met dressuur met oornetje rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovecuarzo

met dressuur met oornetje rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:28

de titel zegt het al

het is per 1april toegestaan
zelf vind ik een oornetje echt super leuk!
heb ook altijd met oornetje gesprongen

maar met dressuur?
ja of nee? en waarom?

Sim

Re: met dressuur met oornetje rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:30

Belachelijk. Waarom zou je het doen? Alleen maar voor de leuk? Veel te warm voor het paard en onnodig!

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:31

Wat voor nut heeft een oornetje eigenlijk? Alleen voor de 'mooi' ??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:33

Sommigen gebruiken het onder het mom van "geluiddempend", onzin. Geluid komt er gewoon doorheen. Een heeft je paard last van vliegjes/mugjes in z'n oren dan zijn daar andere speciale echte netjes voor.
Laatst bijgewerkt door Sim op 06-06-10 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lovecuarzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:33

nou niet alleen voor de mooi
denk dat het ook wel fijn is voor de vliegen en het geluid! mijn vorige pony kon niet tegen het geluid heb hem altijd watten in de oren moeten duwen maar dat werkte niet altijd nu heb ik een pony die kan er ook niet al te best tegen meteen op letten enz en niet meer bij mij zijn

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:20

nou ik gebruik hem dus omdat mijn paard gek wordt van vliegjes bij zijn oren.
en niet omdat ik het zo mooi vind.
maar wat zou je anders moeten gebruiken daar ben ik dan wel benieuwd naar zoals hier wordt geopperd?

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:31

Mijn haflinger rijd ik met oornetje en dat met de reden dat hij dusdanig met zijn hoofd schudt + gespannen is dat hij niet te rijden is zonder oornetje. Met oornetje neemt dit geschud voor 98% af en is hij prima te rijden. Het geschudt met zijn hoofd komt voornamelijk door het geluid dat de vliegen rond zijn hoofd produceren dus onzin? Ja, vast. _O-

Simpie: Geluiddemend betekent dat het geluid DEMT, tuurlijk komt er nog wel geluid doorheen maar dit wordt wel sterk verminderd.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:33

Ik heb er wel een aangeschaft voor de dressuur, maar ik ga hem alleen gebruiken als er veel vliegjes zijn op het concoursterrein.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:34

Sjoef_Habibi schreef:
Simpie: Geluiddemend betekent dat het geluid DEMT, tuurlijk komt er nog wel geluid doorheen maar dit wordt wel sterk verminderd.

Joh! Echt?! :+

wendietjuhhh

Ik vind het eigenlijk wel mooi.... heb er zelf wel eentje maar nog niet uitgeprobeerd.... ik denk dat ik hem met de dressuur ook wel om doe.
Maar als het zo warm is als vandaag doe ik hem niet om gezien het mij wel heel erg lijkt te broeien....

knaasje

Citaat:
Sommigen gebruiken het onder het mom van "geluiddempend", onzin. Geluid komt er gewoon doorheen.

:')
Laatst bijgewerkt door knaasje op 06-06-10 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Heb er zelf bij dit paard nog nooit mee gereden ga ik volgende week maar eens proberen :=

Mer dressuur vind ik het onnodig!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:36

Sjoef_Habibi schreef:
Citaat:
Sommigen gebruiken het onder het mom van "geluiddempend", onzin. Geluid komt er gewoon doorheen.

Doe 'm zelf eens op. 8-)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:48

Simmie schreef:
Doe 'm zelf eens op. 8-)

Nee ik hoef mezelf niet na te gaan oid, ik weet dat het degelijk effect heeft.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:56

Sjoef_Habibi schreef:
Simmie schreef:
Doe 'm zelf eens op. 8-)

Nee ik hoef mezelf niet na te gaan oid, ik weet dat het degelijk effect heeft.

