verkoper en afspraken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

verkoper en afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 11:11

even in het kort:

Paard gezien, verkoper maandagmiddag gebeld dat ik hem wil hebben.
Verkoper vond het prima mocht hem ophalen.
Kon hem pas 2 dagen later ophalen. (woensdag)
verkoper gaf aan dat ie dan nog 1 dag het paard zou proberen te verkopen als ie dinsdagavond er nog zou zijn was ie voor mij.
Dinsdagavond bel ik. Paard is er nog. Ik geef aan dat ik hem eventueel dezelfde avond nog kan halen.
dat hoeft niet,werd anders zo'n haastwerk.. werd me verzekerd dat ik hem op mijn gemak vandaag zou kunnen ophalen. Ik krijg adres en spreek een tijd af.

Ik regel (huur) trailer, auto, chauffeur, neem vrij van werk en laat mijn vriend ook eerder vrij nemen van werk. Chauffeur moet ook vanalles regelen om met mij mee te kunnen. (kostenplaatje!)

Krijg ik net telefoon (een paar uur voor vertrek) van de wederhelft van verkopende partij.
Paard is verkocht. gisteravond om 23:30 via telefoon.
Ik heb pech. zo is het leven. tot ziens.

Wat nu? wat een naaistreek.. maanden zoek ik naar het perfecte paard, eindelijk vind ik hem.. krijg ik dit.

Kan ik hier iets mee?

kaetifeng

Re: verkoper en afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:14

Tjee, dat is echt zuur!
En als jij nu weer belt en bv bod iets verhoogt, bellen zij dan die kopers weer af ofzo? Wat een rare toestand, niet echt eerlijk...

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 11:17

ik ben ook echt ontzettend boos. of ja eerder teleurgesteld. ik kan wel janken.
ik weet wel dat (de meeste) handelaren eikels zijn, maar dit is toch wel heel erg.

ik ga ook niet meer bieden hoor. we hadden een afspraak. en een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:18

Mondelinge verkoop is ook rechtsgeldig dus dit kunnen ze niet maken. Wat er verder mee te doen alleen weet ik ook niet :')

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:18

Dit is zeker een naaistreek. Vind het ook niet echt sportief dat de eigenaar het paard in eerste instantie niet even 2 daagjes voor je vast wilde houden. Maar het werd wel genoemd en dan kun je akkoord gaan of niet. Er werd gezegd aan de tel. dat het paard voor jou was, dit is dus abnormaal.

Zei de eigenaar nog hoeveel er boven jouw bedrag was geboden voor het paard?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:20

Welkom in de duistere wereld van de handel.
Jammer van je paardje, maar misschien was er wel wat anders aan de hand. Niemand koopt nl. een paard alleen telefonisch en zeke rnit om 23.30 uur.

Ik zou op zijn minst even een briefje sturen waarin je aangeeft dat jullie een overeenkomst hadden op die en die voorwaarden. Dat zij deze niet is nagekomen en jij nu nakoming van deze overeenkomst vraagt. Als je dit aangetekend doet dan maakt het meer indruk. Geef ook aan dat je anders de rechtbijstandverzekering inschakelt en dat je kostan a x bedrag tot op heden gemaakt hebt.

Kans op slagen is niet zo groot.

Ps ik heb ook eens meegemaakt dat verkoper niet kwam opdagen bij keuring, had avond ervoor mailtje gestuurd dat er droes op stal was en paard toch al eerder op de foto's gezet bleek te zijn en niet goed was.
Daar was ik al bang voor en daarom had ik ook gezegd dat zij hem moest brengen (en dus ook moeite/tijd/geld meost investeren voor die keuring).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:28

Dat is echt een naaierstreek.
Als je dingen hebt afgesproken (ook mondeling) zijn deze rechtsgeldig.
Alleen is dit moeilijker te bewijzen.

Ik zou inderdaad ook nog eens een brief schrijven en daarin ook de gemaakte kosten etc vermelden en declareren.

Staat het paard ver bij je vandaan?
Anders zou ik er ook nog eens langsrijden (niet alleen gaan), en neem desnoods een voicerecorder mee.

Helaas zijn mensen in deze tijd zo.
Had laatst een tuinhuis/prieel gekocht. Prijs afgesproken en ik zou de volgende dag terugbellen met de exacte dag dat we hem kwamen afbreken.
Meld die vent me doodleuk dat die 'm ook maar even aan een ander had verkocht.
Diegene bleek hoger dan zijn vraagprijs te hebben geboden :(

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:34

mellamoshan schreef:
Mondelinge verkoop is ook rechtsgeldig dus dit kunnen ze niet maken. Wat er verder mee te doen alleen weet ik ook niet :')

:j alleen moeilijk om stappen te ondernemen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:36

Ja precies, dat is het lastige, want bewijs het maar...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:31

Ik zou er in ieder geval een aangetekende brief aan wagen, met hierin opgenomen dat je flink kosten hebt gemaakt en deze vergoedt wilt hebben. Bij geen reactie binnen 10 dagen, dreigen (in dezelfde brief) dat je je rechtsbijstand (heb je die niet, gewoon bluffen), inschakelt en dat je deze brief ook op hun advies geschreven hebt. Iets in die trend. Mss schrikken ze wel en maken ze een bedrag aan je over zodat je tenminste je onkosten terug hebt. Niet geschoten is altijd mis toch?

