Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gerbrielle schreef:DDW1190 schreef:volgens mij schijnt het niet goed te zijn als je een wat oudere pony laat castreren....
Miss een hele stomme vraag hoormaar waarom zou het niet goed zijn om een wat oudere pony te laten castreren?
Palouse schreef:Dat het niet meer zou helpen is wel erg zwart-wit gedacht... Het effect is natuurlijk minder groot dan wanneer het op jonge leeftijd gebeurt, maar het zal zeker wel iets helpen. Bovendien kan hij in ieder geval geen veulentjes meer maken nee, en dat is het belangrijkste lijkt me.
rainbow8 schreef:Bel een DA en vraag het aan iemand die je er een duidelijk antwoord op kan geven. Daarna kan je altijd nog beslissen.

Gerbrielle schreef:Ja dat is waar dat het effect minder groot is! maar zal hij wel de echte hengstenkuuren beetje afleren zoals stijgeren en niet meer op de merrie's afwillen?
rainbow8 schreef:Wat zegt je gevoel?? Als hij na castratie bij de ruinen in de wei kan.......................
Gerbrielle schreef:rainbow8 schreef:Wat zegt je gevoel?? Als hij na castratie bij de ruinen in de wei kan.......................
Ja mijn gevoel zegt ene kant wel want ja het is gewoon sneu dat hij de hele zomer binnen moet staan maar andere kant denk ik hij is al ong 16 jaar een hengst en om het hem nu nog af te nemen vind ik sneu dus ik weet niet precies wat ik zou moeten doen! maar als ik naar het beestje kijk dan denk ik dat het beter is als tie na buiten kan! want als tie na buiten mag is tie helemaal blij enzo! hij is zo graag buiten !
Cookie2222 schreef:het is denk ik wel handiger zo alleen staan is ook best zielig, maar moet je bij de dokter vragen die weet wel of het nog kan
Moontje1991 schreef:Wat ik juist zou doen is een andere stalling zoeken.
Hoe een hengst zich gedraagt ligt aan de opvoeding en niet aan het hengst zijn.
Dus ik zou een stal zoeken waar ze niet zo zwart wit denken over hengsten.
Een hengst hoort gewoon naar buiten te kunnen met andere paarden.
En een hengst hoort al helemaal niet in een te kleine stal te staan.
Dus zoek een stal waar je paard een normale stal krijgt en een normaal leven inplaats van opgesloten in een klein hokje als een soort levensgevaarlijk monster.