bij buitenrit zetten jullie de trailer dan op slot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimJenda

bij buitenrit zetten jullie de trailer dan op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:12

Morgenavond ga ik met een vriendin een strandrit maken. Mar nu vroeg ik me af, hoe doen jullie dat dan met de trailer?

Laten jullie hem aan de auto vast gekoppeld zitten of is het beter om de trailer los te koppelen en op slot te zetten?

Want anders zou toch iedereen de trailer los kunnen maken en mee kunnen nemen?

Had er zelf nooit bij stil gestaan, is namelijk de eerste keer dat ik zelf op stap ga en de trailer dan onbeheerd achter laat.

zap

Re: bij buitenrit zetten jullie de trailer dan op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:14

Wij laten het eigenlijk altijd zo staan. En als we het niet vertrouwen zetten we er een auto vlak achter/naast (voor het idee). Maar we hebben hem eigenlijk nog nooit afgekoppeld en op slot gedaan.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:15

Normaal op wedstrijden en les laat ik hem aangekoppeld zitten.

Tijdens een lange periode met de trailer lang uit zicht, koppel ik hem af en gebruik ik een los stevig hangslot.

Echter moet er wel heel toevallig net iemand langs komen met auto en aanhanger en intresse in een paardentrailer, op het moment dat jij net je trailer achterlaat ;)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:15

Gewoon op het trailerslot, we laten hem altijd aangekoppeld staan.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:16

nooit bij nagedacht, maar kan het trailer slot erop als de trailer nog aangekoppeld staat dan?

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:17

Als ik ergens heen ga op buitenrit, dan laat ik hem aangekoppeld en doe ik mijn trailerslot erom heen. Ik heb er een die je ook over de koppeling heen kan doen als de trailer aangekoppeld is.
Je moet er alleen wel om denken dat je het slot eraf haalt voordat je weer op pad gaat, want je mag niet met een slot er op rijden geloof ik.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:17

Je hebt speciale sloten die je er overheen doen zeg maar....
Ik persoonlijk zou er altijd een slot op doen als je weg bent.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:20

ik vind het ook geen veilig en gerust idee dat de trailer zonder slot staat. Ga proberen of ik hem op slot kan zetten als hij aangekoppeld staat (heb niet zo'n slot dat erover heen gaat, maar eronder door, soort hangslot) en anders koppel ik hem wel even los en slot eraan. Lijkt me erg naar als je terug komt en de trailer is wel weg.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:23

Bij mij gaat de trailer op slot als deze nog is aangekoppeld achter de auto. Er worden op die manier genoeg trailers gestolen!
Je zal maar terug komen na een heerlijke rit en alleen je auto staat er nog...
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 26-05-10 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:25

mijn trailer zit altijd op slot. slot gaat er alleen af bij het aan en afkoppelen. heb ook een erg makkelijk slot wat niet rammelt ofzo. maar als trailer ergens staat blijft hij achter de auto en zit ook meteen op slot

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:57

Biskwie schreef:
Echter moet er wel heel toevallig net iemand langs komen met auto en aanhanger en intresse in een paardentrailer, op het moment dat jij net je trailer achterlaat ;)

Juist op wedstrijden valt het niet op als er af en aan gereden wordt met trailers.
Sommige merken trailers zijn erg in trek bij het dievengilde. Bij sommige trailers wordt ook alleen het plaatje gestolen die dan weer op een bijpassende gestolen trailer wordt gemonteerd...
Hier in de bossen is het vaak stil en enorm uitgestrekt. Heb gehoord dat het al eens is gebeurd dat diegene terug kwam en dat de trailer foetsie was..