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:35

wat een verrekte naaistreek
misschien was het zo dat ze hem al mondeling aan die anderen verkocht hadden en jou gewoon ook maar hadden laten komen voor als die anderen hem toch niet wilden
maar ik vind het echt heel zuur voor je

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:58

Hmm ik denk dat het toch wel een zekere mate van bewijs vormt dat je alles (aantoonbaar!) al had geregeld om t paard op te halen... Geen mens dat bij zn volle verstand is zou dat doen als er geen afspraak over de koop is gemaakt :P
K ga sowieso mee met jury... Aangetekende brief opmaken enz... Wat je ermee zal bereiken weet k ook niet echt, maar al was het alleen al voor je gemoedsrust :)

Wel echt heel erg rot van die mensen dat ze je dat flikken!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:39

begrijp ik nu goed dat je een paard ongezien wilde kopen?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:45

wij hebben dit ook meegemaakt..we wouden een paardje kopen voor mijn zus...
bij paardje wezen kijken...en wouden dus graag nog een keer kijken...we waren eigenlijk wel al van plan om hem te kopen...
maarjah volgende dag kon de vrouw niet en de dag erna lukte ook niet...dus we zouden op woensdagavond weer daar heen gaan...we vroegen nog aan de vrouw of ze tussendoor nog kijkers kreeg..en hier zei ze nee op...
kregen we woensdags telefoontje, paard verkocht..! :(

mijn vader had wel over vraagprijs heen geboden maar dat hielp natuurlijk niet

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:07

Ik houd geen paard vast als ik een paard te koop heb staan, bedenktijd is prima, geen probleem mee, maar komt er een ander is hij verkocht.
Heb ik al afspraken staan vermeld ik dat, en met de mensen waar ik afspraken mee maak vraag ik een telefoonnummer en vertel ze dat er andere kijkers zijn.

Dit vind ik een n**istreek, verkocht is verkocht.
Moet er wel bij vertellen dat ik ook nog steeds op kopers wacht en op kijkers, die gewoon niet op komen dagen en venmin het fatsoen hebben te bellen dat ze niet meer komen.

en lees in hte verhaal dat Ts het paard telefonisch heeft gekocht zonder het dier te zien.

en verder zou ik er geen energie meer insteken, heeft helemaal geen meerwaarde.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:27

Ik vind het sowiezo al vreemd dat jij op maandag zegt dat je hem wilt hebben (dan heb je dus een koopovereenkomst, ookal is er nog niet betaald) dat hij dan op dinsdag nog gaat proberen hem te verkopen, omdat je hem woensdag pas kunt halen. Bij zo'n mededeling zouden bij mij de alarmbellen al rinkelen, heb je daar dan niks van gezegd?

Je hebt gewoon een koop gesloten, maar ik denk dat het lastig wordt om dingen te bewijzen, omdat het allemaal mondeling is gebeurd.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:26

je kunt er gewoon heen gaan en proberen of je het paard alsnog mee kan krijgen. Maar of je dat risico moet nemen? Wettelijk gezien sta je in je recht, maar zie dat eerst maar eens te krijgen. Echt een hele rare verkoper hoor, jij koopt maandagavond telefonsch een paard en dan wil de verkoper hem niet vast houden voor jou? Maar een ander koopt, een dag later telefonsch hetzelfde paard en dan is het wel verkocht??? Echt een gore rotstreek van de verkoper.
@Alane & felicity: Topic begint met "paard gezien" Het is dus duidelijk dat ze het paard wel heeft gezien.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:41

Welkom in de paardenhandel en wandel... |(

Persoonlijk denk ik dat je heel blij moet zijn dat je het paard niet gekocht hebt. Ik kan niet uit je verhaal opmaken of je hem ook zou laten keuren etc en of je een verkoopcontract zou laten maken.
Maar als deze persoon al op deze manier handelt en het paard zou blijken bij keuring niet goed te zijn dan zou het wel eens een heel gevecht kunnen worden om het paard weer terug te brengen.

En of hij het perfecte paard zou zijn, tja, dat zul je nooit weten, misschien was hij je wel niet gegund....

