Verzoek namens mijn zwager...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Verzoek namens mijn zwager...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 21:16

... En namens alle andere hardlopers/wielrenners/skaters vermoed ik :+

"Of we onze stront willen opruimen!!!"

Toen ik naar stal ging kreeg ik deze opmerking naar mijn hoofd en of ik het even levensgroot op het mededelingenbord wou schrijven.
En och, als ik dan toch paardrijdend Nederland aan moet spreken, kan ik het net zo goed op bokt gooien ;-)

Mijn zwager stoort zich dus vreselijk aan 'onze' mest midden op de weg, en volgens hem is er bijna niet omheen te lopen/rijden omdat een meter verder de volgende hoop ligt. Ikzelf gok dat dat dan weer lichtelijk overdreven is... Bovendien - aldus mijn zwager - staan de paarden niet eens stil, maar ligt zo'n hoop mest meterslang verspreid.
"Kun je dan niet gewoon even de berm in sturen?" Vond ik dan wel een redelijke suggestie van hem, ik zie mezelf (en anderen) namelijk nog niet met bezem en schep terugrijden om mest te gaan ruimen :+

Ikzelf vind paardenmest op de weg niet bijzonder storend, maar bij deze heb ik in elk geval zijn frustratie voor jullie voeten gegooid, en niet alleen die van hem denk ik zomaar ;-)

capopjekop

Re: Verzoek namens mijn zwager...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:18

Ik vind het ook niet heel storend, maar als mijn paard heeft gepoept dan schuif ik het in de berm of als ik in het dorp rijd in de goot. Wel zo netjes.

Als nu ook nog alle hondenbezitters hun hond niet op de stoep laten poepen dan zou het helemaal goed zijn :D Maar ik kan me wel indenken dat het voor niet paardenliefhebbers niet lekker is zo'n grote paardendrol op de straat.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:18

Hmz, voor een skater of hardloper kan ik me de irritatie inderdaad wel voorstellen ja hihi...toch wel rottig als er echt veel ligt.

Ik rijd eigenlijk bijna nooit buiten, maar volgens mij is het een kleine moeite om even in de berm te 'parkeren' ?

Vind het wel een hele slimme opmerking voor iemand die (denk ik) niet zo heel veel van paarden weet verder!

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:19

ik snap het wel. vind het zelf ook altijd erg vervelend, maar ik heb geluk die van mij poepen nooit tijdens het rijden :D

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:20

Schop het altijd even in de goot of in de berm. Is niet voor iedere weggebruiker fijn die mest..

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:20

Ik vind het ook vies en storend maar moet bekennen dat die van mij een uurtje geleden ook netjes aan de rand van de weg een poepje van 2 meter heeft gedaan.. Gelukkig woon ik buitenaf en rijden de boeren het wel plat met de trekker.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:21

Zit absoluut wat in, het is ook irritant als er allemaal hopen mest op de weg liggen! Ik ben er zelfs zo fanatiek op geweest op mijn ene paard, dat ie nu uit zichzelf direct richting berm wandelt als ie moet mesten :D Mocht ik door het dorp rijden en hij mest, spring ik er altijd vanaf en schuif ik het in de goot - iedereen blij, geen klachten en geen restrictie van de gemeente dat ik dadelijk met een soort megagrote hondenpoepzak moet rondrijden :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:22

ik schop het alltijd aan de kant.

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:23

Met uitzondering van het weideseizoen staan de paarden van mijn ouders aan huis binnen de bebouwde kom. Als ze buiten rijden en een van de paarden mest op straat dan gaat mijn pa na thuiskomst met de fiets terug om het op te ruimen.
Ik vind het wel netjes, zo heeft niemand last van jouw hobby.
In de berm sturen is ook een oplossing, zolang de verkeerssituatie dat ook toelaat. Veiligheid voor alles, maar als een wielrenner uitglijdt over platgereden mest is dat ook onveilig...

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:04

ik stoor me er soms wel aan. Als er een berm is ga in de berm lopen. Is deze er niet en ligt het buiten de bebouwde kom jammer dan.

