Volvo V50 voor de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ulaney

Volvo V50 voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:04

Hoi allemaal!

Ik kom weer als redelijke autoleek even informatie opdoen :D Wij zijn opzoek naar een nieuwe auto, die ook redelijk snel nodig is.
Momenteel rijden we in een volvo v40 1.8. Omdat volvo's toch over het algemeen goeie, sterke stabiele auto's zijn willen
we daar waarschijnlijk ook in blijven. Ons oog valt dus op een v50 minimaal een 2.0 (diesel dan waarschijnlijk) en het liefst een 2.4
zodat de koppel laag genoeg is. Een v70 is eigenlijk nog stabieler maar daar is ons budget niet naar.
Nu was ik laatst bij een dealer en vroeg om informatie, die riep vrij snel dat de v50 niet stabiel genoeg was? Dus nu ben ik benieuwd
of er hier mensen zijn met een v50 voor de trailer en wat de ervaring daarmee is, ligt de auto wel stabiel en heeft die genoeg trekkracht. Ik kan me namelijk niet goed voorstellen van niet.
Een ander alternatief is een audi A4 dus informatie daarover is ook welkom :)

Het is het natuurlijk niet zo makkelijk om een betrouwbare autodealer te vinden, bij een officiele volvo dealer word het al snel
behoorlijk duur en we willen toch wel zo jong mogelijk met zo min mogelijk kilometers. Dus dat is eigenlijk probleem 1 betrouwbaar autobedrijf in de buurt van Zeewolde waar je niet nummertje zoveel bent.

Nou ik ben erg benieuwd! :)

Roadracer

Re: Volvo V50 voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:23

Geen ervaring met de V50, wel met de S60 en de XC90, en die liggen beide als een huis op de weg met een trailer erachter.
Kun je anders niet een proefrit met trailer erachter proberen te regelen?

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:27

Wij hebben een audi a6. Trekkracht genoeg.. we hebben namelijk een 3.2 quattro. Weet niet wat jullie budget is?
maar echt fijne auto voor de trailer :j

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:28

Roadracer schreef:
Geen ervaring met de V50, wel met de S60 en de XC90, en die liggen beide als een huis op de weg met een trailer erachter.
Kun je anders niet een proefrit met trailer erachter proberen te regelen?

Over het algemeen motorisch gezien is de XC90 echt een wrak :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:37

Grin ook geen ervaring met de V 50. Maar wel met de V 70 en de aloude 740 :D

En ik moet eerlijk zeggen, ik vind de V 70 al geen trekauto :oo Laat staan de lichtere V 50.
Nu ben ik eigenlijk iets bevooroordeeld, voorheen reed ik met de 740 station en das echt mijn auto ;) maar die trok imo makkelijker en was met trailer stabieler. Veel meer vermogen onderin, en als het paard beweegt voelde je het minder dan met de V 70 nu.
Combi vroeger was: 740 station, bouwjaar '91 met een Sluis 2 paards trailer die ledig gewicht 860 kg was. En ondanks dat het eigenlijk niet legaal was, kon die makkie 2 paarden hebben.
Nu rijd ik de V 70 ook station, bouwjaar '99 met een nieuwe Humbauer 2 paards trailer die een ledig gewicht heeft van 900 kg. Hij kan 2 paarden hebben, maar ik vind em dus minder stabiel dan de oude combi. Als het paard beweegt voel je het behoorlijk (ook als je er maar 1 op hebt staan).
Overigens beide Volvo's zijn diesels. De 740 is de 6 cillinder en de V 70 is de 2.4 motor. Ik ben dus ondertussen aan het zoeken naar een 4X4 die dan ipv de V 70 de trailer moet gaan trekken.

Een lichter model zou ik dus zo wie zo al niet kiezen. Maar de V50 goedkoper dan de V70????? De V 50 is later geintroduceerd dan de V 70 en zou daarom duurder moeten zijn.

