Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

liseke schreef:2 jaar geleden heb ik mijn pony weggegeven aan een DA. Ik was aan het sukkelen met mijn knie en kon al een hele tijd niet rijden, daarom leek het mij leuk iemand te vinden die beter voor haar kon zorgen.
De afspraak was dat zij haar in hun kinderlessen zouden gebruiken. Moest ze hier toch niet voor geschikt zijn, zou ik de 1e zijn die haar terug mocht overnemen.
liseke schreef:Het dekken is 2 keer een 'ongelukje'. Het was helemaal niet de bedoeling om veulens te fokken (dat is toch wat ze mij verteld hebben) Ze hebben de pony helemaal niet bijghouden voor mij. Moest er voordat ze de 1e maal drachtig was een serieuze kandidaat geweest zijn, was ze verkocht geweest zonder dat ik er iets van wist.
Ze hebben de pony de hele tijd vrij kunnen gebruiken. Ik vind niet dat ik hen daarvoor moet vergoeden. Ik moet toch niet betalen voor het onderhoud van de pony als die niet echt van mij was.
Ik wil de pony wel graag terug. Maar ik vind wat ze nu doen echt een smerige streek. En daarbij de pony staat nog op mijn naam, dus ze zijn wel verplicht haar terug te geven. Ik heb haar laten chippen en heb het boekje nog. Of kunnen zij zonder mijn toelating de pony op hun naam zetten? Want laatst zeiden ze dat ze zelf papieren hadden aangevraagd. Maar kan dat als de pony al papieren heeft? (ik bedoel het boekje dat je bij de chip krijgt bij rasloze paarden) En het was inderdaad een mondelinge overeenkomst.
Citaat:Hoe is dat dekken gebeurd dan? Want het veulen loopt er nog bij. Ik vind dat echt niet kunnen zonder overleg.
En al helemaal niet omdat je al onderdak voor de merrie aan het regelen bent.

liseke schreef:Misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn beginpost. De pony zou van mij blijven, maar zij mochten haar gebruiken en moesten dus ook de kosten van het onderhoud op zich nemen. Wat ik trouwens wel normaal vindt.