Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

cupcake1986 schreef:mijn eigen stinkertje en mijn verzorgpaardje waren vroeger ook een ramp om te vangen. (ze trapten wel niet, maar liepen wel vrolijk de wei rond als ik ze wou vangen).
mijn oplossing: 1 klein snoepje meedoen als je ze gaat halen.
bij mijn verzorgpaardje kon ik het na een eind achterwege laten. Mijn mijn tinker ben ik nog bezig, die heb ik nog niet zo lang.
ze komen nu niet bepaald naar me toe vanaf de andere kant van de wei, maar wel de laatste paar meter.
) maar meestal komt hij al wanneer hij me ziet, hij weet dat hij misschien wel gras mag vreten of dat we iets leuks gaan doen. En dus dat het geen zin heeft om weg te lopen. En wanneer hij eens niet naar me toe komt loop ik een stukje zijn kant op. En de laatste paar meters komt hij dan alsnog op me af. xxmerel schreef:Mijn paard wil nooit uit de wei komen, ze draait dan haar kont naar me toe en wil ze me trappen. Weet iemand hoe ik dit haar kan afleren??
maXcomX schreef:xxmerel schreef:Mijn paard wil nooit uit de wei komen, ze draait dan haar kont naar me toe en wil ze me trappen. Weet iemand hoe ik dit haar kan afleren??
Een flinke lel op z'n kont geven, en snoeihard!
Dat soort gedrag moet je nooit tolereren.
We zien dit vaak met laat gecastreerde hengsten.
Het niet uit de wei komen is een ander probleem. Begin maar met een emmer met een beetje muesli of iets wat ie lekker vindt. Na een paar weken weet ie dat als jij komt er wat te halen valt. Dan kun je het emmertje afbouwen.
maXcomX schreef:xxmerel schreef:Mijn paard wil nooit uit de wei komen, ze draait dan haar kont naar me toe en wil ze me trappen. Weet iemand hoe ik dit haar kan afleren??
Het niet uit de wei komen is een ander probleem. Begin maar met een emmer met een beetje muesli of iets wat ie lekker vindt. Na een paar weken weet ie dat als jij komt er wat te halen valt. Dan kun je het emmertje afbouwen.
Omdat ik haar vriendinnetje mee had was ze iets rustiger. maXcomX schreef:xxmerel schreef:Mijn paard wil nooit uit de wei komen, ze draait dan haar kont naar me toe en wil ze me trappen. Weet iemand hoe ik dit haar kan afleren??
Wordt het dus alleen maar erger van. Juist niet met geweld oplossen, maar zelf rustig blijven
], dat is alleen maar uitproberen in mijn geval, dus heb ik hem steets een lel gegeven als hij zijn kont draaide en probeerde te slaan.
bumper schreef:Ga af en toe eens in de wei zitten met een touw, niet om haar te pakken, maar gewoon om niet steets het idee te geven dat ze mee moet.
Of neem eens een emmer met voer mee de wei in en zet de emmer neer en ga erbij zitten totdat je paard komt, dan ga je hem borstelen.
@maXcomX,
Tja, het kán helpen.
Mijn pony deed het eerst ook, kleine bokjes in de richting van mij geven [nog geen 10 cm van de grond], dat is alleen maar uitproberen in mijn geval, dus heb ik hem steets een lel gegeven als hij zijn kont draaide en probeerde te slaan.
Bij mij heeft het geholpe, maar dat is in een stal
.