Bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mika7

Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 17:35

Wie van jullie rijdt er met een bodyprotector?
Ik ben benieuwd welk merk en welk voordeel de b.p oplevert als je dan eenmaal valt.

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:41

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:00

TS kan uit genoemde topics informatie halen maar deze topics zijn te oud om nog in te reageren, dit topic mag dus gewoon openblijven. Het staat echter wel op het verkeerde forum dus ik verplaats het even.

HAR-->RUI

Fleur135

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:48

Alleen bij buitenritten en springen.
Ik heb ereen van Harry's Horse

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:08

ik rijd er niet met een, ik vind ze eerlijk gezegd ook voor geen meter zitten :=
het zou natuurlijk wel beter zijn, want zo bescherme je wel je hele rugen nek bij het vallen, en je ribben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:03

emjam schreef:
ik rijd er niet met een, ik vind ze eerlijk gezegd ook voor geen meter zitten :=
het zou natuurlijk wel beter zijn, want zo bescherme je wel je hele rugen nek bij het vallen, en je ribben.

Hoeveel types heb je aan gehad dan? er zijn inmiddels zo veel verschillende types...

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:50

ik heb er eentje voor het springen.(mijn paard springt nogal gevaarlijk, hij spring ALTIJD maar gevaarlijk)
eentje van harryHorse. lvl 3.
hij zit nu wel beter als eerst(dat ding vormt naar je eige lichaam dus dat is fijn)

als je valt vangt het veel op, dus je breekt minder snel iets.

puree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:32

Ik vind ze erg goed zitten,na een tijdje voel je hem niet meer.

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:11

Ik rijd er af en toe mee.
Ik vind ze verschrikkelijk zitten maar met mijn rugklachten werkt het wel goed :P
Ik heb hem gekregen heb geen idee welk merk het is

DaphneLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:01

Hallo,

Ik heb geen bodyprotector, vond het altijd onzin, tot gisteren..
Ik wou dat ik er gister eentje aan had gehad :$

Geen idee eigenlijk wat goede merken zijn, succes nog met je zoektocht!

Groeten, Linda

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:38

ik ben ermee gevallen en heb een gebroken arm gehad ervan maar ik vertrouw nog wel op die dingen

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:41

heb er een van racesafe, met blokjes dus goed beweegbaar. Ik spring ermee, en soms buiten.
Heb totaal geen last van de mijne, de wat betere zitten helemaal niet slecht vind ik.

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:32

De bodyprotector met blokjes vind ik het lekkerste zitten, die voel je echt haast niet. Hiervoor had ik zo'n stijve zonder blokjes en dat vond ik helemaal niet ook al was hij van dat hele dure merk, hum kan nu niet op de naam komen. Je moet er gewoon voor zorgen dat je precies de goede maat hebt, dan zit hij goed en zal je hem bijna niet voelen als je er even mee gereden hebt.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:46

Ik heb er een paar gepast in de winkel maar die zaten zo ontzettend naar... Ik wil er aan de ene kant wel een hebben maar aan de andere kant, als je een beetje een comfortabele wil kost het nogal wat := . Ik zit nog te twijfelen ;)

HORSE_x33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:49

Ik rij alleen met springen met bodyprotector :)
Op 't begin is het wel even wennen om er mee te rijden, maar nu merk ik het niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:50

Dewii schreef:
Ik heb er een paar gepast in de winkel maar die zaten zo ontzettend naar... Ik wil er aan de ene kant wel een hebben maar aan de andere kant, als je een beetje een comfortabele wil kost het nogal wat := . Ik zit nog te twijfelen ;)

Een Racesafe is zeer comfortabel. Als je ze in de UK besteld schilt het ong. 60-80 euro met nederland(incl. Verzend kosten)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:52

Ik reed ermee toen ik mijn paard zadelmak aan het maken was en het eerste half jaar. Daarna durfde ik hem goed thuis te laten.
Ik vond het niet fijn zitten, welke ik ook aanhad, dus heb uiteindelijk maar gewoon voor een wat goedkopere van harrys horse gekozen. Die ging net zo goed als de andere dus wat dat betreft :)

Ik ga over een paar maandjes de springles in met hem en dan ga ik m weer dragen, ook al vind ik m niet fijn zitten :D

Op buitenrit gaat ie ook aan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:54

ik draag hem altijd met cross(training)en en afhankelijk van het paard in kwestie soms ook met gewoon rijden of springen. Ik heb sinds kort een Airowear Outlyne en dat is echt super! Voor die tijd droeg ik een Phoenix Tipperary die ik 7 jaar geleden had gekocht, en dan kun je de ontwikkelingen de afgelopen jaren goed merken.
Een goed passende BP zit absoluut niet oncomfortabel, ik vergeet hem zelfs regelmatig uit te doen, en met koud guur weer trek ik hem nog wel eens aan voor de warmte.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:57

Een bodyprotector helpt erg in de verbetering van de houding. Verder heb ik een bodyprotector die als 2de door de test heen kwam. Dit hielp tijdens mijn val van 7 weken geleden. Aangezien ik 'maar' 1 wervel heb gebroken, de eerste wervel onder mijn bodyprotector. Balen dat het gebroken is, maar gelukkig is er niet meer gebroken en was het een stabiele breuk. Ik zeg doen!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:59

Anoniem schreef:
Dewii schreef:

Een Racesafe is zeer comfortabel. Als je ze in de UK besteld schilt het ong. 60-80 euro met nederland(incl. Verzend kosten)

Ik zal er eens naar kijken, maar het is wel fijner als je ze even kunt passen want ik vind het wel belangrijk dat hij goed zit he ;) , anders heb je er nog niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:08

Dewii schreef:
Anoniem schreef:

Ik zal er eens naar kijken, maar het is wel fijner als je ze even kunt passen want ik vind het wel belangrijk dat hij goed zit he ;) , anders heb je er nog niets aan.

Hier in nederland in een winkel passen. Kijken welke maat je heb. En dan op internet bestellen. Heb ik ook gedaan. Scheelt zo verschrikkelijk veel..

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:55

Oh dat is inderdaad een goede, had ik nog niet aan gedacht :j ! Dank je!

Rob1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:07

Met springen draag ik alleen een bodyprotector. Ik heb de Racesave das met allemaal blokjes als je hem aan hebt merk je niet eens dat je een bodyprotector aan hebt en dat is bij andere modellen wel anders :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:12

ik heb een harrys horse. Vind hem voor geen meter zitten, hij is hard en ik blijf altijd met dat onderste deel achter mijn lepel haken van mijn zadel. Ben daar een keer door gevallen.

Ik heb een keer die met die blokjes aan gehad. Weet ff niet meer welke dat is maar had meteen spijt van mijn harrys horse.
Ik ben met de harrys horse 1 keer gevallen en naja het vallen is er niet beter of geworden. Deze bp vind ik hard en ik kwam op mijn rug terecht en kon niet meer ademen. Niet dat een andere bp dit voorkomt maar deze zit niet comfortabel :n

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:01

Ik ben gisteren heel hard op mijn rug gevallen en heb mijn onderrug stevig bezeerd. Nu heb ik het idee dat de onderste wervels niet echt beschermd worden als ik de plaatjes zie van de bodyprotectors.... Ik heb overigens geen ervaring hoor, dus ik laat me graag overtuigen...:-)