Ik zit dus met het probleem dat mijn linkerbeen langer is dan mijn rechterbeen (dit komt niet uit de lucht vallen, is namelijk bevestigd door mijn fysio). Het scheelt alleen minder dan 1 gat van mijn beugelriemen. Het probleem is dus dat ik met rijden, onbewust het zadel scheef trek naar links, waardoor ik altijd scheef kom te zitten.
Nu heb ik al geprobeerd om links met een gat langer te rijden, maar dat zit niet lekker
Ik krijg daardoor kramp in mijn linkerbeen, omdat deze dan te lang zit. Rechts korter is ook geen optie, dat zit ook niet lekker
Gaatjes bijprikken in de stijgbeugelriemen doe ik niet, hierdoor is de kans op scheuren veel groter aangezien de gaten meer bij elkaar komen te liggen, en dat zou ik eeuwig zonde vinden. Nog een bijkomend probleem: ik ben niet de enige die op het zadel zit. Paard wordt gedeeld door mijn zus, moeder en mij. Zodra mijn zus op het zadel stapt, wanneer ik daarvoor er op heb gezeten, voelt zij een soort "bobbel" doordat ik scheef heb gezeten. Nu trekt dat in een aantal minuten wel weer weg, maar om nou de eerste paar minuten oncomfortabel te zitten... Andersom heb ík hier overigens geen last van.
Nu zat ik te denken of ik misschien dikkere of dunnere rubbertjes kon kopen voor in de stijgbeugels, waarmee ik de lengte kan compenseren in één beugel. Enig idee of dit iets kan oplossen?
Meer mensen die met hetzelfde probleem rijden? Hoe lossen jullie het op?
We rijden trouwens op een dressuurzadel.

Dankje
)