Fuller Fillies

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Fuller Fillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 15:18

Al jaren ben ik gezegend met gigantische kuiten; ik geloof dat ik toen ik 12 of 13 was al niet meer in de extra wijd van Ariat paste, en daarom maar over ben gegaan op chaps. Allemaal goed en wel, maar ik rij nu op een manege waar ze het liefst zien dat je met rijlaarzen rijdt. Dus mede daardoor (ik wil bv ook wel eens een wedstrijdje rijden) ben ik gaan zoeken naar een rijlaars die me past. Dan kom je al snel uit op maatwerk, maar daar heb ik niet echt het geld voor. Ik heb toen laarzen kunnen overnemen van een bokker, helaas bleek de voet iets te klein te zijn waardoor ik er alsnog niet mee kan rijden.
Nu zag ik op Bokt een advertentie over AmazoneXL, een webwinkel waar ze, hoera hoera!, ook laarzen van het merk Fuller Fillies verkopen. Zelfs mijn kuiten zouden er in moeten passen.
Het gaat om de showboot:
Afbeelding
Nu worden ze pas eind mei geleverd dus ik zit nog even in spanning, maar dan heb ik eindelijk laarzen!

Afgezien van die blijdschap vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met het merk Fuller Fillies en dan speciaal natuurlijk de laarzen?

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:35

Hallo Hermelijn,

De laarzen zijn echt gloedje nieuw en mijn levering is ook de eerste van Fuller Fillies dus niemand heeft nog ervaring met de laarzen. :D
Nou ja in Amerika misschien want daar hebben ze een paar weken geleden al een levering gehad.

Verder hoor ik veel goede berichten over Fuller Fillies, weinig klachten. En als er al eens een productie foutje ofzo is dan ruil ik het altijd om.
Ik kan niet wachten tot ze er zijn, heb mezelf al een paar vrijetijds laarzen beloofd. :o

TurdusMerula

Re: Fuller Fillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:03

Met alle respect, en ik weet niet of je ze al bestelt hebt, maar chaps zijn gewoon toegestaan op wedstrijden en ook de fnrs (waar de meeste maneges toch bij aangesloten zijn) keurt dit goed. Ik hoop dus wel, dat je ze zelf toch ook wel graag wilt...
Aan ervaringen kan ik je ook niet helpen. Nadat ik ben gaan hardlopen paste ik ook niet meer in mijn laarzen en ben ook overgegaan op chaps, en nu rijd ik Western dus hoef ik sowieso geen lange laarzen meer.
Ik hoop dat ze je gaan bevallen als je toch besluit ze te nemen.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:10

Ik heb wel ervaring met Fuller Fillies, maar niet met de laarzen. Wel met de kleding. Als de laarzen net zo fijn zijn als de kleding, dan zijn ze super!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 16:48

Suusje1972 schreef:
Hallo Hermelijn,

De laarzen zijn echt gloedje nieuw en mijn levering is ook de eerste van Fuller Fillies dus niemand heeft nog ervaring met de laarzen. :D
Nou ja in Amerika misschien want daar hebben ze een paar weken geleden al een levering gehad.

Verder hoor ik veel goede berichten over Fuller Fillies, weinig klachten. En als er al eens een productie foutje ofzo is dan ruil ik het altijd om.
Ik kan niet wachten tot ze er zijn, heb mezelf al een paar vrijetijds laarzen beloofd. :o

Dat zou het aantal reacties op dit topic verklaren ;) Maar misschien dat er iemand is die ze in het buitenland gekocht heeft? Ik ben er in ieder geval heel erg benieuwd naar!

TurdusMerula schreef:
Met alle respect, en ik weet niet of je ze al bestelt hebt, maar chaps zijn gewoon toegestaan op wedstrijden en ook de fnrs (waar de meeste maneges toch bij aangesloten zijn) keurt dit goed. Ik hoop dus wel, dat je ze zelf toch ook wel graag wilt...
Aan ervaringen kan ik je ook niet helpen. Nadat ik ben gaan hardlopen paste ik ook niet meer in mijn laarzen en ben ook overgegaan op chaps, en nu rijd ik Western dus hoef ik sowieso geen lange laarzen meer.

