Zwemmen met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amber_1993

Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 17:25

Hallo,

Ik zoek al een tijdje naar een plek waar je zowel in de winter als in de zomer kunt zwemmen met je paard.
Ik woon in Zoetermeer en het liefste is het ergens binnen een half uurtje rijden (met de auto).
(zoetermeer ligt in het westen;))

Hebben vandaag 3 kwartier rondgelopen op de vlietlanden omdat daar een plaats zou zijn waar je kon zwemmen maar we kwamen uit bij een mini stukje waar vissers zaten en een hoop stenen, niet echt een aanrader dus :Y)

Alvast bedankt!!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:27

In de winter zwemmen? Dat lijkt me niet zo verstandig of het moet binnen zijn.

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 17:28

PBA_ schreef:
In de winter zwemmen? Dat lijkt me niet zo verstandig of het moet binnen zijn.

Nee ik bedoel juist de zomer :Y) ZOWEL in de winter als in de zomer. Dus niet alleen in de winter (dat is vaak het geval) Bij ons kun je op een hoop plekken zwemmen, maar alleen in de winter en dat is idd niet zo handigl;)

bijv. ook het strand op scheveningen, mag je alleen op in de winter ;)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:32

amber_1993 schreef:
Hallo,

Ik zoek al een tijdje naar een plek waar je zowel in de winter als in de zomer kunt zwemmen met je paard.
Ik woon in Zoetermeer en het liefste is het ergens binnen een half uurtje rijden (met de auto).

Hebben vandaag 3 kwartier rondgelopen op de vlietlanden omdat daar een plaats zou zijn waar je kon zwemmen maar we kwamen uit bij een mini stukje waar vissers zaten en een hoop stenen, niet echt een aanrader dus :Y)

Alvast bedankt!!

In spaarnwoude heb je in beide gedeeltes (ene kant in Velsen Zuid andere kant is Spaarndam) doorwaadbare plaatsen, nu weet ik van SPaarnwoude Velsen Zuid, dat je daar ok dieper kunt met je paard (ruiterpad loopt door het water , wat een soort inhammetje is, maar je kan dna ook het diepere gedeelte in.) zolang je paard niet bang is voor kano's en waterfietsen bootjes, kan je daar prima afkoelen in de zomer.
Voor zover ik weet is Zoetermeer niet afgrijselijk ver weg.. of het half uurtje met auto is weet ik alleen ook niet, ff routeplannen ;)

PBA_

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:35

Ik snap hem, dat je dus het gehele jaar door er mag komen of niet.

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 17:35

Bon_Bon schreef:
amber_1993 schreef:
Hallo,

Alvast bedankt!!

In spaarnwoude heb je in beide gedeeltes (ene kant in Velsen Zuid andere kant is Spaarndam) doorwaadbare plaatsen, nu weet ik van SPaarnwoude Velsen Zuid, dat je daar ok dieper kunt met je paard (ruiterpad loopt door het water , wat een soort inhammetje is, maar je kan dna ook het diepere gedeelte in.) zolang je paard niet bang is voor kano's en waterfietsen bootjes, kan je daar prima afkoelen in de zomer.
Voor zover ik weet is Zoetermeer niet afgrijselijk ver weg.. of het half uurtje met auto is weet ik alleen ook niet, ff routeplannen ;)

Tx, k ga even kijken!!

@PBA_ ja dat bedoel ik;)

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 17:38

Het is 46 minuten, beetje ver dus;)
Leuk om een hele dag voor uit te trekken, maar daar is ook alles mee gezegd.. Toch bedankt!!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:50

vanaf zeven uur savonds mag je in kijkduin het strand op.
Al schijn je toch echt in de vlietlanden te kunnen zwemmen, ik kan je alleen niet vertellen waar.
en anders kom je naar de lier. Bij het kraaiennest kan je super zwemmrn met je paard, het strandje loopt heel gelijdelijk af. Fotos van daar staan in mijn profiel. Met dit weer ben ik er bijna dagelijs,helemaal top!

Veel plezier!

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 17:54

zodiacje schreef:
vanaf zeven uur savonds mag je in kijkduin het strand op.
Al schijn je toch echt in de vlietlanden te kunnen zwemmen, ik kan je alleen niet vertellen waar.
en anders kom je naar de lier. Bij het kraaiennest kan je super zwemmrn met je paard, het strandje loopt heel gelijdelijk af. Fotos van daar staan in mijn profiel. Met dit weer ben ik er bijna dagelijs,helemaal top!

Veel plezier!