@Michelle, waar kom je aan die wijsheid??? Zover ik troubles heb gevonden op het net over de XC 90 is het niet in verhouding met hoeveel er rondrijden. Dus graag meer info, aangezien ik ook de XC 90 nog in gedachte hou.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:40

Mijn vader doet aan het reviseren van bakken.. en heeft al zoooovaak de XC90 gehad.. die zegt dat het motorisch gezien echt wrakken zijn.. nu heeft ie dr heel veel verstand van.. en ik niet.. dus echt verklaren kan ik het niet zeg maar :P

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:42

Wij hebben wel heel fijne ervaringen met een V70. Ik heb geen probleem met het trekken van een trailer of caravan, voel het er niet eens achter hangen!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:43

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:48

Wij hebben de 2 paards trailer wel eens achter de V50 hangen, maar dat is wel een benzine. Hij heeft er wel moeite mee, dat hoor de aan de moter. Dat is een 2.4 liter.

Met 2 paarden is het niet te doen, dat trekt hij wel, maar dan gaan we echt de snelweg niet op. Als ze ook maar een pootje verzetten voel je dat al. Met 1 paard is het goed te doen, maar je voelt de trailer wel achter de auto.

Hij mag Max 1500 kg, dat hangt niet van de aantal liters af, maar meer aan de sterkte van het chassis af (zegt mijn vriend nu net ;) ) Voor de technische specificaties kun je op internet kijken en dan vergelijken met een A4.

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 21:50

Een a6 3.2 gaat denk ik niet in het budget passen haha.
De v70 ligt ook boven ons budget, we willen namelijk een frisse zo nieuw mogelijke auto dus zo min mogelijk km enzo. En een v70 blijft duur over het algemeen.
XC60, 80 en 90 word m ook niet, zoeken wel echt een station.
Bedankt alvast zover :)

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:57

maar een A6 heb je ok wel met 2.0.. 2.7.. 3.0 enzovoort.. maximaal 3.2 nu nog geloof ik..
Dus die eersten zullen wel minder duur zijn.. echt een aanrader hoor :j

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:30

Ik heb nu zo'n 2 jaar een XC70 voor mijn 2 paardstrailer staan, hij trekt hem perfect en de trailer ligt mooi stabiel achter de auto.
Bovendien is het een 4x4 en een automaat, allemaal voordelen als je onder meer met paardentrailers rijdt.....

aidaulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:36

We hebben een audi A4 met een 1.5 paardstrailer. Dat gaat hartstikke goed. Ik heb nooit problemen gehad met de wegligging of dat de auto moeite had met het trekken. Alleen een keer stonden we voor een wedstrijd geparkeerd op nat gras/ modder en toen hadden we moeite met er uit te komen. De trailer was toen wel beladen en we moesten een stukje omhoog rijden. Verder is de auto geen quattro, maar er zit wel een gechipte motor in. Geen idee of dat wat uitmaakt.... oh ja het is een 1.9 met een rood i-tje (dus meer vermogen).

Oh ja en het paard is een gewone KWPN-er, met stokmaat 1.70 dus mooi aan de maat. Succes met de aanschaf!

Ik heb geen ervaring met Volvo's.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:46

Welke lading wil je gaan trekken?

Ik heb een 2-paardstrailer met 1 paard, totaal 1250 kg, achter mijn V40 2.0 16v (mag volgens paieren 1400 kg trekken) hangen en dat gaat echt prima. Combinatie is stabiel en ik heb ruim voldoende trekkracht. Denk dat het met een V50 ook wel moet lukken.

Jeff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:09

Als het niet persee niet hoeft te zijn zou je ook een kijkje kunnen nemen op het Volvo 850 forum. http://www.volvo850forum.nl Hier worden verschillende Volvo 850's en V70 types aan geboden vanaf 1993 t/m 1998 in verschillende klasses voor benzine of diesel uitvoeringen.

