ervaring saxson rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aaanouk

ervaring saxson rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 11:56

mistid

Re: ervaring saxson rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:12

Ik heb er ervaring mee.
Binnen een half jaar compleet kapot. Het is kunststof.
Rits scheurde op een gegeven moment compleet open, tijdens een springwedstrijd hing mijn voet achter uit mijn laars. Kan je vertellen dat dat niet grappig is.
Ik gebruikte ze wel heel intensief, elke dag reed ik er sws 2 mee, en liep er verder de hele dag op.
Ze zitten wel fijn.

Als je even doorspaard kun je goedkope echt leren rijlaarzen bij www.equimatch.nl kopen, of bij andere zaken. Deze laarzen begin ik niet meer aan ;)

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 12:18

okee,

ik zou ze ongeveer 3 a 4 keer per week willen dragen bij mijn verzorgpaard.. (met het rijden dan )

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:20

Ik heb ze, ze zijn super!
Loop er nu al anderhalf jaar op. ;)

maatjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:10

Echt slechte laarzen koop ze niet!!!
Bij ons in de horseplaza ook uit het de winkel omdat er zoveel klachten overkwamen.
Ik had ze nog geen 2 maanden en de stiksels lieten los en de zool liet los echt hele slechte laarzen

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:13

ik heb saxon laarzen, maar dan alleen met rits en geen veters. heb ze vorig jaar mei/ juni gekocht. zijn erg fijn in gebruik. maar helaas afgelopen april is er een overleden. is overigs niet gekomen door de laars, maar door de lieftallige stalhond. overigs begon de zool een beetje los te laten. bij de rits had het lange reepje stof (zodat je vel er niet tussen komt) het wel al begeven. ben erg tevreden geweest. helaas hadden ze in mijn model maar 1 maat. zat bij mijn voet super, maar boven bij mijn knie kon ik er 1 volle hand in stoppen. de mijnes koste 79,-

ik ga nu morgen kijken voor HKM leren laarzen..

ik vind trouwens deze laarzen niet makkelijk schoon te maken. ledervet hoefde hierbij niet alleen water. maar je schuurt het 'velletje' van nepleer wel kapot..

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:25

IK heb ze ook gehad, echt super fijn zit hemels en lopenn hemels goed schoon te houden en gaan lang mee, heb er ongv. 2 jaar elke dag opgelopen echt eerlijke dingen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:27

Ik heb ze ook voor op stal, ze zijn in een halfjaar helemaal stuk bij intensief gebruik.. Maar voor die 60 euro :). Ze zitten wel erg fijn.

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 10:08

hebben jullie er ook een foto van als jullie de laarzen aanhebben?

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:11

Ik heb ze gepast en bij het lopen alleen al, kreeg ik pijn in mijn voeten. Kwaliteit is ook niet echt je van het, ze zijn ook heel stug. Bij het paspaar trok ik gelijk al een rits kapot, toen zei die mevrouw owh ja.... dat gebeurt wel vaker..... zou inderdaad iets langer doorsparen en een paar goede leren laarzen kopen waar je jaren mee doet!

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:38

Ik wil vanmiddag wel even een foto voor je maken, hoe ze zitten als iemand ze aanheeft hoor :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:41

Ik heb ze zonder veter. Ik vind ze erg fijn! alleen bij mij zat in het begin de rits niet helemaal goed maar dat heeft ons mam in 2 minuten gemaakt. Wel zijn ze bij mij iets te hoog, maar met het rijden heb ik er geen last van, en als ik loop heb ik ze achter een stukje open. Ik loop er ongeveer 4-5 dagen op en rijden 3-4 keer. Ik heb een foto als ik ze aan heb met rijden:
Afbeelding

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:57

Dit volg ik even,
krijg je geen zweetvoeten in de laarzen omdat het toch geen "echt" leer is?

nicolrocket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:41

ik heb ze gehad maar vooran dat randje was al snel kapot
maar ze zitten wel erg lekker
maar ze gaan heel snel kapot ! |(

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:31

Waardeloos , zijn bij onze horse plaza uit de schappen gehaald , omdat ze zo snel stuk zijn , mijn dochter had ze 6 weken toen lieten de stiksels al los , zien er mooi uit , maar je moet ze niet aan doen , alleen naar kijken

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:17

IK heb ze gehad. Aangezien het geen echt leer, maar kunstleer is, ventileren ze slecht. Ook had ik er te lang modderspetters erop laten zitten en kreeg ze er toen eigenlijk niet meer af. Met alles geprobeerd, maar waar de spetters zaten, bleven lichte plekken terug komen.