Goede chaps zou ook geen probleem (moeten) zijn, maar in mijn kuitmaat zijn amper mooie chaps te krijgen en áls ze er zijn, dan zitten ze in dezelfde prijsklasse als deze laarzen. Dus dan doe ik het maar meteen goed! Ook omdat ik vrij zwakke enkels heb, heb ik wel voldoende steun nodig. Ik wil ze zelf ook heel graag, ik heb altijd met chaps gereden maar dat vind ik toch minder mooi!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:56

HermelijnOok ik zit met spanning af te wachten, ik rij al jaren met chaps maar de mijne waren versleten. Dus nu wil ik weer gewonen laarzen en ik heb ze gevonden bij Amazone XL.
Ik hoop dat ik er straks veel plezier van heb.

Groetjes

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 16:59

Marall, ben jij ook al zo gezegend met ballonkuiten? ;)

Suusje, wat raadt jij eigenlijk aan qua verzorging van de laars?

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:31

TurdusMerula schreef:

Inderdaad mag je ook met Gaiters rijden (de chaps van steviger leer), ook die zijn er voor brede kuiten hoor. :D

Qua verzorging van de laars zal ik even informeren bij Fuller Fillies wat ze aanraden, horen jullie nog van me.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 18:38

Dat zie ik inderdaad net pas op jullie site ;) Maar alsnog; op mijn manege eisen ze rijlaarzen, of anders alleen rijschoenen. Geen chaps. Dus dan is het alsnog geen optie voor mij :)

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:26

Ik vertelde al dat ik jaren lang met caps heb gereden maar laarzen voelen veel steviger vind ik.
En ja hermelijn ik had altijd al brede kuiten en door een blesseure kreeg ik ook nog eens trobose in mijn linker onderbeen die is nu standaard dikker dan de rechter.
Als ik geen steunkous aan heb is het helemaal erg.

Ik kreeg van mijn zus bijna nieuwe petrie rijlaarzen met een kuitomvang van 42 maar deze zitten mij net aan te strak en aan de hoge kant.
Ik wacht mijn nieuwe laarzen geduldig af.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:43

Ook ik wat vol spanning af, kan niet wachten :=
Heb nu leren chaps die opmaat zijn gemaakt maar was al tijdje op zoek naar laarzen. Ben erg benieuwd hoe ze zullen zijn. :D

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:59

Ik ben zelf natuurlijk ook erg benieuwd naar de laarzen!
Heb inmiddels bericht van Fuller Fillies dat zij ze eind mei binnen krijgen (ze zijn onderweg per boot zeg maar...). Zal alle klanten die besteld hebben even een info email sturen maar dan weten jullie het alvast.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:08

Goed om te horen!! Ben benieuwd :))

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:55

Tot welke kuitmaat gaan deze laarzen dan? :)

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 00:07

Sita_ schreef:
Tot welke kuitmaat gaan deze laarzen dan? :)

Daar ben ik ook heel benieuwd naar en hoe ze bevallen.

Las net het volgende op de site:
Maten:
Verkrijgbaar in 2 lengtes en 2 wijdtes.
Standaard: 43 cm hoog (gemeten van de bovenkant van de hiel tot de bovenkant van de rits)
Kort:38 cm hoog
Wijd:38/45 cm omtrek
XWijd:43-51 cm omtrek

Dus ben bang dat ik ze net niet ga passen (kuitmaat 52/53 cm).

pegster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:48

Ik ben ook erg benieuwd naar de laarzen !!
ook ik zit met hetzelfde probleem...dikke kuiten ( kuitmaat 46 )
ik wil ze ook gaan bestellen !!

