Alleen naar wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Alleen naar wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 08:02

Hallo,

Ik ben van plan om alleen naar buitenwedstrijden te gaan. Ik deed dat al regelmatig naar indoorswedstrijden. En dat bevalt heel goed ik ben veel rustiger.
Nu zit ik met een probleem met buitenwedstrijden dan moet je de papieren laten zien bij de juryleden.
Juryleden: hebben jullie tips voor mij hoe ik dat kan oplossen??

Wat ik zelf al bedacht heb is de boel in een rugzakje te doen en dan afgeven in de auto. Is dat wat?

vrolijke groetjes,

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:05

yarrah schreef:
Hallo,

Ik ben van plan om alleen naar buitenwedstrijden te gaan. Ik deed dat al regelmatig naar indoorswedstrijden. En dat bevalt heel goed ik ben veel rustiger.
Nu zit ik met een probleem met buitenwedstrijden dan moet je de papieren laten zien bij de juryleden.
Juryleden: hebben jullie tips voor mij hoe ik dat kan oplossen??

Wat ik zelf al bedacht heb is de boel in een rugzakje te doen en dan afgeven in de auto. Is dat wat?

vrolijke groetjes,

Zo los ik het ook op idd en tijdens t losrijden leg ik het tasje bij de ringmeester...

sharonalover

Re: Alleen naar wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:16

Wij hebben het eigenlijk niet eens mee op het losrijterrein....
wij zijn nog nooit gevraagd om de papieren te laten zien en ik rijd nu ongeveer 5 jaar wedstrijden ;)
als je ze toch moet laten zien zijn eigenlijk alle jury's wel zo aardig dat je eerst je proef mag rijden en af mag zadelen en het dan even komt laten zien :)

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:29

dat werkt bij ons in het noorden niet zo (bij de outdoorwed dan). Eerst je papieren laten zien, dan starten...
Persoonlijk zou ik ze, als jurylid, ook eerst willen zien....

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:33

Ik ga ook regelmatig alleen, en wat ik deed is voor het opzadelen al even met de papieren langs de jury gaan. (Dat kan uiteraard niet als je als een van de eersten moet :+ )
Aangezien bijna iedere jury als reactie had dat het helemaal niet nodig was, doe ik dat tegenwoordig niet meer. Ik ga er nu vanuit dat als ik het alsnog moet laten zien het wel ná het proefje mag. Het is me tot nu toe één keer gebeurd dat ik toch de papieren moest laten zien, en dat mocht inderdaad na het proefje.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:24

Geef je papieren af bij het secretariaat als je als 1 van de eerste moet en de jury er nog niet is.
Als je later moet starten inderdaad gewoon even langslopen als je merkt dat de jury de papieren wilt zien.

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:25

Heel vaak hoef je de papieren niet eens te laten zien, maar stal dat dat wel zo is kun je het idd in een tasje doen en afgeven voor je gaat starten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:48

sharonalover schreef:
Wij hebben het eigenlijk niet eens mee op het losrijterrein....
wij zijn nog nooit gevraagd om de papieren te laten zien en ik rijd nu ongeveer 5 jaar wedstrijden ;)
als je ze toch moet laten zien zijn eigenlijk alle jury's wel zo aardig dat je eerst je proef mag rijden en af mag zadelen en het dan even komt laten zien :)

Dan kom je bij mij niet aan de start ;) Heb er zaterdag ook weer 1 teruggestuurd naar de auto, eerst papieren laten zien, dan pas starten :j Maar hier is dat ook gewoon standaard en 90% heeft ze ook gewoon bij zich. Heb idd vaker gehoord dat het in andere delen van NL anders gaat.

@TS, ik zou het ook oke vinden als je de papieren al laat zien voordat je op gaat zadelen. Gewoon ff tussen 2 proeven langskomen, verhaal uitleggen en dan onthoud ik dat wel.

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:55

Ik ben ook regelmatig alleen op wedstrijd. Als ik tijd heb ga ik voor het opzadelen even met de papieren langs de jury. Mocht dit niet lukken omdat je vroeg moet starten ga ik even voor de proef te paard langs de auto en laat even weten dat ik de papieren graag na die proeven wil komen laten zien, doen ze nooit moeilijk over. Sommige juryleden zeggen dan dat ze je coupon vast houden totdat je de papieren achteraf hebt laten zien, nou prima geen probleem!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:35

monkey schreef:
Sommige juryleden zeggen dan dat ze je coupon vast houden totdat je de papieren achteraf hebt laten zien, nou prima geen probleem!

Zo doe ik dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:28

KarinvdM schreef:
monkey schreef:
Sommige juryleden zeggen dan dat ze je coupon vast houden totdat je de papieren achteraf hebt laten zien, nou prima geen probleem!

Zo doe ik dat ook.

Das een goeie, dan hoef ik niet weer te wachten tot ze de boel op hebben gehaald.. :j

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:23

Ik heb op mijn wedstrijd sjabrak een zakje genaaid waar mijn papieren precies in passen. Werkt perfect, bij regen heb ik een dik plastic zakje die niet kraakt daar de papieren in, en weer in het zakje op de sjabrak.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:46

bij ons in de omgeving controleert het secretariaat de papieren en hoeft de jury dit niet meer te doen, ik dacht overigens dat dit landelijk was ingevoerd, maar kennelijk heb ik het mis.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:49

Hoe kan het secretariaat dat nou doen? Je neemt je paard toch niet mee naar binnen als je het startgeld betaalt...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:50

Ik heb ze ook mee naar het secretariaat, die controleren evt. de entingen en of de chip er goed instaat (gedrukt of met stempel en handtekening). Maar ik heb ze eigenlijk in al die jaren pas een paar keer hoeven laten zien.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:52

Bij ons wordt daar eigenlijk nooit naar gekeken!!
Heb ze altijd in de auto liggen en daar zijn ze in al die jaren eigenlijk nog nooit uit gekomen!!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:17

ik heb nu bij twee verenigingen geholpen bij het wedstrijdsecretariaat en bij beide moesten de paspoorten en startkaarten gecontroleerd worden, op entingen, chip ect.

