geen wedstrijdkleren, minder punten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xDeems

geen wedstrijdkleren, minder punten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 15:53

Hee,

Bij ons op de manege houden ze vier keer per jaar een wedstrijd voor de Stable M Bokaal,
Omdat ik geen echte wedstrijdruiter ben, vindt mijn moeder het niet nodig persé een witte rijbroek enzo te kopen.
Krijg je hier minder punten van? Natuurlijk doe ik wel een knotje in en nette paardrijkleren. (zwarte broek, wit wijd t-shirt en bodywarmer van de manege)
en ik vet mijn laarzen in met het hoevevet van me vp. <3

groetjes :d

_Bitje_

Re: geen wedstrijdkleren, minder punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:54

als het een onderlinge van de manege is zul je er vast niet lagere punten op krijgen, maar dat weet ik niet zeker,
das per manege verschillend :j

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 16:08

Okeej. ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:09

Ik denk het niet, maar misschien moet je het even op de manege navragen?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:11

Kan je niet van iemand een witte rijbroek lenen?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:14

Ik zou het ook even vragen bij de manege, en proberen een witte rijbroek te lenen.

en heb je leren laarzen of rubberlaarzen? want het lijkt me niet fantastisch als je op rubber laarzen hoefvet smeert. :+
edit: en op leren laarzen kan je ook beter gewoon schoonmaken en dan schoensmeer (wat je ook bij gewone schoenen kan gebruiken :+ eropsmeren.)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:15

Qua rijden mag het niets uitmaken, maar als je (net als bij een officiele wedstrijd) een punt voor verzorging krijgt dan kan het zijn dat iemand die wel in een echt wedstrijdtenue verschijnt 1 of 2 punten meer krijgt.
Persoonlijk vindt ik zwarte rijlaarzen een witte broek, wit shirt en zwarte bodywarmer ook al erg mooi staan, mooier en oficieler dan een zwarte broek :o

Ik kan me heel goed voorstellen dat je moeder geen nieuw wedstrijdtenue aan wil schaffen, paardrijden kost tenslotte genoeg.
Maar misschien kun je haar overhalen dat je van iemand een witte rijbroek over mag nemen.
Misschien via de manege, Bokt of marktplaats is het vast wel mogelijk om voor een klein bedrag een nog nette broek over te nemen.
Voor de juiste maat meet je even de taillewijdte ongerekt en gerekt van je eigen broek (broek op tafel leggen en dan plat meten, daarna rek je hem met 2 vingers zover mogelijk uit en meet je ondertussen weer.
Daarna meet je de binnenbeenlengte van je broek.
Als er dan een broek op internet staat die je wel wat lijkt vraag je de maten van die broek en kijk je of die ongeveer overeenkomen met je eigen broek en zo weet je of de broek wel of niet past :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:17

wake_up schreef:
en heb je leren laarzen of rubberlaarzen? want het lijkt me niet fantastisch als je op rubber laarzen hoefvet smeert. :+
edit: en op leren laarzen kan je ook beter gewoon schoonmaken en dan schoensmeer (wat je ook bij gewone schoenen kan gebruiken :+ eropsmeren.)

Zelfs niet op leren, daar is het niet voor gemaakt en daar gaan ze van kapot.
Rubberen laarzen kan je gewoon met water schoonmaken. Zonde van het hoefvet, en het is niet nodig.

edit: had de edit van wake_up niet gezien. :o

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:19

Rubber laarzen kan je beter op het laatste moment een babylotion doekje overheen halen voor de glans. (Liefst door iemand laten doen als jij al op je paard zit). Of gewoon beetje slaolie op een keukenpapiertje werkt ook ;) Geen hoefvet op gaan smeren hoor :=

Verder zoals gezegd even bij je manege navragen hoe en wat, die weten het het beste ;)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:20

wake_up schreef:
Ik zou het ook even vragen bij de manege, en proberen een witte rijbroek te lenen.

Sowizo lijkt me dat geen goed idee
Maak ze schoon met lauw water, laat ze dan drogen en poets ze wat op met een zachte doek.

Dat wordt mooier ;)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:21

Doe ook geen sla-olie := Geloof me, vroeger ook wel eens geprobeerd, maar daar blijft werkelijk álles aanplakken :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:28

wake_up schreef:
Doe ook geen sla-olie := Geloof me, vroeger ook wel eens geprobeerd, maar daar blijft werkelijk álles aanplakken :')

Alleen op het laatste moment als je er al op zit he, niet van tevoren!!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:33

Bij ons hebben we op de manege FNRS wedstrijden. Ik heb altijd wel gewoon jasje/witte broek enzo, komt omdat ik die vrij veel rijd. Maar bij ons mag je ook gewoon nette kleren (laarzen netjes gepoetst, netjes shirt, nette broek) gewoon als er geen poepvlekken opzitten ofzo is het goed en krijg je een 7, die 7 krijg je ook als je ook als je ' echte' wedstrijdkleding aanhebt. Dus ik zou het even bij je manege navragen als je het zeker wilt weten. Maar ik denk dat het niet zo'n probleem is. :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:41

miss kan je wel een jasje (zo'n nette) lenen van je vader, en een broek lenen.

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:50

Op de manege had ik vroeger altijd een 10 voor verzorging, omdat ik netjes in volledige wedstrijdoutfit was en dat soort gezeur. Je krijgt er dus wel minder punten voor, want in je gewone kloffie zal je die 10 niet halen. Verder weet ik niet of ze er bij jouw manege moeilijk over doen, maar bij ons mocht je niet starten zonder witte broek..

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:32

bij ons kreeg je er niet echt punten aftrek voor, maar als je echt een wedstrijdoutfit aanhad, kon je wel net ff dat puntje extra halen ;)

melissa140

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:12

op de manege waar ik ree gingen er wel punten vanaf.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:54

Bij mij gingen er vroeger ook punten vanaf. Maar kijk inderdaad even of je een witte rijbroek kunt lenen. Suc6!

koekimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:40

Meestal ( teminste bij ons wel ) krijg je lagere punten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:49

Vraag het gewoon even na op je manege ;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:24

zonnebloem olie er dun op doen qua laarzen. wel goed uitwrijven, anders plaks alles eraan vast :+
maar ze gaan er onwijs mooi van glimmen :j
onderling kan het wel iets uitmaken qua kleding; de ruiters die het WEL voor elkaar hebben, hebben hier immers ook tijd,moeite en extra geld ingestoken.
maar een nette zwarte rijbroek, wit shirt en bodywarmer doen al heel veel om te laten zien dat je bewust bezig bent geweest om je zo netjes mogelijk te presenteren :)

huntelaar14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:03

als je gewoon een zwarte rijbroek droeg, gingen er op me oude manege punten vanaf. :D

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:23

Ik vind het een beetje raar dat sommigen punt aftrek krijgen! Je bent manegeruiter! Dan kunnen ze toch niet wedstrijdkleren gaan verplichten? .. Het rijden zelf kost al genoeg geld. :=

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:45

Als je op manege pony's rijd zal het niks uitmaken maar anders weet ik het niet :/

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:47

Ik zal het gewoon even bij de manege vragen en anders gewoon zoals mensen hierboven al zeggen er toch zo netjes mogelijk uit te proberen te zien of toch 2e hands wat vinden of van iemand op de manege wat lenen als er iemand is van wie dat mag.