of het erf)
2. Vrachtwagen komt persoonlijk,(dus op het erf maar wel met zo'n verschrikkelijke kraan)
3. Met een aparte trailer. Het paard wordt op een plank gerold en via een katrol de trailer
in getrokken.
Ik heb voor het laatste gekozen en bij me volgende paard laat ik het ook weer op deze manier
doen. Het omrollen ging op een hele rustige manier en de man was ook aardig.
Ik zelf moet er namelijk ook niet aan denken dat me paard aan een hijskraan omhoog wordt getakeld
en in de vrachtwagen wordt gedonderd dit zal altijd in mijn gedachte blijven hangen denk ik.

groetjes en veel succes :(:)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:50

Ik verplaats dit topic van MD naar TAO omdat het hier beter past.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:20

vraag naar de hoogte van de vrachtwagen. Bij particulieren zijn ze vaak wat soepeler. Met wat betreft een erf oprijden of in ons geval een veulen wat we binnen hadden gelegd en pas naar buiten haalden als de vrachtwagen er was in verband kinderen.

Het is een naar gezicht opknijpen maar ik ga zelf geen 500 euro uitgeven aan alleen ophalen. Hoe erg het ook klinkt ze belanden allemaal op dezelfde stapel.

Maar goed dat je de keuze gemaakt hebt en je hebt al veel geregeld.

Dus ik zeg gewoon een belletje naar de rendac en je weet een stuk meer van wat wel en niet kan over de hoogte van de vrachtwagen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:28

RosavL schreef:
.
Ik zelf moet er namelijk ook niet aan denken dat me paard aan een hijskraan omhoog wordt getakeld
en in de vrachtwagen wordt gedonderd dit zal altijd in mijn gedachte blijven hangen denk ik.

groetjes en veel succes :(:)

ik kan me voorstellen dat het heeeeel gruwelijk lijkt, maar ons paard is ook ingeslapen en met de reguliere route van rendac
opgehaald. Ik heb staan kijken en ze hebben ons paard heel erg netjes in de vrachtwagen gelegd met de kraan.
Dat deed de chauffeur echt heel voorzichtig. Zeker als je staat te kijken zullen hem er echt niet 'van een afstandje ingooien' .
En ik geloof ook niet dat dat normaal wel gebeurt.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:31

moet melden bij ons ook heel netjes. Mijn vader is wat gewend en ze hebben geprobeerd omdat er toch mensen omheen kwamen staan het veulen er zo in te tillen zonder de kraan. (lukte helaas niet het was toch te zwaar) Maar ze doen het keurig netjes met de kraan. heel rustig en de mannen die er op rijden snappen dat het heel emotioneel is als je een dier ophaalt bij particulieren. Is toch anders dan bij de boer die staan er anders tegenover