Maar in de bebouwde kom ga ik terug om het op te ruimen. Maar ga zelden de bebouwde kom in

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:07

Bij ons op dorp hebben ze daar een oplossing voor gevonden....de poepzak! :+
Verplicht onder de staart van je paard te binden zodat de mest netjes wordt opgevangen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:11

Ik stoor me er niet aan. Ook niet als ik er zelf bijna door heen rijdt.

Maar nu we het er toch over hebben, ik stoor me aan wielrenners. Geen onvriendelijker soort weggebruiker naar paard en ruiter toe dan de wielrenner. Schelden, schreeuwen en gevaarlijk snel langs je heen razen... Ook zonder paard, kunnen ze zich heel moeilijk aardig opstellen en komt het getier al snel om de hoek als je niet rap genoeg opzij gaat. Fijn dat ik dat ook even heb kunnen melden :)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:14

Ik kan het best snappen dat mensen zich daar aan ergeren. Ik erger me bijv aan hondenstront op de stoep en dat is bijna hetzelfde :7

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:24

Bramasole schreef:
Ik stoor me er niet aan. Ook niet als ik er zelf bijna door heen rijdt.

Maar nu we het er toch over hebben, ik stoor me aan wielrenners. Geen onvriendelijker soort weggebruiker naar paard en ruiter toe dan de wielrenner. Schelden, schreeuwen en gevaarlijk snel langs je heen razen... Ook zonder paard, kunnen ze zich heel moeilijk aardig opstellen en komt het getier al snel om de hoek als je niet rap genoeg opzij gaat. Fijn dat ik dat ook even heb kunnen melden :)

Heb het toevallig erover gehad met een "wielrenner" en die besefte niet dat paarden zo konden schrikken van hun. Heb het hem goed duidelijk gemaakt

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:25

probeer het zelf altijd zoveel mogelijk te voorkomen door in de berm te laten mesten, maaarrrrrrr......
met een beetje begrip voor elkaar kan iedereen heerlijk sporten, recreëeren in ons mooie land. Met wielrenners/skaters hebben mijn paard en ik ook wel wat minder leuke ervaringen. Een beetje begrip voor elkaar doet wonderen!

Nog een tipje voor wielrenner/skaters/hardlopers als je een paard van de achterkant nadert: laat horen dat je eraan komt, dat voorkomt schrikken en wielrenners hou niet de pedalen stil, dat gerammel van de ketting is ook niet echt handig ;)
Enjoy!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:26

Ach, het is maar waar je je druk om maakt :D;)

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:30

Ik kan het alleen maar eens zijn met je zwager. Ik erger mezelf er ook aan zelf zorg ik ervoor dat paard het in de berm doet of ik ruim het op. Aangezien ik over het fietspad rijd met een scooter nou heerlijk hoor door de paardenstront jippie. En hardlopend kom ik het ook regelmatig tegen, wat is de moeite nou om er voor te zorgen dat het niet midden in de weg ligt...

Unicorn07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:57

Ja t kan weleens vervelend zijn idd. Probeer t ook wel op een redelijke plaats te parkeren als het mogelijk is. Als ik erop zit poept ze gelukkig weinig. De Haf poept wel heel vaak... Op mn paard stap ik altijd op met een krukje dus kan er onderweg niet zo makkelijk op en af. Ben weleens terug gegaan om op te ruimen toen hetop en erg vervelende plek lag, maar soms is t wel lastig. Kan me ook wel voorstellen dat mensen zich er soms aan ergeren, al heb je ook mensen die overdrijven...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:39

Gelukkig rijdt ik (bijna) altijd buiten de bebouwde kom, dus maar zeer weinig mensen kunnen zich storen aan de poep van mijn paard ;)

Over wielrenners gesproken: mijn vader is één vd weinige wielrenners die een bel op zijn fiets heeft zitten. Zijn "ploeg" (lees: als-het-mooi-weer-is-fietsclubje) past zich ook netjes aan als ze een paard moeten passeren. Je hoort dan dat ze naar elkaar doorroepen dat ze een paard naderen en snelheid wordt meestal aangepast.