Evt voor andere bokkers...

ik heb nog een paar leren gallops in de aanbieding
schoenmaat 38 met rits en elastiek inzet achterin de laars ( door schoenmaker gedaan )
de laars is nu zeker kuitmaat 46 ( niet op spanning !) dus kan nog zeker rekken
helaas kan ik ze door mijn brede voeten niet goed aan.
ik heb zelf schoenmaat 38/39
mocht iemand interessen hebben ??
ze zijn van merk gallop...de laarzen zijn gebruikt maar zijn echt nog netjes !

Verder wacht ik de fuller fillies even af en ga ik ze bestellen op amazonexl...hopelijk heb ik ze snel binnen want ik vind het rijden met chaps dus helamaal niets ! ben zo gewend om met laarzen te rijden !

groetjes peggy

pegster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:25

oh en suusje,

vraagje, zijn ze straks gewoon leverbaar als je ze binnen hebt ?
heb je extra paren besteld bedoel ik ?
of moet ik ze dan nu echt bestellen ?? zodat jij ze weer over laat komen ?
ben nog even mijn man aan het overhalen haha het is toch een heel bedrag ...

pegster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:13

ik heb ze besteld !! ben zooo benieuwd

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:14

Ik w8 ook vol spanning af :=

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:11

Ik heb de outdoor laarzen bij amazonexl besteld! Die lijken me echt heel leuk! Ze komen alleen pas eind juni binnen! :(

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:56

Ja dames, ik baal ook! Helaas komen de laarzen eind juni pas binnen dus ik blijf iedereen informeren. Vindt het zelf erg vervelend dat iedereen zo lang moet wachten maar kan er helaas zelf niets aan doen... :?

Qua voorraad heb ik alle laarzen besteld die klanten hebben gereserveerd + nog 1x elke maat/wijdte extra. Ik denk wel dat ze daarna goed leverbaar blijven want Fuller Fillies blijft bij de fabrikant doorbestellen.

En het volgende model komt er ook al aan, de rijlaars met vetertjes.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 18:02

Maar hoe werkt dat nu eigenlijk? Ze zitten op het schip uit Amerika naar de UK en vanaf daar gaan ze weer hier heen? :)

Ik tel de dagen af tot ik het berichtje krijg dat ze er zijn, haha!

pegster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:53

Hermelijn schreef:
Maar hoe werkt dat nu eigenlijk? Ze zitten op het schip uit Amerika naar de UK en vanaf daar gaan ze weer hier heen? :)

Ik tel de dagen af tot ik het berichtje krijg dat ze er zijn, haha!

nou anders ik wel ! baal er ook wel van want het rijden met chaps ben ik nu al zat na 3 weken haha....
en mijn oude laarzen zijn nu echt een ramp...
hopelijk komen ze snel !

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:19

Nou het zit zo ;)

Fuller Fillies is een Engels bedrijf dat grote maten rijkleding verkoop in vele landen en ik ben een van hun wederverkopers.
Fuller Fillies laat de kleding maken door verschillende fabrikanten die het per boot naar Engeland sturen naar het magazijn van Fuller Fillies.
Nou en van daar uit stuurt Fuller Fillies het weer naar mij toe (ik bestel elke 2 weken nieuwe voorraad) en ik naar mijn klanten.

Meeste artikelen heeft Fuller Fillies genoeg van op voorraad maar de laarzen waren nieuw en werden bij de fabrikant besteld naar aanleiding van de bestelde hoeveelheid van de wederverkopers. Wachten is nu dus op de bestelling voor alle wederverkopers die in Engeland aankomt. Van Fuller Fillies hoorde ik dat de boot dus onderweg is (maar zal meer aan boord hebben dan alleen de laarzen :+ ) en ze verwachten het rond de 21e. Dan moet het nog door de douane en dat kan ook wel even duren soms.

Dus, helaas helaas, ik kan het zelf niet sneller laten gaan en wacht ook vol smart af.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:56

Het is in iedergeval wel prettig dat je ons op de hoogte houd!
En ja voor ons wachten duurt altijd lang.