Lipica vs Petrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lipica of Petrie

Lipica
35 (43%)
Petrie
45 (56%)

Totaal aantal stemmen: 80

Suprice_Iris

Lipica vs Petrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 14:53

Ik ben op nieuwe rijlaarzenjacht, en weet niet of ik nu voor Petrie moet gaan of voor Lipica's.
Ik hoor erg veel goede dingen over Lipica, maar ook wel weer over Petries.
Ik wil zoiezo een rits EN een veter.

Ik zou zeggen; brand los over jullie ervaringen met beide laarzen :+

Biskwie

Re: Lipica vs Petrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:48

Gebruik de zoekfunctie eens...

Er zijn al 1001 topics over leren laarzen

En 101 over Petrie en Lipic

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 15:52

Heb ik gedaan, maar je komt er dat niet echt uit wat er nu net bovenuit springt.

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:49

Ik heb zelf de Petrie Glasgow, rits achter, veters voor. Ben er erg over te spreken! Zitten heerlijk :)
Zeker een aanrader ;)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:54

Ff kort door de bocht, ga je voor kwaliteit moet je Petries nemen. Wil je een leuke laars voor een leuke prijs moet je Lipica nemen. Alhoewel ik vind dat de prijzen elkaar niet zoveel meer ontlopen.

Petrie heeft trouwens net allemaal nieuwe modellen, de nieuwe met veter en rits (coventry heet die dacht ik) is echt heel erg mooi. Mooi slank bij de enkel en dat vind ik bij Lipica meestal wat minder.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:58

LizMD schreef:
Ff kort door de bocht, ga je voor kwaliteit moet je Petries nemen. Wil je een leuke laars voor een leuke prijs moet je Lipica nemen. Alhoewel ik vind dat de prijzen elkaar niet zoveel meer ontlopen.

Petrie heeft trouwens net allemaal nieuwe modellen, de nieuwe met veter en rits (coventry heet die dacht ik) is echt heel erg mooi. Mooi slank bij de enkel en dat vind ik bij Lipica meestal wat minder.

Daar ben ik het inderdaad mee eens. De laarzen waar ik ervaringen mee heb zijn Cavallo's en Niro boots. Ik koop nu speciaal voor wedstrijden Lipica's puur omdat ik geen € 800,- uit ga geven voor een laklaars die ik toch maar 2 x per maand draag :) Lipica is in dat opzicht veel goedkoper! En ik hoor eigenlijk wel hele positieve reactie's over lipica!

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 22:48

De Petrie Glasgow vind ik inderdaad erg mooi, wil ik ook al erg lang, die nieuwe ga ik even googlen !

edit. Die coventry zijn inderdaad erg mooi

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:53

Ik heb beide. De lipica's met rits schuin voor. Echter was die vanaf het begin al lam en heeft het echt vreselijk lang geduurt voordat alles klaar was. Toen we werden gebeld, kwamen we daar aan waren ze nog niet helemaal klaar(lijmresten, drukknop nog niet bevestigd). Tevens vond ik ze ook te slap en zakte continu.

Nu ben ik bezig met het inlopen van mijn petries, ze doen vreselijk zeer maar ik vind de kwaliteit van het leer gewoon beter.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:06

Ik vond mijn Petrie laarzen echt vreselijk ! Hard leer, mega lang nodig om ze in te rijden etc. Ligt misschien ook wel aan het model etc hoor.
Met lipica laarzen heb ik geen ervaring.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:13

ik heb lipica's heerlijke laarsen zijn al wel 4 jaar oud maar zijn nog steeds mooi, ik draag ze eigenlijk alleen met rijden, ik zadel op en voor ik het hoofdstel aandoe doe ik mijn laarzen aan en als ik klaar ben doe ik het hoofdstel af en mijn laarzen uit.

ook heb ik jophers van lipica, lopen heerlijk, en zijn nu een anderhalf jaar oud en heb ze eigenlijk bijna iederen dag aan behalve als het echt koud is vind dat je dan erg snel koude voeten krijgt in die dingen, maar zien er ook nog steeds goed uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:14

LizMD schreef:

Als Lipica geen kwaliteit heeft weet ik het niet meer. Mijn Lipica laarzen gaan ondertussen al 6 jaar mee, rijd er dagelijks mee en soms meerdere paarden en ze zien er nog prachtig uit. Menig petrie en andere dure merken hebben het al voor mijn lipica's begeven. ;) Hoeveel mensen op wedstrijd me al gevraagd hebben van waar mijn laarzen komen gezien ze zo lang zo mooi blijven... :)

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:17

ik heb de petrie dressage en vind ze perfect, inlopen doet echt geen zeer maar heb verder geen ervaring met lipica.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 20:23