Ik zou zeggen ga eens proefrit rijden in een V70 uit 1998 bijvoorbeeld, dan hou je mooi nog geld in je zak en heb je een mooie goeie trekwagen.

Suc6

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:11

Mijn V70 2.5 uit 1999 (idd voor een leuk prijsje kunnen kopen) trekt mijn anderhalfpaards met E-pony iig moeiteloos. Met het paard van mijn zusje (KWPN van 1.67) merk je geen verschil. Ding mag 1600 trekken, heeft dus meer dan voldoende over.

Mijn ouders hebben sinds kort een V50 2.4 (mag 1500 trekken). Daar heeft de trailer nog niet achter gehangen, wel een flinke caravan. Mijn vader is er iig heel tevreden over, maar wat een V50 met een trailer doet kan ik je dus niet uit eigen ervaring vertellen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:16

Wij hebben een V50 1.6 diesel gehad voor de trailer(anderhalf paards) en die vond ik super rijden met de trailer erachter, heel stabiel en de auto trok de trailer met gemak.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:22

@Jeff mag ik toch de voorkeur houden voor de achterwiel aangedreven 740? Zowel de 850 als de V70 zijn voorwiel aangedreven, en zoals ik dus al schreef ik vind zelfs de V70 geen trekauto. En als het om trekkracht gaat gaat met name die V 70 onder hoor onder het oude model ;)

@Yetse das nie eerlijk ;) De XC is een 4X4. En zover ik weet is die ook nog weer een stuk zwaarder dan de V serie.

@Michelle aha, dan weet jou vader idd wel waarover hij het heeft :D En dan hoor ik dat soort van info graag ;)

@Ulaney de prijzen van de V70 vallen mee hoor. En anders ik weet er nog wel 1 voor je te koop :+ Een 99 met zo uit mijn hoofd 160.000 op de teller en keurigggg onderhouden. incl zomer en winterbanden. En voor 6000 is ie van jou. Enig nadeel is, hij heeft een Duits kenteken :+ Nou is ook dat niet onoverkomelijk, hij is zo in te voeren, alleen hoeveel BPM je nog moet gaan betalen weet ik niet uit mijn hoofd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:25

Waarom vind jij de V70 geen trekauto, Rina?

Ik kan me voorstellen dat het geen trekauto is voor een tweepaards met twee KWPN'ers. Dat mag hij qua gewicht niet eens trekken. Maar met een anderhalfpaards heb ik er een heel fijne trekauto aan. Voor mij is een 4x4 geen optie en aan een Volvo heb ik sowieso nauwelijks onderhoudskosten (daar heb ik iemand voor), dus voor mij is de keuze heel gemakkelijk.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:35

ik ben erg blij met mn v50 voor mn anderhalf paards trailer :D had hiervoor een v40 en ook die deed het top. ik rijd ook heel kleine stukjes met een 2 paards erachter :o en ook dat wil best.een enkel x rijd ik wel in een xc 90, ben ik ook heel happy mee,maar dat is wel een jeep dus dan mag je dat ook wel verwachten!alleen wennen telkens omdat t n automaat is. wij hebben ook een v50 omdat de v70 ons elke mnd te duur is. succes met je beslissing! groetjes deess

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:38

@Karin ik vind em niet stabiel genoeg. ik had er dan wel een 2 paards trailer achter (in dat geval een Böckmann die dus ook niet zo zwaar was als mijn eigen Hummie) maar met 1 paard erop, Quarter dus ook niet echt zwaar, paard bewoog ik en ik voelde de complete combi slingeren. Waar dat instabiele nu wegkomt zit ik me al weken te bedenken. Het enigste waar ik opkom is dat de oude 740 een achterwiel aangedreven auto is en de V70 voorwiel. De V70 is zelfs 100 kg zwaarder dan de 740 en brengt normaal het vermogen van de motor rustiger op de weg, de 740 is bv niet grappig met sneeuw. Ik ben van de winter slippend en glijdend over de oprit gegaan en dat kreeg ik met de V70 niet voor mekaar :+ maar om de ene of andere reden krijg je de V70 met trailer sneller aan de slinger.