Tevens vond ik ze echt niet lekker zitten. Er zijn tegenwoordig al vanaf een realtief lage prijs echt leren laarzen te koop ( desnoods in de aanbieding )

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:22

moonwolf schreef:
IK heb ze gehad. Aangezien het geen echt leer, maar kunstleer is, ventileren ze slecht. Ook had ik er te lang modderspetters erop laten zitten en kreeg ze er toen eigenlijk niet meer af. Met alles geprobeerd, maar waar de spetters zaten, bleven lichte plekken terug komen.

Tevens vond ik ze echt niet lekker zitten. Er zijn tegenwoordig al vanaf een realtief lage prijs echt leren laarzen te koop ( desnoods in de aanbieding )

idem dito..

heb nu voor 150 leuke leren laarzen, met rits en veter. welliswaar geen petrie of derby. maar wel echte leren.. dinsdag weet ik of ze fijn rijden :')

bij mij liet het lerenlaagje los op de saxon laarzen. het velletje zegmaar.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:27

Jolandaa_ schreef:
moonwolf schreef:

idem dito..

heb nu voor 150 leuke leren laarzen, met rits en veter. welliswaar geen petrie of derby. maar wel echte leren.. dinsdag weet ik of ze fijn rijden :')

bij mij liet het lerenlaagje los op de saxon laarzen. het velletje zegmaar.

Vaak zijn ze in de aanbieding nog goedkoper. Zo heb ik bijv. nog 1 paar ( laatste paar ) HH leren rijlaarzen in de aanbieding van 199,95 voor 89,95

Zo zijn er zat mensen die zo nu en dan koopjes hebben

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:52

Hmm.. ik overweeg om ze ook te nemen omdat ik het zonde vind om m'n écht leren laarzen in de blubber te lopen..
@ Jolandaa_ mag ik vragen wat voor laarzen je nu hebt dan?
Heb ook gezien dat ze eenzelfde soort laars van HKM aanbieden en bij Divoza hebben ze ook iets vergelijkbaars..
De Saxon is verreweg het goedkoopst, maar ook het minst in kwaliteit??? :?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:47

ik heb nu de HKM laars. de saxon laars voelde als echt nep..
deze is wel van leer. ik heb ze gekocht bij het Gareel.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:50

Ik heb ze ook, gebruik ze niet eens heel intensief maar toch brokkelt het bovenste laagje er helemaal af en laat de zool een beetje los. Ook vind ik ze in de zomer echt verschrikkelijk warm.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:55

de hkm is toch ook van nep?
je hebt ze ook in echt leer maar die zijn een stuk duurder.
synthetisch leer is echt irritant! je krijgr er heel snel zweetvoeten in!
wat ze eerder in het topic zeggen is dat je idd beter iets langer kan doorsparen of in een aanbieding kopen. ;)

succes met zoeken!

19sunny81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:39

Ik heb ook laarzen van Saxon gehad. Na ongeveer 2 1/2 maand rijden ging de rits ineens stuk. Ik heb ze tot 2x toe naar de schoenmaker gebracht maar de rits was niet meer te maken. Echt waardeloos dus.

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:56

hebben jullie nog foto's van als jullie de laarzen aanhebben?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:09

calypsoo schreef:
de hkm is toch ook van nep?
je hebt ze ook in echt leer maar die zijn een stuk duurder.
synthetisch leer is echt irritant! je krijgr er heel snel zweetvoeten in!
wat ze eerder in het topic zeggen is dat je idd beter iets langer kan doorsparen of in een aanbieding kopen. ;)

succes met zoeken!

naar mijn weten is het gewoon echt. voelt ook als echt. ik had warme voeten naar het rijden. geen zweet voeten. moet ze nog wel inrijden. heeft wel het echte leder merkje zitten.