Ik was denk ik toch daarheen gereden om paard te gaan halen, je had m tenslotte al gekocht, lijkt me sterk dat ie ook al was opgehaald.... dan had die andere koper een probleem gehad.... :)
maar goed, het is gebeurd en ben bang dat je er niks meer aan kunt doen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 12:00

cissy schreef:
Welkom in de paardenhandel en wandel... |(

Persoonlijk denk ik dat je heel blij moet zijn dat je het paard niet gekocht hebt. Ik kan niet uit je verhaal opmaken of je hem ook zou laten keuren etc en of je een verkoopcontract zou laten maken.
Maar als deze persoon al op deze manier handelt en het paard zou blijken bij keuring niet goed te zijn dan zou het wel eens een heel gevecht kunnen worden om het paard weer terug te brengen.

En of hij het perfecte paard zou zijn, tja, dat zul je nooit weten, misschien was hij je wel niet gegund....

Ik was denk ik toch daarheen gereden om paard te gaan halen, je had m tenslotte al gekocht, lijkt me sterk dat ie ook al was opgehaald.... dan had die andere koper een probleem gehad.... :)
maar goed, het is gebeurd en ben bang dat je er niks meer aan kunt doen.

hij was al gekeurd, zowel röntgenologisch als klinisch. Ik had nog contact gehad met mijn dierenarts om de keuringsresultaten te bespreken. en die gaf me groen licht.
Wou hem thuis toch nog klinisch laten keuren.

verder is het gebeurd en hoe boos en teleurgesteld ik ook ben, kan er niks meer aan veranderen.

iedereen dank voor jullie reacties!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:10

Dit heb ik kortgeleden ook nog mee gemaakt. We hadden een mooi paardje op het oog. Gebeld, er zou al een hoop interesse voor zijn, maar als wij hem de volgende dag op zouden komen halen, was hij voor ons, want ze had zó'n goed gevoel bij ons en het paard moest absoluut op een goede plek terecht komen....yeah right). Alles geregeld, en we zouden het doen, de afspraak was dus gemaakt.

Kregen we later die dag een mail dat er toch iemand was, die die avond zou komen kijken en als het beviel, zou diegene het paard meenemen. Die zal wel meer geboden hebben dan wij....

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:35

mag ik van je weten wie de verkoper was? mag via pb..
en idd wat een mega n**istreek

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:50

En dat is nu ook precies de reden waarom ik geen enkel paard koop zonder aanbetaling die op papier staat, maar er ook geen verkoop zonder aanbetaling. Overigens laat ik geen andere kopers voorgaan, bij mij is het wie het eerst belt, is ook degene die het eerst aan de beurt is voor een bod te doen. Dan kunnen anderen wel tussendoor komen kijken, maar die krijgen van te voren te horen dat ze niet de eersten zijn voor een bod uit te brengen, en die laat ik ook geen bod uitbrengen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:57

Wij hebben het laast helaas ook mee gemaakt...
Wij waren al wezen kijken en zouden het thuis nog eens goed doorspreken.
Besloten hem te kopen en we zijn langs gegaan. Hij zou daar nog een maand in pension blijven staan (manege). Maar moest even met haar man overleggen betreft de prijs voor stalling. Dit was trouwens op vrijdagmiddag (koop gesloten).
Maar omdat hun druk waren voor maandag (2e pinkersterdag) erna afgesproken om het verder te bespreken. De jaarling was voor ons. Ik wilde hem gelijk al betalen, maar ze vertrouwde mij (heb daar zelf jaren gereden).
Kids waren super blij, want waren helemaal verliefd op hem...

Komen we maandag beessie weg! Gewoon verkocht!
Jee wat was ik boos! Vooral voor de kids vond ik het super erg. de oudste stond erbij met z'n koffer met borstels........

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 10:02

Neonlight schreef:
En dat is nu ook precies de reden waarom ik geen enkel paard koop zonder aanbetaling die op papier staat, maar er ook geen verkoop zonder aanbetaling. Overigens laat ik geen andere kopers voorgaan, bij mij is het wie het eerst belt, is ook degene die het eerst aan de beurt is voor een bod te doen. Dan kunnen anderen wel tussendoor komen kijken, maar die krijgen van te voren te horen dat ze niet de eersten zijn voor een bod uit te brengen, en die laat ik ook geen bod uitbrengen.

En dat doe ik jusit weer niet.... ik zit nu nog op een koper te wachten die het paard ozo graag wilde hebben, afspraak gemaakt om op te halen.. ze had paard gezien, uitgeprobeerd, is naar huis gegaan, belt op dat de koop doorging en zou daags later paard ophalen.. Ben ik blij dat ik andere kijkers heb laten komen...
Wat ik NIET doe is kopers tegen elkaar uitspelen qua prijs.... paard vast houden vanwege overleg (overleg prima maar verkocht is verkocht)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:27

Maar bij een aanbetaling komen ze meeste kans echt wel ophalen. ;) Daarom ook die aanbetaling. :)