Aardig verdeelde meningen zo te zien... moet nog eens even goed gaan vergelijken..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:31

Ayasha schreef:
Als Lipica geen kwaliteit heeft weet ik het niet meer. Mijn Lipica laarzen gaan ondertussen al 6 jaar mee, rijd er dagelijks mee en soms meerdere paarden en ze zien er nog prachtig uit. Menig petrie en andere dure merken hebben het al voor mijn lipica's begeven. ;) Hoeveel mensen op wedstrijd me al gevraagd hebben van waar mijn laarzen komen gezien ze zo lang zo mooi blijven... :)

Het is algemeen bekend dat Lipica kwalitatief minder leer gebruikt dan Petrie, maar wat wil je voor die prijs. Dat hoeft niet te betekenen dat ze met goed onderhoud (zoals die van jou) minder lang mee moeten gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:54

Mwa goed onderhoud :') Die van mij krijgen enkel een beurt als ik op wedstrijd ga :)) :o Ben met mijn laarzen niet zo voorzichtig als met mijn zadels/hoofdstellen :')
Heb nog maar weinig mensen gezien met zo'n leer als mijn lipica's, dus of ze zijn de laatste jaren ernstig achter uit gegaan of de meneer had mij graag :')

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:33

ik onderhoud mijn lipica's verder ook niet echt, spoel ze regelmatig af met water en voor de rest doe ik er weinig aan, heel soms eens een bijenwas erover en klaar.

kwaliteit is gewoon goed bij lipica, en als petrie ook een goede service (wachten moet je overal als je laarzen op maat laat maken wachtijd is varieert wel rond de 10 weken)

en over de kwaliteit........waarom komen er dan zoveel mensen met hun petriescavallo's enz. naar lipica voor reperatie?
en zijn er voor reperatie minder lipica's aanwezig dan andere merken zoals cavallo en petrie?

kom nogal veel bij lipica over de vloer zeg maar en zie altijd meer ander merken voor reperatie als hun eigen merk.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:08

Heb de petrie glasgow besteld ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:21

Pas je wel op met die laars vanwege de coating..

Ik heb lipica's en ik vind ze heerlijk. Je kan zelf zeggen hoe je ze wilt. Ook of je ze extra strak wil rond je enkels.

Veel plezier met je laarzen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:05

Ik heb Lipica's en die blijven bij mij heel mooi.

Cavallo en ik zijn duidelijk geen combinatie, tot drie keer toe laarzen van 700 Euro binnen het half jaar vuilnisbakrijp. Dus dat doe ik niet meer.

Petrie heb ik van gaithers en doet het ook goed. De laarzen stonden bij mij niet mooi.

En ik heb mezelf voor als ik Z rij een paar hele dure Königs beloofd, met zachte binnenkant, verharde buitenschacht en megahoge dressuurboog.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:39

Ik zat ook erg te twijfelen over deze twee laarzen.
Ik wilde gewoon zwarte laarzen met rits en veters, dus ik dacht ik kan bij lipica wel 10 weken wachten, terwijl de zelfde laarzen eigenlijk maar dan van petrie in de winkel staan, want ik hoef er geen apparte dingen ofzo op.
Dus ik vandaag naar de winkel, blijkt dat mijn kuitmaat 1 cm afwijkt van de standaardmaat dus moeten ze op maat worden gemaakt. Nu krijg ik ze pas rond augustus.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:49

LizMD schreef:

Ja de coventry heb ik sinds gister :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:34

Ik heb beide gehad en moet zeggen dat m'n voorkeur uitgaat naar de lipica's die zitten nl een stuk beter om m'n voeten, de petrie's doen zoveel pijn kan er niet aan wennen

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:38

Hier 2 paar Lipica's gehad en echt nooit en nooit meer! Het 2e paar heb ik misschien maar 5x aangehad en toen van ellende verkocht! Leer is geen kwaliteit zoals van Petri/Cavallo (de duurdere modellen dan)

Heb nu alleen nog bruine Lipica's voor thuis, maar die zien er eigenlijk ook niet meer uit na 3 jaar. Ook erg slecht afgewerkt!

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:18

grauwman schreef:
Ik heb beide gehad en moet zeggen dat m'n voorkeur uitgaat naar de lipica's die zitten nl een stuk beter om m'n voeten, de petrie's doen zoveel pijn kan er niet aan wennen

Ik heb pertie covenrty en ik vind ze heel gemakkelijk :)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:36

Ik heb Petrie gehad, en nu Lipica.. En Petrie komt er bij mij dus echt niet in :n

Lipica was even lastig met maken, maar ik vind het dubbel en dwars de moeite waard.. Volgende paar zeker weten weer Lipica!