heeft er iemand tips om hem te 'straffen' zodat hij het afleerd, of moet ik hem gewoon laten doen tot hij wat ouder is? groetjes
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heeft er iemand tips om hem te 'straffen' zodat hij het afleerd, of moet ik hem gewoon laten doen tot hij wat ouder is? L0ttt schreef:Persoonlijk zou ik een veulen nooit slaan. Stem verheffen is wel een optie mits der een negatief gevolg aanhangt als hij niet stopt.. Ik duw mijn veulen terug al hij tegen mij aan staat de duwen/ springen. Nu dat nog kan.

Asyaa schreef:Ik zou een veulen liever ook niet slaan (ivm schuwheid en alles) maar ik laat me niet bijten, wat voor paard het ook is.
Heb nooit echt veel problemen gehad met veulens, want ze snapte best goed wat wel en niet kon.

ikdoemaarwat schreef:ik zie hier weer dingen voorbij komen die mijn nekharen doen rijzen
uit je persoonlijke ruimte houden
jong of niet, maar paardentaal kennen ze!
je kan bijv met een leadropen zwiepen zoals een volwassen paard het veulen "wegzwiept"
zo "jaag" je hem uit je persoonlijke ruimte vandaan...

_Ella_ schreef:Asyaa schreef:Ik zou een veulen liever ook niet slaan (ivm schuwheid en alles) maar ik laat me niet bijten, wat voor paard het ook is.
Heb nooit echt veel problemen gehad met veulens, want ze snapte best goed wat wel en niet kon.
een schuw paard sla ik sowieso niet, maar een veulen dat brutaal genoeg is om te bijten kan ook wel een knal verwachten om eerlijk te zijn
jodi schreef:Charlie_P schreef:Ik 'bijt'altijd even flink terug met m'n handen. Werkt meestal prima.
Even lekker knijpen!