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:48

ik heb ook zo'n slot dat je er op kunt doen als trailer aangekoppeld staat! vind ik handiger want anders moet je hem helemaal loskoppelen. Alleen moet je niet vergeten om hem van het slot te halen voor je gaat rijden want dat is gevaarlijk!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:49

Wij zetten hem altijd op slot als hij nog aan de auto gekoppeld staat. Kunnen ze hem niet mee nemen.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 08:57

ik ga vanavond proberen om ik de trailer met mijn slot ook aangekoppeld op slot kan zetten, en anders ga ik ook op zoek naar een slot waarmee dat wel kan, is wel zo handig en veilig!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:57

Geen trialer, wel aanhanger. Maar hetzelfde systeem.

Wij hebben zo'n soort metalen bak die je over de dissel en de aankoppeling doet. Onderaan een pin er door en daar een slot aan. Zo kan je aangekoppeld de boel laten staan.
Volgens mij zijn die gewoon standaard te koop bij leveranciers van aanhangers en trailers.

Het klopt dat je hier niet mee mag rijden. Dus wel loshalen voordat je weer weg gaat.

Ik zou iig de trailer op slot zetten. Kan het niet aangekoppeld dan loskoppelen en op slot. Je moet er maar staan zonder trailer als je terug komt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:59

wij hebben eenzelfde slot, dat om de koppeling heen gaat, als de trailer aangekoppeld staat. Wij hebben ook nog voorop een koets staan, die staat ook met sloten vast aan de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:00

Wij laten hem er altijd aanhangen. Maar het maakt ook verschil wat voor trailer je heb. Wij hebben namelijk een oudere.. niemand die dat ding weg gaat halen.. Maar heb je zo; 5000-10000 euro trailer zou ik er zeker een slot op hangen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:38

ik laat de trailer ook altijd achter de auto zitten en zet m dan op slot, dit is mijn slot.
Afbeelding

Het rode driehoekje zit aan een hard plastic balletje die je in de koppeling kunt doen als je de trailer los hebt staan, om te voorkomen dat ze m aanhaken met een pin en dan wegrijden.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 11:59

Cissy: ik heb hetzelfde systeem slot als jou, ook aan de onderkant met een trailer hangslot. Ga vanavond gelijk proberen of ik hem zo ook aangekoppeld op slot kan zetten, bedankt voor de duidelijke foto!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:39

zelfs als de trailer aangekoppeld is zit er bij mij een slot om, ook tijdens het rijden!

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 13:15

quibje schreef:
zelfs als de trailer aangekoppeld is zit er bij mij een slot om, ook tijdens het rijden!

maar er staat wel meerdere keren geschreven dat dat niet mag. Ik weet het zelf niet?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:19

Het heeft met veiligheid te maken dat het niet verstandig is om je trailer op slot aan de auto te hebben als er wat gebeurt. Als de trailer niet loskomt van de auto bij een ongeluk kan het wel eens hele grote gevolgen hebben.
Het hangt er ook vanaf wat voor slot je op de trailer hebt, mijn slot kan wel tijdens het rijden evt op slot blijven omdat de kogel van de auto vrijelijk kan draaien in het slot. Je hebt ook sloten die de draaicirkel van de auto in de weg zitten en dan kom je niet zo netjes de bocht om :)
Ik hou m niet tijdens het rijden op slot maar het kan geen kwaad als ik het eens mocht vergeten, verstandig is anders, maar goed...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:41

ik heb deze: http://www.caravanservice-ouwerkerk.nl/ ... f8d058e795

bevalt uitstekend, zit nooit in de weg, ook niet als ie gewoon achter de auto hangt. mijn trailer staat altijd op slot, ook achter de auto al is het maar een kort ritje.
ik heb er ook zo'n rood balletje aan een driehoek bij die ik er meteen in doe als ie "op stal" gaat

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 14:24

dat rode balletje en die driehoek is wel heel handig, had dat nog nooit gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:29

Goed topic, ik moet zeggen dat ik em nooit op slot zet maar een beetje handig iemand koppelt natuurlijk zo af van de auto om de trailer aan een andere auto aan te koppelen... Laatst is toevallig de trailer van een bekende westernruiter gejat van het wedstrijdterrein. Dat lijkt me echt vreselijk!