HC starten dressuur (buiten mededinging)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

HC starten dressuur (buiten mededinging)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 10:46

Weet iemand hoe lang je dit van te voren moet melden?.
Moet dit bv bij het bel rondje (week van te voren of paar dagen) mag dit op de dag bij/met aanmelden en mag het nog voordat je de ring ingaat?.

Het verhaal wat in de reglementen staat duidt daar niet echt op.

Dit betreft dressuur een officiele wedstrijd voor punten een open wedstrijd.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:41

Op je coupon schrijven als je die opstuurt? Extra briefje in je envelop? Nogmaals zeggen tegen het secretariaat bij het aanmelden? Tegen jury zeggen NET voor je start? Heb alles al eens gezien, gehoord of meegemaakt. Beter 2 keer teveel dan 1 keer te weinig :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:41

Ik streep altijd de coupon door en zet er HC op voor het opsturen naar het secretariaat. Je kan het ook nog doorgeven bij het secretariaat op de wedstrijd.

Of het bij de jury kan, zou ik niet weten, maar als je toch nu al weet dat je HC start, waarom niet een mail naar het secretariaat?

UrbanL

Re: HC starten dressuur (buiten mededinging)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 11:53

Ik weet het nog niet daarom. Ik twijfel voor hetzelfde geldt gaat het komende dagen toch goed. Of zelfs met inrijden.

Ik sta al ingeschreven en de wedstrijd is volgende week. Mijn instructice kwam ermee van de week.

Liefst zou ik het willen melden voordat ik de ring inga maar ja mag dat?.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:21

je kan ook gewoon rijden en voor het laatste onderdeel afgroeten. Niet erg netjes en je moet het wel erg bont maken voor een verliespunt (wat zelfs mij nog nooit is gelukt)!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 12:31

Ik ook niet maar als hij opeens de brui eraan geeft ben ik het haasje. ik had hem de vorige keer bijna. Is beter voor ons beide wel de wedstrijd omgeving te hebben maar niet de druk voor het binnen de punten blijven rijden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:14

Welke klasse start je?

Het is het meest handig als het bekend is voor de laatste update van de lijst, maar ik heb het ook wel eens gehad dat een deelnemer het bij het aanmelden (bij aanvang van de proef) pas doorgaf.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 14:24

Start L1.

Oke dus het mag voor aanvang van de proef?. Of het netjes is is wat anders mij gaat het om dat het mag mocht ik bv twijfel hebben ik toch kan rijden zonder de druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:28

Voor je voorbereiding is het misschien beter om nu al te beslissen om HC te starten, dat haalt gewoon de druk een beetje van de ketel voor jezelf en kun je er echt een leerzaam oefenrondje van maken. Als je dan alsnog boven de 60% hebt, dan kun je dat als compliment beschouwen.
Zorg wel dat je het duidelijk doorgeeft aan het secretariaat of dat je het duidelijk op je coupon zet, dan ontstaan er ook geen misverstanden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 14:36

ja daar dub ik over lovely ik weet dat ze er niet dol op zijn en mij dan "opeens" op de reserve lijst zetten. Dus daarom wil ik het nu nog niet doen niet voordat ik de lijst heb.

Wil graag vast mijn rechten weten dan weet ik ook wat ik kan. Die ene punt niet krijgen maakt mij niet zoveel uit.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:38

Je kunt toch gewoon starten en mocht het niet gaan groet je 1 onderdeel van tevoren af..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:38

Prisca, Als je twijfelt over een verliespunt of niet, kan je altijd nog afgroeten voor het begin van je laatste onderdeel! Dit deed ik wel met springen als ik geen goed gevoel had halverwege (niet eens zo zeer een balkenregen of weigeringen)

Welke klasse start je eigenlijk?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 14:44

Ezumii schreef:
Je kunt toch gewoon starten en mocht het niet gaan groet je 1 onderdeel van tevoren af..

Ik wil gewoon weten wat ik volgende de regels mag betreffende HC.

Ik wil geen proef slecht afsluiten dan los ik het probleem niet op.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:46

Dan moet je ook niet HC starten, want dit is zo ongeveer hetzelfde. In beide gevallen rijd je een proef maar telt je winst/verlies niet mee.

Bel anders de KNHS!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:05

Prisca schreef:
Ezumii schreef:

Ik wil gewoon weten wat ik volgende de regels mag betreffende HC.

Ik wil geen proef slecht afsluiten dan los ik het probleem niet op.

Heb je wel al winstpunten gereden? Als je die nog niet hebt dan maakt het nl niet uit of je een verliespunt krijgt. In de L1 kom je nooit negatief te staan qua punten.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:07

Anoeska27 schreef:
Heb je wel al winstpunten gereden? Als je die nog niet hebt dan maakt het nl niet uit of je een verliespunt krijgt. In de L1 kom je nooit negatief te staan qua punten.

Dat is toch alleen in de B? Ik hoorde volgens mij laatst nog iemand zeggen dat ze negatief stond.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 15:17

mo_van_dijk schreef:
Dan moet je ook niet HC starten, want dit is zo ongeveer hetzelfde. In beide gevallen rijd je een proef maar telt je winst/verlies niet mee.

