Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
als je het nu al niet kan handelen, dan word het een drama in de toekomst 
loveulla94 schreef:het heeft er denk ik wel mee te maken dat de merries hengstig zijn,
tenminsten
onze hengst (van 14) wordt ook wat heftiger als onze merries hengstig zijn,
En jou pony wordt dus ook wat heftiger,
wacht het nog even af,
maar het is en blijf nog altijd een veulen, Nja jaarling al denk ik?
of nog netniet?
iig kan elke hengst (ook ruinen en merries) dat zeker op die leeftijd wel eens doen
en ben het ook wel eens met bovenstaande reacties,
Castreren is ook een optie.
maar wij laten onze hengst ook niet castreren, omdat we hem gewoon Hengst willen houden
en ruinen kunnen ook behoorlijk druk worden van een hengstige merrie. (spreek uit ervaring haha)
zodiacje schreef:Laten ruinen voordat hij dit gedrag aan gaat leren en als ruin straks ook iets te vrolijk wordt van hengstige merries.
Mooie tijd van het jaar nu om te castreren, kan nu gewoon in het weitje.
Succes!

Vie schreef:.Castreren... Mijne is nu een jaar en ook lief en aardig. Af en toe een keer jolig, maar hanteerbaar. Tot gisteren de hoefsmid kwam (overigens niet voor de eerste maal en ook niet voor de eerste keer die persoon). Ik heb een hele andere kant van hem gezien en dus een kant waar ik niet zo blij mee ben. Bij mij gedraagt hij zich nog vrij goed, ondanks af en toe wat proberen (wat ik de kop indruk). Maar zoals ik hem gisteren zag, ik zou niet willen dat hij dat bij een van m'n stalgenootjes doet! Ik zat in een dubio nu al of na de zomer (castreren werd het toch, mijn andere pony is een merrie), maar ik heb nu na verschillende ervaringen delen van anderen besloten om hem zo snel mogelijk te laten castreren, ondanks zijn leeftijd. Veiligheid gaat bij mij voor.
Vie schreef:Castreren... Mijne is nu een jaar en ook lief en aardig. Af en toe een keer jolig, maar hanteerbaar. Tot gisteren de hoefsmid kwam (overigens niet voor de eerste maal en ook niet voor de eerste keer die persoon). Ik heb een hele andere kant van hem gezien en dus een kant waar ik niet zo blij mee ben. Bij mij gedraagt hij zich nog vrij goed, ondanks af en toe wat proberen (wat ik de kop indruk). Maar zoals ik hem gisteren zag, ik zou niet willen dat hij dat bij een van m'n stalgenootjes doet! Ik zat in een dubio nu al of na de zomer (castreren werd het toch, mijn andere pony is een merrie), maar ik heb nu na verschillende ervaringen delen van anderen besloten om hem zo snel mogelijk te laten castreren, ondanks zijn leeftijd. Veiligheid gaat bij mij voor.