niet aan de teugel in de B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicolrocket

niet aan de teugel in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 09:38

Haaai :D

ik ga met mn pony op 2juli voor het eerst een wedstrijd rijden en daarna wil ik nog meer wedstrijden rijden.
maarr , mn pony gaat echt NIET aan de teugel |(
ze heeft 5jaar geleden ongeveer z gelopen maar toen 4jaar ''stilgestaan'' en toen kwam ze bij mij
maar aan de teugel lukt echt niet ik rijd dr nu al tijd met elastiek en dat gaat dan wel veel beter, maar zodra elastiek los is houd ze dr hoof weer superhoog
dusjaa, is het erg op wedstrijd als je paard niet aan de teugel loopt ?

xx

sefanja

Re: niet aan de teugel in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:38

niet in een b proef

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:39

In een B-proef maakt het volgens mij ook niet uit. Verder zou ik zonder elastiek gaan rijden als je het hiervoor gebruikt.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:41

In de B hoeft het nog niet, maar ik merkte wel, toen mijn pony nog niet aan de teugel liep, er wel op beoordeeld word, dus als ie niet nagevelijk loopt, krijg je gewoon 2 punten lager :j
Heb het zelf aan de jury gevraagt.
Nu loopt ze wel aan de teugel en ik word opeens hoger beoordeeld.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:42

het levert wel meer punten op als je paard aan de teugel loopt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:45

Wel vreemd dat het paard na Z gelopen te hebben nu ineens niet meer aan de teugel wilt....
Heb je les? Zeker dat het geen rugklachten van het paard zijn?
Die elastiek zou ik eraf halen, zoals je zegt, paard loopt enkel goed als hij deze aan heeft en anders niet. Nagefelijkheid is echt niet het naar beneden dwingen,trekken,zagen van het paardenhoofd. Nagefelijkheid komt uit ontspanning en rug gebruik en buikspiergebruik. Dus meer uit je benen dan uit je handen.
Ik heb geen idee hoe het zit met de puntentelling en kan dus ook geen antwoord geven op die vraag. Maar ik zou persoonlijk niet starten als je paard nog niet eens nagefelijk loopt, volgens mij is dat de basis van alles, een goed ontspannen paard..

_noukie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:45

Er zit ook nog een verschil tussen ontspannen lopen, hoofd redelijk laag, alleen niet aan de teugel,
en hoofd heel hoog en rug weggedrukt..
Bij dat eerste maakt het niet uit in de B, het zal misschien iets schelen in punten, maar het is niet erg.
Het tweede wel, en dit zal je ook zeker in je punten gaan terug zien!!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:22

Als ze met haar hoofd superhoog loopt, zou ik niet rekenen op goede punten nee. :)
Echt perfect nageeflijk met het hoofd op de loodlijn hoeft niet, neusje mag er best uit in de B, maar er moet wel een zeker ontspanning en aanleuning te zien zijn en als ik het zo hoor is die er nog niet. :)

Ik zou óf nog even wachten met fanatiek op wedstrijd gaan, óf gewoon zonder verwachtingen, alleen voor de ervaring en lol gaan. Hoge punten zul je in ieder geval niet rijden met een pony die haar hoofd 'superhoog' houdt.. Succes!

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:23

Ik had een pony die niet aan de teugel liep en alleen maar rechts kon galoperen, heb toen een b proefje gelopen en ik had 174 en 176. Het kan dus wel. Mijn pony was overigens geen sterrenkijker maar ze miste gewoon net die laatste knik.

Isis_Quinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:59

In de B hoef je idd nog niet aan de teugel te lopen .
Mijn pony had het hoofd ook heel erg hoog,
en daar had ik wel veel kometaar op gehad.
Als ze gewoon recht lopen en niet de neus in de lucht steken kun je best een B proefje rijden ;)
Maar het elastiek is meer om de halsspieren van het paard te trainen,
Niet om te leren aan de teugel te lopen.
Maar als je heel veel oefend en veel tijd in stopt
loopt je pony zo aan de teugel !;)

Heel veel succes je eerste wedstrijd!

nicolrocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:11

Dankjewel allemaal voor de reactie :)
nee, ik heb er een jaar maar tegen mij werd gezegt dat ze z heeft gelopen ( of het waar is ? ) maar t elastiek gebruikte ik ook zodat ze meer spieren in der hals kreeg. dus verkeerd gezegt sorry
ik ga gewoon Heeel veel oefenen =]
bedankt ! :)

salato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:13

succes met oefenen en idd zonder stieken rijden voortaan is beter dan kan ie het sneller oefenen en raakt ie eraan gewend

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:15

Nou, vraag me af of je wel winst kan rijden hoor met een pony die met z'n hoofd in de lucht loopt ;)

Oke, neus een beetje naar voren is niet zo erg, maar echt in de lucht is dus tegen de hand, en daar krijg je minpunten voor..

