Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
integendeel. siskeh schreef:Een paard wat zich opfokt kan je ook mee leren lopen hoor
daarnaast moet jij hem duidelijk maken dat opfokken afgekeurd wordt!
Je had je paard moeten slaan toen hij naar jou sloeg, niet op het moment dat je hem weer te pakken hebt.
Eigenlijk had je al in moeten grijpen toen hij begon met dansen.
Vuyatela schreef:Als je je paard te pakken krijgt, en hem dan een paar trappen gaat verkopen, daar leert hij echt niets mee hoorintegendeel.
Staat je paardje in een kudde? Is het pas sinds vorige week dat hij op deze weide en evtl in deze groep terechtgekomen is?
Mijn oudste paard kocht ik een 4 jaar geleden en toen kende hij al verscheidene jaren geen weidegang meer. Ik verhuisde naar een stal waar een overdag weidegang in groep aangeboden wordt. De eerste week dat hij op de wei en in een groep kwam te staan was een ramp.
Mijn paard is de rust zelve maar die week was hij een tikkende tijdbom...als ik hem vastmaakte op de poetsplaats trok hij de touwen uit de muur en liep hij terug richting wei, hij draaide rondjes in zijn stal tot hij nat was van t zweet,...
En na n weekje ongeveer was t over...toen had hij zn plekje gevonden...
Dus misschien dat jou paardje ook een dergelijk iets meemaakt?
miepje17 schreef:siskeh schreef:Een paard wat zich opfokt kan je ook mee leren lopen hoor
Je had je paard moeten slaan toen hij naar jou sloeg, niet op het moment dat je hem weer te pakken hebt.
Ik denk niet dat je de situatie goed begrijpt. Hij staat recht tegenover je en slaat naar je, dan kun je hem niet slaan want hij staat van je af. Op het moment dat hij gaat dansen kan ik hem prima aan dat is geen probleem. Maar als bij hem dan de druk teveel wordt of hij hoeft maar enig meer spanning te krijgen dan draait die zich om en gaat hij slaan dat is binnen een poep en een scheet gebeurt. Maarja probeert hem maar eens bij te brengen dat hij zich niet mag opfokken. Het is een erg stressvol paard en je kunt hem geruststellen, tot orde roepen, ruk geven aan het touw maar hij wil niet altijd afkoelen ervan en dan ontploft die. En dit doet hij niet alleen bij mij maar ook bij meerderen.
miepje17 schreef:siskeh schreef:Een paard wat zich opfokt kan je ook mee leren lopen hoor
Ik denk niet dat je de situatie goed begrijpt. Hij staat recht tegenover je en slaat naar je, dan kun je hem niet slaan want hij staat van je af. Op het moment dat hij gaat dansen kan ik hem prima aan dat is geen probleem. Maar als bij hem dan de druk teveel wordt of hij hoeft maar enig meer spanning te krijgen dan draait die zich om en gaat hij slaan dat is binnen een poep en een scheet gebeurt. Maarja probeert hem maar eens bij te brengen dat hij zich niet mag opfokken. Het is een erg stressvol paard en je kunt hem geruststellen, tot orde roepen, ruk geven aan het touw maar hij wil niet altijd afkoelen ervan en dan ontploft die. En dit doet hij niet alleen bij mij maar ook bij meerderen.
Zeeuwtje68 schreef:Komt je paard zo weinig op de wei, dat die zo doet dan?
En ja als je mij zou trappen als ik kwam, dan was dat ook de laatste keer hoor dat ik wil komen.
Ik zou eerst maar eens duidelijk maken aan je paard, wie er nou de leider is van jullie 2 dmv grondwerk.