Maargoed, als iedereen zich gewoon aan de verkeersregels houdt, en iedereen een beetje sociaal doet naar elkaar, dan wordt het al snel een stuk veiliger en leuker om aan het verkeer deel te nemen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 01:28

Mijn paard poept ook liever in de berm.

Maar wielrenners.... daar kan ik ook nog wel eens een boekje over opentrekken. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 01:53

Ik zal (niet dat mijn paard poept op straat, heb haar daar iig nog niet op kunnen betrappen in die vier jaar dat ik haar nu heb maar het gaat om het statement :') )d e poep van straat halen de dag dat de wielrenners op het fietspad gaan fietsen ipv op de autoweg of je op zijn minst doorlaten. :j
Kan er van doodvallen dat ze niet effe achter elkaar gaan fietsen zodat je kan passeren.. Dus zo lang zij zich niet aan de verkeersregels houden kunnen ze maar beter uit kijken voor de poep }:) (die mijn paard niet achterlaat, stomme trut poept liever in haar pas schoongemaakte stal bij thuiskomst. Ik zou soms zweren dat ze het op houd>;) )

Zo, bij deze mijn frustratie er uit :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 03:07

Maar dan straf je veel mensen voor de fouten die een minderheid maakt moest je paard wel op straat ontlasten.
Is dat niet beetje krom?
Paardenpoep is in het verleden al verantwoordelijk geweest voor ongelukken bij normale tot trage snelheid.
Als je zoiets kan voorkomen, des te beter toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 03:14

Als je het op mij hebt: Een minderheid? Jemig... Ik woon in een gebied waar je heel lekker kan wielrennen (fijne straten die niet opgebroken liggen en vrij landelijk ivm de boeren die hier zitten dus veel weides enz en niet al te veel verkeer) dus ik kom dagelijks hele groepen tegen... Heb tot nu toe welgeteld 1 wielrenner op het fietspad weten fietsen en toen was het donker en hij had geen licht dus ik vermoed dat ie vooral op het fietspad ging om niet omgeknalt te worden omdat hij pas zichtbaar werd in je koplampen.. (hij had geen fluo of niks aan en nog donker gekleed ook :+) Khad nog willen stoppen om m het lichtje dat ik standaard in mijn auto heb liggen te geven maar heb dat bij nader in zien toch maar niet gedaan :') Denk dat ik de bewuste man de stuipen op het lijf had gejaagd als ik op dat uur gestopt was voor 'm :')

Dus ze zitten al in een gebied waar ze maar zelden aan de kant hoeven... En voor die ene auto die ze dan tegen komen zijn ze nog te mottig om effe achter elkaar te gaan rijden :n Soms is het zo erg dat als je ze moet kruisen, ze je haast de gracht in douwen. >;)

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:57

Ik heb een opgevoed paard :j
Als we op het fietspad lopen, aan de rechterkant, en hij moet ineens poepen... Dan draait hij zijn kont naar de berm en doet daar zijn boodschap! Wel lastig als we eens aan de linkerkant van het fietspad lopen (als rijmaatje daar in de berm loopt bijv.), want hij draait zijn kont alleen naar rechts :+

Maar ik kan me er ook niet zo druk over maken. Krijg vaak genoeg naar me hoofd geslingerd dat er ook een ruiterpad ligt als ik op het fietspad stap. Maar als je dan vervolgens eens op het ruiterpad rijdt en je moet je galop afbreken omdat een wandelaar met hond je tegemoet komt?! Tjah...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:13

En als de gemeente er nou ook nog voor zorgt dat de ruiterpaden er zo bijliggen dat niet het gemiddelde paard een kans heeft op een blessure, dan zullen de ruiters er misschien ook nog meer gebruik van maken ;)

Overigens ligt er bij ons geen ruiterpad, dus moet het bij de berm houden. Maar als de berm helemaal kapot is gereden door boeren, of zo hoog begroeid dat hij 5 weken geleden al wel eens gemaaid had moeten worden, dan ga ik daar ook niet in rijden met mijn paard.