Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jasmijn78 schreef:Een beetje onderzoek heeft de volgende info opgeleverd: Volgens de wedstrijdkalender van de KNHS zijn er in Breda bitloosrubrieken uitgeschreven. Uitslagen zijn echter (nog?) niet te vinden.
Na alle commotie vrees ik dat dit weer een stille dood zal sterven...

CharleyT schreef:Waar zijn ze nou, die fanatieke bitlozen onder ons? Hele pagina's zijn er vol geschreven op Bokt, het was allemaal zooooo oneerlijk dat men niet bitloos mocht starten.
De KNHS ging overstag, het seizoen is al weer een poosje aan de gang, en .................. resultaat: weinig tot geen starts in de bitloze rubrieken. Moet men er nog aan wennen, of kwam de meeste druk van niet wedstrijdruiters?? Wie weet het?
. Olympus_ schreef:Snel een vraag tussendoor:
Ik start L1 dressuur met bit, mag ik dan ook L1 starten zonder of moet ik dan in de B beginnen bitloos?
jasmijn78 schreef:Tja... Het was te verwachten dat dit zo moeizaam op gang zou komen. Er is ook maar een handjevol ruiters dat dit wil. Daarnaast heeft het ook tijd nodig; juryleden moeten omgeschoold worden, verenigingen moeten het opnemen in hun vraagprogramma. Daar gaat tijd overheen. De mogelijkheid is er in ieder geval wel om bitloos te starten. Als je het echt wil zul je verder moeten rijden.
Maar als de belangstelling niet snel op gang komt dan zullen de verenigingen die het proberen te organiseren, maar die rubrieken weer af moeten lassen er ook mee ophouden. Dus als jij als bitloze ruiter wil dat dit initiatief in stand gehouden wordt, zul je km moeten gaan maken. En niet lopen mekkeren dat je zo ver moet rijden en dat je steeds dezelfde jury krijgt. Als de verenigingen die de moeite nemen om een bitloos rubriek uit te schrijven zien dat er veel belangstelling is, zullen ze dit vaker doen. Dan zal er meer vraag naar bitloos juryleden ook toenemen, wat juryleden dan weer zal stimuleren zich te laten bijscholen. En als andere verenigingen zien dat bitloosrubrieken goed gevuld zijn, zullen zij ook gemotiveerd raken om deze te gaan organiseren.
Het mes snijdt aan twee kanten hoor.
(maar mijn persoonlijke mening is dat bitloosruiters over het algemeen weinig gemotiveerde wedstrijdruiters zijn, en niet de moeite nemen wat km te maken, of zelf in een bestuur van een vereniging gaan zitten om zelf dergelijke wedstrijden te gaan organiseren etc. Dus ik denk dat het een stille dood gaat sterven)