Het paard heb je niet voor je, maar het zijn kleine wedstrijden met max twee ringen, daarnaast is het veel ons kent ons, dus als iemand met een ander paard de ring in zou gaan vlat dit gerust wel op.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:08

Jeetje, dat dat in het noorden nog gedaan wordt, papieren controleren. Dat is hier echt uit de tijd. Op bijscholing of in het cursusmateriaal - dat weet ik even niet meer - is ook vermeld dat het controleren van papieren geen taak van de jury is.
Ik doe er dus ook niet meer aan.

Ik rijd in deze omgeving nu 3 jaar wedstrijden en er is nog nooit om gevraagd!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:28

Fitzroy schreef:
Jeetje, dat dat in het noorden nog gedaan wordt, papieren controleren. Dat is hier echt uit de tijd. Op bijscholing of in het cursusmateriaal - dat weet ik even niet meer - is ook vermeld dat het controleren van papieren geen taak van de jury is.
Ik doe er dus ook niet meer aan.

Ik rijd in deze omgeving nu 3 jaar wedstrijden en er is nog nooit om gevraagd!

dat is niet bij mijn bijscholing of tijdens de cursus vermeld...
De papieren controleren gebeurd trouwens alleen op outdoorwed. Bij indoor dus niet.
De jury vd eerste proef controleert de papieren, de jury van de 2e meestal niet... Ik vraag altijd ff aan de jury vd 1e proef of zij ze controleert of ik (als 2e proef). Ik moet zaterdag voor t eerst weer op een outdoor jureren (wel als 2e proef jury), zal t ff in de gaten houden wat de andere jury's doen. Maar vorig jaar was t nog eerst papieren, dan starten. Geen papieren bij je, dan je oplezer ff laten rennen om ze op te halen. Kan dat echt niet, dan de coupon vasthouden en vrijgeven als de papieren zijn getoont. Zo heb ik het altijd geleerd....

Als ik dan ook alleen op wedstrijd ben heb ik dus mijn papieren gewoon in een rugzakje bij de ringmeester liggen en geef ze altijd netjes aan de jury voordat ik start.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:40

Ik vind het zelf eigenlijk een taak van het secretariaat. Je gaat je daar toch melden, dan kunnen ze gelijk een blik werpen in je paspoort. Mocht het niet in orde zijn, dan scheelt het ook weer een eventuele uitloop doordat iemand zijn paspoort uit de auto moet gaan halen.

Kleur en geslacht staan toch op de coupons? of tegenwoordig niet meer? Kan de jury dat deel bekijken.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:46

Sannie1980 schreef:
Ik vind het zelf eigenlijk een taak van het secretariaat. Je gaat je daar toch melden, dan kunnen ze gelijk een blik werpen in je paspoort. Mocht het niet in orde zijn, dan scheelt het ook weer een eventuele uitloop doordat iemand zijn paspoort uit de auto moet gaan halen.

Kleur en geslacht staan toch op de coupons? of tegenwoordig niet meer? Kan de jury dat deel bekijken.

dat is leuk bij een groot concours waar een giga rij voor t secretariaat staat ;)

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:17

Dan zitten er meestal toch wel meerdere mensen bij het secretariaat. Ik heb liever dat ik daar even 5 minuten moet wachten dan dat het allemaal uitloopt in de ring!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:35

Sannie1980 schreef:
Dan zitten er meestal toch wel meerdere mensen bij het secretariaat. Ik heb liever dat ik daar even 5 minuten moet wachten dan dat het allemaal uitloopt in de ring!

de kans op uitloop is kleiner (in frl dan) dat iemand zijn papieren niet bij zich heeft, dan dat je moet wachten op het secretariaat. Bovendien heb je dan ook de kans dat je moet wachten op je proef, omdat iemand lang in de rij moest staan (ja.., ik weet dat een er min een uur van te voren aanwezig moet zijn, maar er zijn wel een paar mensen die dat niet weten..)
bij de grotere concoursen komt t hier wel voor dat je een lange rij voor t secr staat en dat is dan nog zonder controleren vd papieren... wil je dit voorkomen dan moet je dus meer vrijwilligers hebben en die zijn soms moeilijk te vinden...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:25

Hier in NH bekijkt bij een indoor het secretariaat meestal de papieren. Bij outdoors moet je ze wel aan de jury laten zien en dan leg ik inderdaad een tasje naast de auto van de jury. Vaak vind ik nog wel een voorlezer die ze dan wilde laten zien maar aangezien er steeds minder mensen willen voorlezen zal ik het nu uit mijn hoofd moeten doen en dan kan de jury kiezen, of van tevoren bekijken of als ik de baan in kom het tasje pakken en bekijken.
Ik heb trouwens altijd mijn kaart op de plaats van de enting zitten. Scheelt een hoop geblader.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:32

ik zal wel weer een kneus zijn := maar wat controleren ze precies dan? :+
ik rij al ruim 3 jaar concoursen met 2 verschillende dieren,maar heb werkelijk nog nooit iets hoeven laten zien?
heb wel m'n startkaart en paspoort paard mee, maar die blijft standaard in een tas zitten in de auto, en gaat alleen mee voor als er ooit een con trole komt van inspectie of wat dan ook.