Ja ik weet dat je bij kijkduin vanaf zeven uur er op kan, maar dat is zo laat :Y)
Ik was er ook heilig van overtuigd maar we kwamen echt op een rot stukkie terecht :+ Hebben het zelfs nog aan 2 agenten te paard gevraagd maar zelfs die wisten het niet.
Ga de lier even opzoeken, bedankt!!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:57

Je hebt boeken bij de ANWB waar je kan lezen waar je honden mag uitlaten en wanneer. Vaak zijn dat ook de plekken waar paarden mogen komen. In deze boeken staan de openingsseizoenen in en de tijdstippen wanneer je terecht kan.
Misschien een idee om even bij de ANWB binnen te lopen en jouw provincie op te zoeken?
Of gewoon het boek kopen :+
Het heet iets van: "Op reis met uw hond".
Staan ook heleboel andere leuke dingen in het boek :j

Of misschien op de website: http://www.paardentoerisme.nl ???

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:59

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 18:03

VDB schreef:
Kan je hier wat mee?
Heb zelf niet gelezen - geen zin :+ ;)
http://www.paardentoerisme.nl/?menu=9&submenu=70

ik had eigenlijk gehoopt dat jullie wel een paar plekken wisten :+

En over die site..., tsja alleen katwijk staat er in, maar das alleen na zeven uur en dat vind ik een beetje laat om 'even' te doen.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:31

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 18:35

mandy4411

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:50

uhm de wollebrand?

nalaenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:53

zwemmen met je paard.. hihi.. mocht ik willen.. die van mij neemt al een noodsprong over een plasje water.. stel je voor dat je voeten nat worden :)
maar in het amsterdamse bos zit een vennetje dat is niet heel diep,dus niet echt zwemwater maar je staat wel tot de buik in het water..

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:12

Dat doet de mijne ook nalaenos maar als het erg warm is willen veel vanzelf wel.
Daarnaast kan het ook helpen om ernaast te gaan. De mijne gaat de eerste keer ook niet onder de man, eh vrouw, het water in.

amber_1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:34

Mijn paard vind het heerlijk om te zwemmen, maar we kunnen het nu alleen 'stiekem' doen in een meer bij ons in de buurt.
Daarom wilde ik weten of er niet nog wat meren zijn enzo.

wollebrand? dat ken ik niet, zal k even opzoeken!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:22

Bij ons op stal is een zwemvijver. Kun je ook in de winter in :D ik geef zelf de voorkeur aan de zomer ;) Is wel op meer dan een uur rijden vanaf Zoetermeer denk ik.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:33

Je hebt toch echt verschillende mogelijkheden;
In het balijbos, is een kleine waadplas
Als je naar de Dobbeplas gaat, kan je daar het water in
Noord Aa kan je ookheen, maar dan wel op toegestane tijden
en, volgens mij kan het in het Westerpark ook, maar dat weet ik niet zeker :=

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:21

De Wollebrand is bij Naaldwijk.
Zo te lezen kan je bij Zoetermeer alle kanten uit dus komt vast goed! ;)
Ik zal je alvast even warm maken voor het zwemmen, dit was vandaag in het Kraaiennest:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zodiacje op 24-05-10 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:29

Ik heb een keer met de pony's van een vriendin gezwommen toen ik bij een vriendin logeerde in Zoetermeer. Het was een groot park vlakbij allemaal nieuwbouwhuizen enzo, weet niet meer hoe het heette.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:36

Delfsehout in delft of de dobbeplas in Pijnacker, beide mooie zwemplekken maar helaas ook illegaal 's zomers.
Wij zwemmen daar altijd om 6 uur 's ochtends als het mooi weer is, de boswachter knijpt dan even een oogje dicht omdat er dan toch niemand is. :)
Is niet zo ver voor jou, moet je alleen wel vroeg opstaan :Y)

mandy4411

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:19

amber_1993 schreef:
Mijn paard vind het heerlijk om te zwemmen, maar we kunnen het nu alleen 'stiekem' doen in een meer bij ons in de buurt.
Daarom wilde ik weten of er niet nog wat meren zijn enzo.

wollebrand? dat ken ik niet, zal k even opzoeken!

wollebrand is dat grote meer waar je kunt water skieén :P

mandy4411

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:20

zodiacje schreef:
De Wollebrand is bij Naaldwijk.
Zo te lezen kan je bij Zoetermeer alle kanten uit dus komt vast goed! ;)
Ik zal je alvast even warm maken voor het zwemmen, dit was vandaag in het Kraaiennest:

Afbeelding

leuk beest! staat hij bij de wollenbrand? miss kunnen we samen rijden?