Cap schoonmaken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxKim_

Cap schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 16:01

Hee,
ik heb een harry's horse cap.
(zo'n ''zachte'')
maar hij is best vies (met stof en zand enz.)
hoe krijg ik dat het beste weg ?
met een borstel helpt niet.
bedankt. +:)+

Donna_

Re: Cap schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:02

Eerst goed afborstelen met een schone borstel, dan met een vochtige doek en dan boven een pan met kokend water stomen, dan is hij weer helemaal mooie zwart.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:03

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:03

ik heb speciaal cap-spray wat ik meestal alleen gebruik voor binnen de cap, maar buiten de cap kan ook :j
ik zal eens kijken of ik het op internet kan vinden :j

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:26

Ik doe altijd met een borstel en vervolgens met een natte doek. Wel oppassen dat je het evt suede van je cap niet kapot borsteld.

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:47

een vochtig doekje helpt meestal wel goed.

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:53

Bij mij werkt de borstel gewoon?

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:56

Baby doekjes helpt bij mij goed!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:03

Gewoon goed soppen met veel water en niet te hard boenen.. Goed laten drogen en klaar. :D

Jitske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:42

Een vochtig doekje helpt denk ik wel goed!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:49

Ik doe mijn cap gewoon in een sopje. Dus wassen in handwarm sopje in grote emmer of wasbak. Daarna goed af/uitspoelen en laten drogen (ik wikkel mijn cap eerst even in een handdoek zodat ergste druppels eraf zijn). :)

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:06

Ik was de mijne ook altijd in een sopje met gewoon groene zeep ( driehoek ) dit is een natuurproduct en absoluut niet agressief.

Dit is ook gewoon mogelijk en niet slecht voor een cap. Bij mijn Horka cap stond toen zelfs dit wasvoorschrift in het boekje wat aan de cap hing!

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:00

Ik doe de mijne altijd in de wasmachine, moet je hem alleen niet laten centrifugeren.

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:36

_Patricia schreef:
Ik doe de mijne altijd in de wasmachine, moet je hem alleen niet laten centrifugeren.

Wow in de wasmachine? En komt hij daar dan wel heel uit? Lijkt me toch niet echt heel erg goed voor de cap om zo in het rond te worden gegooit! Maar ok om een antwoord te geven op de vraag gebruik ik altijd een stukje plakband en ga daarmee over mijn cap. Je moet wel wat tijd over hebben maar dan komt hij er wel weer mooi zwart (of blauw in mijn geval) uit!

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:39

petroushka schreef:
_Patricia schreef:

Wow in de wasmachine? En komt hij daar dan wel heel uit? Lijkt me toch niet echt heel erg goed voor de cap om zo in het rond te worden gegooit! Maar ok om een antwoord te geven op de vraag gebruik ik altijd een stukje plakband en ga daarmee over mijn cap. Je moet wel wat tijd over hebben maar dan komt hij er wel weer mooi zwart (of blauw in mijn geval) uit!

Ik hoor ook van wel meer mensen dat ze hun cap in de wasmachiene doen.
Wel tussenin een hoop wasgoed, dus zodat de cap weinig ruimt krijgt om te butsen.

Met plakband krijg je de buitenkant inderdaad schoon, maar de binnenkant waar op den duur toch huidvet zit van het voorhoofd, dat krijg je er met plakband absoluut niet af

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 06:45

petroushka schreef:
_Patricia schreef:

Dit kan gewoon in de wasmachine hoor. Lekker in een kussensloop, zo bescherm je je wasmachine ook nog een beetje extra

Timo_Karima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:21

dus gewoon met een sopje en een borstel ?

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:23

mee onder de douch nemen, en flink de straal erop zetten

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 06:52

Timo_Karima schreef:
dus gewoon met een sopje en een borstel ?

Ik zou geen borstel gebruiken. Dan hem je kans dat je de bekleding wel kapot borstel. IK doe het gewoon in een spoje met groene zeep en gewoon zachtjes met je handen schoon vrijven

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:30

Vraag me toch af hoe lang het dan ongeveer duurt voor de cap helemaal droog is als je m in een sopje doet of mee neemt onder de douche...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:05

Valt erg mee hoor hoe lang het duurt voor hij weer droog is. Ik was hem in een sopje spoel hem helemaal schoon en wrijf heel voorzichtig het ergste water er met een handdoek af. Dan stop ik een handdoek in de cap die het water opzuigt..Na een uurtje haal ik die handdoek er weer uit en laat hem gewoon verder drogen. De volgende dag is mijn cap weer droog en fris ;)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:06

Mijn oude cap heb ik een keer op 30 graden uitgewassen, toen was het fluweel gekrompen. Zag er niet uit. Mijn HH cap die ik nu heb, vind ik stinken van binnen. Je zweet er toch mee op je hoofd. Ingewikkeld in de wasmachine doen zonder centrifugeren of in een handwasje doen? Wat denken jullie?

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:10

Ik wil die van mij ook wassen (HH) inderdaad omdat ik m ook vind stinken. Tot nu toe lijkt de handelswijze van Aukelizzy mij het best...

ninatjeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:43

Met plakband haren endergelijke verwijderen, en dan lekker soppen in een emmertje met water(klein scheutje allesreiniger)

Bij sommige caps(bv. casco) kan je de binnenvoering eruit halen, die kan gewoon in de wasmachine.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:44