ben ik benieuwd hoe jullie over het volgende denken:
Een paard heeft een 'rotkarakter'.
Slaat gericht, en doet alles om onder het werken uit te komen (lees omhoog komen, zich laten vallen, bijten, trappen)
Hij heeft een afstamming, bijv. jazzxharcos (beetje rare combi, maar zijn twee hengsten waarbij nakomelingen vaak als wat lastiger betiteld worden) waarbij de de nakomelingen vaak niet als makkelijkste gezien worden..
Kan dit volgens jullie? of kan een paard geen verkeerd karakter hebben?
Deze vraag is echt als discussievraag gesteld,. dus voel je niet aangevallen als jij een hele lieve jazz hebt, want ik wil absoluut niet zeggen dat jazz nakomelingen altijd lastig zijn, maar dit is gewoon maar even als voorbeeld gesteld.
Het gaat dan dus ook niet over een paard van mij ofzo, maar het is pure interesse

. Uiteindelijk blijft het wel een feit dat je hoe dan ook een basiscommunicatie moet kunnen onderhouden - zelfs als het botst. Zo vind ik dat mensen (op enkele uitzonderingen na) elkaar toch recht in de ogen moeten kunnen kijken en begroeten. Bij paarden vind ik het dan noodzakelijk dat ze laten doen wat ze moeten laten doen, lees: poetsen, opzadelen en rijden. De manier waarop achterwege gelaten
)