Edit:
Myukii schreef:
Als ze met haar hoofd superhoog loopt, zou ik niet rekenen op goede punten nee. :)
Echt perfect nageeflijk met het hoofd op de loodlijn hoeft niet, neusje mag er best uit in de B, maar er moet wel een zeker ontspanning en aanleuning te zien zijn en als ik het zo hoor is die er nog niet. :)

Ik zou óf nog even wachten met fanatiek op wedstrijd gaan, óf gewoon zonder verwachtingen, alleen voor de ervaring en lol gaan. Hoge punten zul je in ieder geval niet rijden met een pony die haar hoofd 'superhoog' houdt.. Succes!

helemaal mee eens dus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:16

Zou inderdaad nog maar even wachten, eerst oefenen. Er wordt wel gezegd dat je pony in de B niet nagefelijk hoeft te lopen, maar je wordt er vaak wel op afgerekend ;) En als je rijdt op een sterrenkijker zal je geen winst rijden, denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:17

Kirr__ schreef:
Wel vreemd dat het paard na Z gelopen te hebben nu ineens niet meer aan de teugel wilt....
Heb je les? Zeker dat het geen rugklachten van het paard zijn?

Die elastiek zou ik eraf halen, zoals je zegt, paard loopt enkel goed als hij deze aan heeft en anders niet. Nagefelijkheid is echt niet het naar beneden dwingen,trekken,zagen van het paardenhoofd. Nagefelijkheid komt uit ontspanning en rug gebruik en buikspiergebruik. Dus meer uit je benen dan uit je handen.
Ik heb geen idee hoe het zit met de puntentelling en kan dus ook geen antwoord geven op die vraag. Maar ik zou persoonlijk niet starten als je paard nog niet eens nagefelijk loopt, volgens mij is dat de basis van alles, een goed ontspannen paard..

Maar of dat ook waar is.. Kan ook een hoop gebakken lucht zijn.
Maargoed, heel veel succes met oefenen!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:21

Volgens mij hoeven ze niet aan de teugel te lopen, niet perfect in ieder geval.
Ook al heb ik al wel gemerkt dat de meeste jury's je geen winstpunt geven als je paard niet netjes aan de teugel loopt! Mijn pony liep binnen altijd super netjes en kwam elke keer met een winstpunt thuis. Buiten is er wat meer spanning en loopt ze dus niet helemaal netjes aan de teugel, wel nageeflijk maar ik heb nu vaak geen winstpunt..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:23

Mijne reed eerst niet aan de teugel, kreeg telkens onder de 170 .. Toen ze wel aan de teugel liep enzo kreeg ik bijna altijd --175-185

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:45

meestal krijg je geen wp als je ze niet aan de teugel rijd,
maar bij een andere jury of andere plaats heb je soms gewoon een winspunt als je, je proef gewoon netjes rijd.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:47

Ik had laatst een proef buiten die niet zo netjes ging,paard liep niet netjes nageeflijk ed en had toen 173 punten. Een week later had ik een proef die voor mijn gevoel een stuk beter ging en een paard dat een nette halshouding had maar 162 punten. Het ligt ook wel een beetje aan welke jury je hebt.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:29

Of het paard nou wel of niet Z gelopen heeft maakt niet uit. Als je de achterhand er niet goed onder kan brengen en geen stille hand hebt zal het paard niet ontspannen en nageeflijk worden. Ga pas een proefje rijden als je zeker weet dat je het kunt. Als je steeds lage punten haalt is het plezier van wedstrijden zo verdwenen.

Gina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:54

Is niet erg volgens mij
Mijn pony loopt ook nooit aan de teugel
en ik had wel 188 punten !
gewoon de figuren netjes rijden dan lukt het wel
suc6 alvast

Giuliiia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:13

In de B hoeft je pony zeker nog niet aan de teugel, maar zorg dat je er niet aan gaat lopen zagen, want daar gaat je pony niet ontspannender van lopen en dat kost weer punten.. Laat het in de B lekker zo en ga er tijdens lessen en als je zelf rijd extra op oefenen!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:02

Hier in deze regio (Noord Holland) krijg je echt geen WP als je paard
niet aan de teugel loopt in ieder geval. Ik weet natuurlijk niet hoe
het ergens anders gaat, en niet elke jury zal hetzelfde zijn maar hier
rij je er geen winst mee. En ik vind dat ook redelijk, ik vind dat je
paard netjes nageeflijk moet zijn als je wedstrijden wilt starten. :)

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:04

ik merk ook dat een paard in de B aan de teugel moet lopen anders heb je zo een 4 of 5 eigenlijk niet terecht maarja!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:06

mijn pony is een sterrkijker dus ik moet wel, maar mij lukte hetin het begin ook niet
nu het wel lukt wordt k eel hoger eoordeeld