Nou mooi toch? Jij blij en paard blij.
Je hebt er vast ook hele mooie gekleurde bandages, springschoenen en een bijpassend dekje bij.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:29

Tuurlijk, op een dressuurWEDSTRIJD, zie je 't al voor je. _O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:31

Sjoef_Habibi schreef:
Tuurlijk, op een dressuurWEDSTRIJD, zie je 't al voor je. _O-

Met losrijden, zeker wel! }:0

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 23:35

Simmie schreef:
Sommigen gebruiken het onder het mom van "geluiddempend", onzin. Geluid komt er gewoon doorheen. Een heeft je paard last van vliegjes/mugjes in z'n oren dan zijn daar andere speciale echte netjes voor.

Helaas zijn er ook mensen die er een dubbele voering in maken die erg gewatteerd is, of er oordoppen onderstoppen. Idioot gewoon.

Ik vind het met dressuur ook dikke onzin. In het Z pony's lijkt het ineens een hype. Rijden er ineens heel veel mee.

Met springen gebruik ik het nog enkelt, maar zie er weinig toegevoegde waarde in. Met de cross rijd ik Yoeri er wel mee, omdat die een beetje ontspoord als hij er modder/water/vliegjes in krijgt.

Natuurlijk zijn er ook mensen die het wel nodig hebben om een bepaalde reden. Maar dit zijn vaak speciale oornetjes zoals Simmie al aangeeft.

Okky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:08

Ze zeggen dat het geluiddempend is, maar dat is alleen als je ook watten in de oren stopt. maar je kunt het ook tegen de vliegjes doen, aangezien mijn paard helemaal gek word als er een vliieg in de buurt van haar oren zit, maar alsnog rijd ik er niet mee.

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:34

nou ik vind dat het wel kan !!
kijk ik ken een pony en die kan egt niet tegen muziek maar hij rijd wedstrijden waaar WEL muziek is .
en het help in iedergeval een beetje !
En wat zeggen ze altijd ??????????????????? :
BETER IETS DAN NIETS !!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:36

Simmie schreef:
Nou mooi toch? Jij blij en paard blij.
Je hebt er vast ook hele mooie gekleurde bandages, springschoenen en een bijpassend dekje bij.

En waarom doe je daar nu zo sarcastisch over Simmie. Stel DAT ze dat heeft, wat kan jou dat schelen? Wat boeit het jou nu of iemand een groen dekje en rode peesjes uit de kast grist om mee te rijden of volledig assorti met alle toeters en bellen gaat rijden omdat die persoon dat mooi vindt?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:45

Blijkbaar boeit het jou wel zodanig dat je er wat over zegt. Prima hoor. Iedereen recht op vrije meningsuiting.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:58

Tuurlijk maar jij lijkt er wel erg gefrustreerd over te zijn en terwijl ik zeg dat ik een oornetje met een goede reden gebruik waarvan jij best mag vinden dat je denkt dat dit niet werkt, ga jij mij vooroordelen dat ik het doe om alles bijpassend te hebben en dat terwijl ik daar hier heel geen waarden aan hecht maar wat dan nog? Jij frustreert je blijkbaar erg over mensen met bijpassende kleding, dekjes, OORNETJES e.d. en als men een oornetje gebruikt is dit per definitie voor het zogenaamde bijpassende. Juist vandaar heis ik mijn andere pony die het vele malen beter staat ook in een oornetje?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:42

Simmie schreef:
Blijkbaar boeit het jou wel zodanig dat je er wat over zegt. Prima hoor. Iedereen recht op vrije meningsuiting.

mij kan het geen hol schelen waar mensen mee rijden zolang een dier geen pijn lijdt erdoor :)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:30

Wat is nou het probleem van zo'n netje? Als iemand dat leuk vind, laat ze het dan lekker op doen.
Niet elke dressuurjury accepteerd het, hou daar wel even rekening mee.
Bij het springen gebruik ik het alleen als het regent of als er vliegen zitten.
Ook zie ik het probleem van het geluidsdempen niet. Als een paard gestresst raakt van geluid, dan zouden proppen in de oren gewoon toegestaan moeten zijn. In Amerika is het de normaalste zaak van de wereld.