Bel anders de KNHS!

Heb een mail gezonden. Denk zitten hier ook jury leden die weten hoe dit werkt.

Als hij in een HC proef staakt rij ik hem gewoon uit en kan ik hem net even ruimte geven en een volte draaien rust zoeken en weer verder. Als ik voor de punten rij en hij staakt zou ik moeten afgroeten om niet in de problemen te komen. Dit vind ik een behoorlijk beschil. Hij moet en ik dus ook een paar keer relaxed een proef doorlopen onder de normale omstandigheden zodat hij en ik dus ook vertrouwen krijgen. Thuis deed hij het ook dus is er nu uit en daarom wil ik geen risico op wedstrijd nemen. Op ander terrein doet hij het ook niet meer.

In de L1 kan je gewoon verliespunten rijden in de B kan je geen verliespunten rijden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:19

Prisca schreef:
In de L1 kan je gewoon verliespunten rijden in de B kan je geen verliespunten rijden.

In de L1 kan je wel verliespunten rijden, maar nooit lager dan 0 uit komen. Degradatie naar de B is niet mogelijk.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:21

Uit het reglement:

Artikel 108 - Degradatieregeling
1. Klassen B t/m ZZ-Zwaar.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt. Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:24

Ik zou gewoon starten

Een verlies punt rijden moet je toch wel haast ondersteboven op je paard rijden?

Ik had een knetter gekke merrie waar ik wel verwacht had dat ik een verlies punt zou rijden had ik 156 punten mischien had ik mijn jury wel meezitten dat kan ook

Alvast veel suc6 met je wedstrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:26

Word je bij jullie van de startlijst geweerd als je HC start? Wat een idiote actie. Er zijn ook verenigingen die hier niet moeilijk over doen hoor, ga je daar starten.
Of je doet het gesprek zo:
P: hoi met Prisca, spreek ik met het secretariaat van vereging hutsefluts?
S: ja, met het secretariaat.
P: zeg, ik bel even over de wedstrijd van zondag, ik sta daarvoor toch op de startlijst?
S: ja, dat klopt.
P: hoe laat precies, Prisca D met Hummenehu
S: Prisca D met HUmmenehu, even kijken hoor, ja hier sta je, je moet om 12.15 en 12.30 je proeven rijden.
P: mooi, dat is dan in orde. Ik zou graag HC starten, zou je dat op mijn coupon kunnen zetten?
S: nou, dat hebben we liever niet, er zijn genoeg mensen die voor punten willen rijden.
P: ja, maar ik stond al op de startlijst zei je, dus dat lijkt me geregeld, heel erg bedankt voor de moeite!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:27

Lovely schreef:
Word je bij jullie van de startlijst geweerd als je HC start? Wat een idiote actie. Er zijn ook verenigingen die hier niet moeilijk over doen hoor, ga je daar starten.
P: zeg, ik bel even over de wedstrijd van zondag, ik sta daarvoor toch op de startlijst?
S: Prisca D met HUmmenehu, even kijken hoor, ja hier sta je, je moet om 12.15 en 12.30 je proeven rijden.
P: mooi, dat is dan in orde. Ik zou graag HC starten, zou je dat op mijn coupon kunnen zetten?
S: nou, dat hebben we liever niet, er zijn genoeg mensen die voor punten willen rijden.
P: ja, maar ik stond al op de startlijst zei je, dus dat lijkt me geregeld, heel erg bedankt voor de moeite!

_O-

~~}>

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 15:42

Gentlegiant schreef:
Ik zou gewoon starten

Een verlies punt rijden moet je toch wel haast ondersteboven op je paard rijden?

Alvast veel suc6 met je wedstrijd

Ik heb geen zin in een toeter van een jury waarop ik mijn proef moet stoppen wil gewoon in de rust even kunnen corrigeren en doorrijden. Afbreken van de proef vind ik geen juist oplossen van het probleem.

maar niemand weet het antwoord op de vraag?? Wacht ikop de Knhs.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 15:45

Lovely schreef:

hahah echt lovely weer...... 8-)

Denk als ik mijn coupons instuur per post en zet er HC op dat ik de kans loop dat ik er niet bij zit. Door de hoeveelheid inschrijvingen geven ze vaak voorrang aan normale starters. Als ik bv bij aanmelden mag melden dat ik HC start kunnen ze mij niet weigeren.
Asl ik op de lijst sta heb ik er ook geen probleem mee maar liefst wil ik zo lang mogelijk wachten. Voor hetzelfde geldt gaat hij wel fijn dan heb ik een keuze.

Snap je hem?.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:47

Die jury die op de toeter slaat heb ik al een keer meegemaakt als ik een paard heb wat daar op reageerd meld ik dit van te voren dat ik het niet wardeer

en het word ook gewoon niet meer gedaan
Vooral omdat ik paarden heb die eerste instantie gewoon flink wat kilometers moeten maken en neit voor de punten

Ik snap je punt zeker