Zit me nu ook net te bedenken dat mijn V70 iets speciaals met de veren heeft achter. Dat is iets Duits waardoor ze dan weer meer mogen trekken, de mijne mag zelfs 1700 kg trekken. Heeft iets met automatische stabilisatie te maken, maar goed ook dan "ik merk er weinig van" :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:40

Ik kan me voorstellen dat de maandelijkse kosten een doorslaggevende factor vormen.

Als je een tweepaards met twee paarden erin moet trekken, dan kies je idd niet voor een V50 of V70. Maar trek je een anderhalfpaards, dan vind ik persoonlijk een 4x4 echt te veel van het goede, zeker als je de auto ook voor woon-werkverkeer gebruikt. Ik moet elke maand nog meer betalen dan alleen mijn paard en mijn auto. ;)

Zou dat geslinger niet gewoon aan die auto zelf kunnen liggen? Ik heb er met mijn V70 nog helemaal niets van gemerkt en hoop er ook niets van te merken. Hoor verder ook alleen positieve verhalen over de V70 als trekauto. De mijne is trouwens ook Duitse import, sinds drie jaar in NL.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:54

Grin de mijne is nog steeds Duits :+ ;) Ik kan me niet voorstellen dat het specifiek aan deze auto ligt. Als dan zou het die speciale stabilisatie dingsda moeten zijn, maar goed die zitten eronder dat hij dus MEER mag trekken en dat vind ik dan weer tegenstrijdig. Dat doen ze vanuit de Duitse TUV normaal niet zo makkelijk. Maar ik ken ook geeneen die ook een V70 heeft, alles rijd hier Mercedes en audi :+ dus ik kan daarin geen vergelijk trekken. Ik kan alleen maar vergelijken met de 740 waar we meer dan 1 van gehad hebben ;)

Woon werkverkeer heb ik geen last van, het werk is thuis, ben huisvrouw :+ En hier in Dld werkt het net even anders dan in NL. De belastingen hier zijn om te lachen (sorryyyyy ik heb het niet verzonnen maar tis echt veel lager dan in Nederland). En je kan een gedeelte van je no claim op een 2e auto zetten. En zelfs met een 2e auto (4X4) ben ik goedkoper uit dan dat ik mijn vrachtauto, voor de paarden, ernaast hou. En dat is in Nederland dan weer goedkoper met de 60 dagen kaart.
Maar voor in Nederland kan ik me voorstellen dat je niet 2 auto zomaar kunt houden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:56

In mijn eentje heb ik ook niets aan twee auto's en ik denk dat dat voor meer mensen geldt. ;)

Ik vind het mooi hoor, als mensen zich een stevige auto kunnen veroorloven en daar maandelijks een flink bedrag aan kunnen besteden. Bij mij houdt het ergens op en dat is dus bij een V70. :))

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:21

We gaan nu offtopic Y;( mod, maar ik heb het nog erger. Ik heb 2 auto's en een vrachtauto voor mezelf alleen :o Wederhelft heeft geen rijbewijs :Z
Maar goed eerlijkheidshalve, de ene is afgemeld (de 740) ;) Daar betaal ik dus geen belasting of verzekering voor.
En dan eigenlijk weer een beetje ontopic, ja wat moet je met meer dan 1 auto (zegt diegene met meer dan 1 :+ ) nee zonder gekheid, 1 goede auto die dat kan doen waarvoor je hem nodig bent is meer dan zat. Maar dus ook belangrijk om te kijken wat voor auto nou voor jou geschikt is (wat de TS dus vraagt in dit topic). En nu zijn we een beetje vergeten de TS te vragen wat voor trailer die wil gaan trekken. Maar uit de antwoorden blijkt wel al dat de V50 met een 2 paards geen goede oplossing is (en imo de V70 ook niet }> ;) ).